دبیر همایش نکوهداشت مقام علمی دکتر محمد عبدالهی :
دبیر همایش نکوهداشت مقام علمی دکتر محمد عبدالهی گفت : ایده تجلیل از مقام علمی دکتر محمد عبدالهی استاد شهیر جامعه شناسی ایلامی، نخستین بار در انجمن مفاخر و آثار فرهنگی ایلام مطرح شد و پس از آن جناب آقای دکتر علی اکبری، ریاست محترم دانشگاه ایلام، پی گیر موضوع گردید و دفتر دانشگاهی انجمن جامعه شناسی ایران در دانشگاه ایلام، را مأمور برگزاری آیین نکوهداشت آن مرحوم نمود.
کد خبر: ۶۰۴۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳ 12 May 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر سپیدنامه، دبیر همایش نکوهداشت مقام علمی دکتر محمد عبدالهی، درباره برگزاری این همایش، اظهار داشت:همایش نکوهداشت دکتر عبدالهی، روز یک شنبه 23 اردیبهشت ماه در سالن آیت اله حیدری برگراز خواهد شد و دکتر غفاری معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، آقای سلیمانی دشتکی استاندار ایلام، دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه ایلام، دکتر سید حسین سراج زاده رئیس انجمن جامعه شناسی ایران، دکتر فرهنگ ارشاد عضو هیأت علمی دانشگاه چمران و استاد کاوه تیموری سردبیر فصل نامه رُشد، به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت و یکی از بستگان و یکی از شاگردان آن مرحوم هم خاطراتی را از ایشان بازگو خواهند نمود.

وی افزود :بر این اساس جلسات متعددی در حوزه های مختلف دانشگاه ایلام، نظیر معاونت پژوهش و فناوری و همکاران آنان برگزار گردید و همچنین در کنار این جلسات، نشست هایی هم با معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی، تحصیل کردگان علوم اجتماعی و همسر و فرزند آن مرحوم در دفتر رئیس دانشگاه ایلام انجام پذیرفت و مقدمات برگزاری همایش فراهم گردید.

دبیر همایش نکوهداشت مقام علمی دکتر عبدالهی، تصریح کرد: در تمامی این جلسات، تأکید ریاست محترم دانشگاه بر تبیین مقام علمی استاد دکتر عبداللهی و ایجاد شور آفرینی در بین شهروندان ایلامی برای حضور در همایش یاد شده بود.

دکتر سپید نامه، تدوین یادنامه دکتر عبدالهی را از مهمترین و اساسی ترین اقدامات دبیرخانه همایش عنوان کرد و اظهار کرد: در این یادنامه میراث فکری و عملی دکتر عبدالهی و خاطرات همکاران و دانشجویان او منعکس شده است.

وی افزود: برای تهیه این یادنامه با شخصیت های مختلفی در داخل و خارج استان مصاحبه گردید و بسیاری از دست نوشته های اساتید بزرگ جامعه شناسی از جمله دکتر غلامعباس توسلی، دکتر محمد امین قانعی راد، دکتر باقر ساروخانی، دکتر سید حسین سراج زاده و دکتر ناصر فکوهی، در خصوص دکتر عبداللهی تهیه و در یادنامه منعکس شده است.

دکتر سپید نامه، یادآوری کرد: در تهیه و تدوین این یادنامه عزیزانی از دفتر جامعه شناسی ایلام و معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی همکاری داشته ند.

دبیر همایش نکوهداشت مقام علمی دکتر عبدالهی، دکتر عبداللهی، تأکید: دکتر عبدالهی سرمایه ی نمادین ایلام و ایران به شمار می رود و حضور پرشور مردم ایلام در این همایش، بیانگر قدرشناسی مردم استان ایلام از بزرگانی است، که نام ایلام را در سراسر کشور بلند آوازه کرده اند.

دکتر سپید نامه، درباره تعلق خاطر مرحوم دکتر عبدالهی به استان ایلام، گفت: خانم آن مرحوم نقل می کرد، که هر وقت دکتر عبداللهی از ایلام صحبت می کرد، گویا قطعه ای از بهشت را توصیف می نمود و هنگامی که به طرف ایلام می آمد شور و شوق عجیبی به وی دست می داد.

عضو هیأت علمی گروه علوم اجتماعی، درباره جایگاه دکتر عبدالهی در جامعه شناسی ایران، بیان داشت: مهمترین ویژگی دکتر عبداللهی اتحاد بین نظر و عمل بود و او توانست گونه ای خاص از جامعه شناسی کاربردی ارائه دهد، که در آن مفاهیم نظری در یافته های تجربی تجلی کرده و مورد استفاده نهادها و مراجع ذیربط ذیربط قرار گیرد.

وی افزود: او پژوهشگری است، که توانست چند بار بعنوان پژوهشگر برتر کشور برگزیده شود، علاوه بر این تسلط بی نظیری وی بر نظریه های جامعه شناسی باعث شد، تا در بین همتایان خود بعنوان سرآمد مطرح شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار