معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به توانمندی‌های متعدد بانوان در جامعه، گفت: بانوان در اصلاح الگوی مصرف در جامعه نقش تعیین‌کننده‌ای دارند.
کد خبر: ۶۰۳۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰ 09 May 2018

به گزارش «تابناک یزد»، محمدعلی طالبی ظهر امروز در نشست کارگروه زنان و خانواده استان یزد، نقش زنان در توسعه کشورها را بسیار تعیین‌کننده دانست و بیان کرد: در نوشته‌ها و نظرات اندیشمندان بزرگ شرق آسیا به‌ویژه کره جنوبی و ژاپن، به‌خوبی این نکته برداشت می‌شود که در زنان در پیشرفت جامعه دوشادوش مردان تلاش کرده‌اند.

وی افزود: شاید درگذشته بر اساس برخی باورها در جامعه تصور می‌شد ضرورتی بر حضور بانوان در جامعه وجود ندارد، ولی باورهای اجتماعی امروز جامعه ایران حضور بانوان در عرصه‌های متعدد کشور را مغتنم شمرده است، به صورتی که موانع حضور بانوان در عرصه‌های متعدد جامعه به کمترین حد ممکن رسیده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد تصریح کرد: اگر امروز از تحقق اقتصاد مقاومتی و تکیه‌بر توانمندی‌های خود صحبت می‌کنیم، باید نهایت استفاده از حضور بانوان در جامعه را برده و برنامه‌هایی جامع در این راستا داشته باشیم.

این مسئول در ادامه با تأکید بر اهمیت اصلاح الگوهای مصرف در جامعه، نقش خانواده و بانوان را بسیار تعیین کنند برشمرد و اذعان کرد: بنیان‌های اجتماعی هر جامعه از خانواده شکل می‌گیرد و نقش مادران به‌عنوان تعیین‌کنندگان الگوهای خانواده بسیار قابل‌توجه و برجسته است.

برنامه‌های اصلی در راستای تحقق شعار سال و نیز آرمان‌های اقتصادی فرهنگی کشور باید با نگاه به خانواده و به‌ویژه نقش مادران در این عرصه تبیین شود، بحمدالله جامعه امروز بستری مناسبی برای حضور بانوان در جامعه ایجاد کرده و علاوه بر آن برنامه‌ای سازنده‌ای در راستای شفافیت حوزه کسب‌وکار بانوان در حال شکل‌گیری است.

طالبی ادامه داد: لازم است تا با نیازسنجی دقیق در حوزه کسب‌وکار بانوان، شاکله‌ی مناسبی در این راستا تعیین‌شده و حمایت‌ها به‌صورت هدفمند انجام شوند، عرصه‌های نظیر گردشگری، صنایع‌دستی و نیز آموزشی، از عرصه‌های مهم در کسب‌وکار بانوان است.

وی تأکید کرد: چشم‌اندازهای پیشرفت و تعالی همه‌جانبه استان به‌ویژه در عرصه کسب‌وکار و نیز اصلاح الگوهای جامعه باید با نگاه به توانمندی‌های بانوان در جامعه شکل بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، بانوان را پرچم‌داران فرهنگ‌سازی در جامعه برشمرد و عنوان کرد: مشکلات بحران آب در استان بر کسی پوشیده نیست و همگی شاهد پیامدهای آن در استان و کشور هستیم، فرهنگ‌سازی در راستای اصلاح الگوی مصرف آب در جامعه باید با تکیه‌بر خانواده‌ها صورت گیرد که در اینجا نیز این باربر دوش مادران است.

طالبی در پایان افزود: امیدواریم همواره شاهد رشد حضور بانوان در جامعه و نقش‌آفرینی بیشتر آن‌ها در عرصه‌های متعدد پیشرفت استان و کشور باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار