رئیس دادگستری چرداول گفت: 70 پرونده تخلف مبنی بر تخریب، تصرف اراضی ملی و مراتع در این شهرستان تشکیل و رسیدگی قضایی شده است.
کد خبر: ۶۰۳۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲ 09 May 2018

  به گزارش تابناک ایلام،اسیدعلی نوربخش در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی شهرستان چرداول افزود: در راستای حفظ اراضی و منابع ملی و طبیعی بعنوان بزرگترین سرمایه ملی در هر منطقه ای 70 پرونده تصرف به مساحت 15 هکتار در محاکم قضایی این شهرستان رسیدگی و حکم قضایی بر رفع تصرف صادر شده است.

وی اضافه کرد: حفظ حقوق بیت المال و صیانت از اراضی ملی در دستور کار قوه قضاییه قرار دارد و با عزم جدی در برابر متخلفان و متجاوزان از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و با کلیه متصرفان برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

رئیس دادگستری شهرستان چرداول تاکید کرد: دادگستری بدون اغماض و چشم پوشی با تصرف کنندگان و متخلفین به حقوق عمومی مردم قانونی و قاطعانه برخورد می کند.

نوربخش یادآور شد: در حوزه قضایی بر پیشگیری اصرار داریم تا با کمترین هزینه بازدهی بیشتر و بهتری را در این موضوع داشته باشیم .

وی تاکید کرد: ضابطان منابع طبیعی از آموزش های لازم برخوردار باشند و راه های منتهی به جنگل ها برای جلوگیری از آتش سوزی مسدود و در مناطق صعب العبور دیده بان های زبده مستقر تا در صورت هرگونه اتفاق نامترقبه با حضور بموقع شاهد کمترین خسارات بلایای طبیعی باشیم.

وی از تشکیل شعبه ویژه دادستانی و شعبه 101 مربوط به جرایم منابع طبیعی و ملی در شهرستان چرداول نیز خبر داد.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری چرداول نیز در این جلسه گفت: حفاظت و برخورد قاطع با متخلفین و مخربین عرصه های منابع طبیعی در صدر برنامه های این اداره قرار دارد و یگان حفاظت با گشت های شبانه روزی و مستمر عرصه را بر تخریب کنندگان تنگ کرده است.

مسلم دژمخو اضافه کرد: 6 حوزه بحران خیز منابع طبیعی و مستعد آتش سوزی های احتمالی در شهرستان چرداول وجود دارد که باید در این مکان ها گروه های ثابت و مستقر داشته باشیم تا در صورت هرگونه حریقی نسبت به اطفای آن با مشارکت همه جانبه مردم و ارگان های دولتی اقدامات سریع صورت گیرد.

گاز سوز کردن کبابی های شهر شباب و پل سیمره، استقرار اکیب های ثابت اطفای حریق، مشارکت مردمی در مقابله با بلایای طبیعی و آتش سوزی های احتمالی، ایجاد پاسگاه حفاظتی در مناطق زردلان و بانکول و گسترش گشت های منابع طبیعی در سطح شهرستان از مصوبات و موارد مورد تاکید در این جلسه بود.

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار