معاون نظارت و پایش اداره حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: هم اکنون میزان غلظت ریزگردها در شهرستان های دهلران و آبدانان به دلیل ورود توده گرد و غبار در وضعیت هشدار قرار دارد.
کد خبر: ۶۰۴۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱ 12 May 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ علی طاهر سارایی  اظهار کرد: روند فعالیت این توده در شهرستان های دهلران و آبدانان کاهشی بوده و در دیگر نقاط استان از جمله مهران هوا عادی است.


وی افزود: عصر دیروز به مدت چهار ساعت هوای استان ایلام تحت نفوذ ذرات ریزگرد بسیار آلوده شد به حدی که غلظت گرد و غبار در شهرستان مهران به 13 برابر حد مجاز رسید.


معاون نظارت و پایش اداره حفاظت محیط زیست استان ایلام یادآور شد: این توده گرد و غبار عربی به مدت چهار ساعت نقاط مختلف استان ایلام را غبارآلود کرد.

 توده بارشی تا امشب در ایلام فعال است
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام نیز گفت: شرایط بارش باران تا امشب در بخش هایی از استان فراهم است و هم اکنون نیز بارش های پراکنده مقطعی و نقطه ای در استان فعال است.


ساسان رستمی اظهار کرد: این سامانه بارشی حاکم بر آسمان استان ایلام از فردا به تدریج تضعیف شده و از آسمان استان خارج می شود.


وی افزود: از دیگر پدیده های جوی استان ایلام وزش باد نسبتا شدید تا شدید است که این وزش باد بیشتر در نواحی شمالی استان رخ می دهد.


رستمی در مورد گرد و غبار نیز گفت: در حال حاضر هوای برخی از شهرستان های استان ایلام غبار آلود است که البته میزان غلظت غبار نسبت به دیروز متوسط تا رقیق است.


وی گفت: با بررسی نقشه های ماهواره ای هنوز توده جدید گرد و غبار در کانون های ریزگردها شکل نگرفته و غبار کنونی ادامه توده دیروز است.


به گزارش ایرنا، از ابتدای سال جاری تاکنون 11 روز آلوده ناشی از فعالیت ریزگردها و سال گذشته در مجموع 68 روز (با پایداری 24 ساعته تداوم ریزگردها) در استان ثبت شده است.


از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون بیشترین بارش باران در شهرستان ایوان با 709 میلیمتر و کمترین بارندگی در مهران با 156 میلیمتر بوده است و میزبان بارش باران در شهرستان ایلام نیز 614 میلیمتر ثبت شده است.


نوشیدن شیر فراوان، خارج نشدن از منزل، استفاده از ماسک فیلتردار، خودداری از انجام ورزش هوازی و کار در هوای آزاد از جمله سفارش های مکرر مرکز بهداشت استان ایلام به عموم مردم به ویژه گروه های در معرض خطر شامل جانبازان شیمیایی، بیماران سرطانی، قلبی عروقی، ریوی، زنان باردار، مادران شیرده، افراد کهنسال و کودکان برای ایمن ماندن از آثار منفی ریزگردها است./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار