در حالیکه مسئولین ما از مقامات ارشد استان گرفته تا کشوری ،در شعارهایشان از مقوله گردشگری اقتصادی و تاثیرات اقتصاد گردشگری بر وضعیت شهرهای کشور حر فهای گنده گنده می زنند ،اما در عمل بجای هدایت درست وعلمی این مقوله از طریق حمایت از ادارات کل میراث فرهنگی استانها ،به مقوله مدیریت میراث فرهنگی بعنوان مهمترین رکن در تحقق اقتصاد گردشگری سیاسی و قبیله ای می نگرند.
کد خبر: ۶۰۱۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰ 07 May 2018

تابناک ایلام ::استان ما ایلام ،به رغم محرومیت هایی که دارد ،اما از منابع سرشار وظرفیتهای بی نظیری برخودار است ،بطور قطع اگر نیمی از این ظرفیت ها در اختیار کشور دیگر ویا حتی یکی از استانهای از ما بهتر ! قرار می گرفت ،همان استان می توانست ضمن بهبود وضعیت معیشت مردم وافزایش شاخص های اقتصادی و توسعه ای ،بخشی از اقتصاد مملکت را نیز ساپورت نماید.

همه ظرفیت های اقتصادی رو زمینی وزیر زمینی استان به کنار ،اگر مسئولین وبرنامه ریزان استان وکشور در طول این چهل سالی که ازعمر  انقلاب می گذرد ،دست از شعار وافکار آرمانی بی حاصل بر داشته وعملا در مسیر رشد وتوسعه زیرساختهای استان در حوزه گردشگری و تاریخی گام بر می داشتند وبا معرفی درست ومنطقی این حوزه ها به دیگر استانها وحتی کشورها ،الان وضعیت دیگری را دراستان شاهد بودیم

تازه اینکه نه تنها دراین مسیر گام بر نداشته اند ،بلکه  نحوه برخورد مسئولین استان و نمایندگان مجلس به سازمان متولی این امر، یعنی اداره کل  میراث فرهنگی وگردشگری استان ونوع نگاه آنان به این مقوله، باعث تضیف شدن جایگاه آن در بین ادارات کل و مهمتر از همه به محاق رفتن طرح ها وبرنامه های گردشگری وفرهنگی آن و نهایتا ابتر ماندن مقوله گردشگری اقتصادی در استان شده اند.

در حالیکه مسئولین ما از مقامات  ارشد استان گرفته تا کشوری ،در شعارهایشان از مقوله گردشگری اقتصادی و تاثیرات اقتصاد گردشگری بر وضعیت شهرهای کشور حر فهای گنده گنده می زنند ،اما در عمل بجای هدایت درست وعلمی این مقوله از طریق حمایت از ادارات کل میراث فرهنگی استانها  ،به مقوله مدیریت میراث فرهنگی بعنوان مهمترین رکن در تحقق اقتصاد گردشگری سیاسی و قبیله ای می نگرند.

معتقدیم که اگر در طول سالیان گذشته ،به مقوله گردشگری زیارتی وسیاحتی وتاریخی استان نگاه درستی معطوف می شد ،اگر مدیریت این دستگاه مهم واثر گذار در توسعه فرهنگی واقتصادی سهم قبایل وسیاسیون نمی شدو کار به کاردان سپرده می شد،اگر نگاه به تاریخ و پیشینه کشور نگاهی عمیق و واقع گرایانه بود ،اگر ظرفیت های بالقوه فرهنگی وتاریخی گردشگری استان در راستای کمک به توسعه اقتصادی استان بالفعل می شدند ،باور کنید الان لازم نبود بر سفره های زیرزمینی با  سهم ناچیز  آن در توسعه استان دست برده می شد.

شما تصور کنید ،یک قلم جابجایی  مدیریت میراث فرهنگی وگردشگری استان ایلام بخاطر نوع نگاه غلط به این دستگاه چه وضعیتی پیدا کرده است؟ اگر بخاطر سهم خواهی مدیران ارشد استان وسیاسیون ونمایندگانی که این اداره کل را جهیزیه سیاسی فرض کرده اند نمی بود ، جابجایی یک مدیرکل با وجود دهها کارشناس خبره کاربلد دردرون دستگاه ،چرا باید اینقدر به درازا بکشد؟

آقایان مدیر ،استاندار محترم ،نمایندگان عزیز استان ،بیایید با تغییر نگاهتان به جایگاه این اداره کل ،وقبول نقش آن در توسعه همه جانبه استان ،با تعامل و همفکری ،این اداره کل را از برزخ ایجاد شده نجات دهید. باور بفرمایید چندماهی که از خبر تغییر مدیرت آن می گذرد،این داره کل از مدیران ومعاوننیش گرفته تا کارکنان وکارشناسانش در برزخ بلاتکلیفی قرار گرفته ودود این بلاتکلیفی هم فقط به چشمان مردم استان خواهد رفت .

اگر قرار است تغییری ایجاد شود ،بسم الله،پس  این همه اتلاف وقت برای چیست ؟ اگر هم قرار بر تغییر نیست پس این همه معرفی گزینه ومصاحبه ها از کجا نشات می گیرد ؟ بخاطر مردم ،بخاطر کارکنان این اداره کل و بخاطر توسعه استان ،اگر هم اختلاف نظری دارید ،این اختلاف نظر را بر سر اداره کل میراث فرهگی استان آوار نکنید. یکبار برای همیشه درست واصولی به این اداره کل بنگرید ،چرا که با تغییر نگاهها، قطعا این اداره کل  هم در مسیر واقعی خدمت  قرار خواهد گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار