معاون اقتصادی وزارت امور خارجه ؛
معاون اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: با توجه به مشکلات کشور عراق در سال های گذشته و نیاز آنان به بازسازی زیرساخت ها باید از فرصت ایجاد شده برای توسعه همکاری های تجاری و بازرگانی و زمینه سازی حضور شرکت های ایرانی در این کشور بهره گرفت.
کد خبر: ۶۰۳۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۳ 09 May 2018

 

به گزارش تابناک ایلام ؛  غلامرضا انصاری  در نشست با معاون عمرانی استاندار ایلام و فرماندار دهلران اظهار کرد: وزارت امور خارجه تمرکز ویژه ای برای گسترش همکاری ها و روابط اقتصادی با کشورهای همسایه داشته و با توجه به بازار چند صد میلیونی این کشورها می تواند محلی برای عرضه کالاهای ایرانی باشد.


وی قرابت فرهنگی و دینی با همسایگان و بویژه کشورهای مسلمان را از مزیت های این حوزه برشمرد و افزود: یکی از این کشورها عراق است که با توجه به مشکلات این کشور در سال های گذشته و نیاز آنان به بازسازی زیرساخت ها باید از فرصت ایجاد شده برای توسعه همکاری های تجاری و بازرگانی و زمینه سازی حضور شرکت های ایرانی در این کشور بهره گرفت.


معاون وزیر امور خارجه تاکید کرد: سطح مناسبات بین جمهوری اسلامی و کشور عراق بسیار خوب است ولی به نسبت مرز گسترده و نیازهای این کشور نتوانسته ایم سهم قابل قبولی از بازار این کشور را به خود اختصاص دهیم.


انصاری یادآور شد: هرچه بتوانیم مناسبات مرزی و زمینه توسعه همکاری های اقتصادی را با همسایگان افزایش دهیم ، امنیت را در این مناطق ارتقا داده و باعث می شود مرزنشینان با آرامش خاطر و اطمینان بیشتری در مرزها ساکن شوند.


وی به اقدامات وزارت راه و شهرسازی در حوزه راههای بین ایران و عراق و همچنین سایر وزاتخانه ها در جهت تلاش برای ارتباط بیشتر اشاره کرد و گفت: در جریان سفر معاون اول رئیس جمهور به کشور عراق به منظور توسعه همکاری ها موافقت نامه های متعددی انجام گرفت که امیدواریم با اجرایی شدن آنها روز به روز شاهد رونق فعالیت های اقتصادی میان 2 کشور باشیم.


معاون اقتصادی وزیر امور خارجه با اشاره به سوابق استان ایلام در بحث دفاع مقدس و تلاشگری در راستای منافع اقتصادی کشور گفت: با توجه به شرایط بین المللی و موانع آمریکا باید از همه ظرفیت ها استفاده کرد و با وجود استعدادها و مزیت های بسیار این استان از جمله ذخایر زیرزمینی باید اقدامات لازم برای استفاده حداکثری از این مواهب خدادادی صورت گیرد.


انصاری به تردد میلیونی زائران از مرزهای استان ایلام اشاره کرد و گفت: باید از این فرصت برای تعمیق ورابط اقتصادی میان 2 کشور استفاده کنیم./م
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار