معاون امور توسعه فرهنگی و پیشگیری اداره کل بهزیستی ایلام با اشاره به برنامه اشتغال و توانمندسازی این اداره کل برای بهبود یافتگان دام اعتیاد گفت: سال گذشته به 185 نفر از معتادان بهبود یافته در این استان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شد.
کد خبر: ۶۰۱۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴ 06 May 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛فرمان عزیزنیا گفت: حمایت و صیانت اجتماعی از بهبود یافتگان و خانواده های آنها از طریق پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به واجدان دارای شرایط و فراهم کردن کسب و کار از طریق طرح کارفرمایی برای بهبود یافتگان و همسران آنها در دستور کار بهزیستی قرار دارد.

وی ادامه داد: یکی از اولویت های این حوزه در دفتر اعتیاد در کنار پیشگیری اولیه مساله اشتغال و بازتوانی معتادان پس از طی دوره درمانی است.

معاون توسعه فرهنگی و پیشگیری اداره کل بهزیستی ایلام با بیان اینکه اشتغال ارتباط مثبت و نزدیکی با موفقیت در درمان دارد، بیان کرد: چناچه در فرایند درمان بیماران به اشتغال توجه نشود بطور معمول درمان اعتیاد با شکست مواجه خواهد شد.

عزیزنیا اظهار کرد: به همین منظور و بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته در طول سال گذشته در مجموع تسهیلات اشتغال به 185 معتاد بهبود یافته که آموزش شغلی کسب کرده اند پرداخت شد که مجموع مبلغ پرداختی 26 میلیارد ریال بود.

وی با بیان اینکه سرانه تسهیلات پرداختی بین 100 تا 200 میلیون ریال بوده افزود: بهزیستی در کنار پرداخت تسهیلات اشتغالزایی بهبود یافتگان آموزش مهارت های زندگی به این افراد را در دستور کار قرار داد که این افراد مهارت های خودآگاهی، ارتباط موثر، کنترل استرس، خلاقیت و مهارت کسب و کار را کسب می کنند.

وی با اشاره به فعالیت 14 مرکز ترک اعتیاد اقامتی میان مدت بهزیستی در این استان گفت: پارسال بیش از 2 هزار نفر در استان برای بهبود و ترک اعتیاد به مواد مخدر به این مراکز مراجعه کرده اند.

به گفته عزیزنیا، درمان مراجعان در این مراکز بصورت غیر دارویی و زیر نظر پزشک انجام و حداقل مدت درمان 21 روز خواهد بود، ضمن اینکه چهار تیم امداد رسان سیار ترک اعتیاد در استان فعالیت می کنند.

معاون امور توسعه فرهنگی و پیشگیری اداره کل بهزیستی ایلام همچنین به طرح اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد (توانمندسازی افراد محلات برای مقابله با اعتیاد) در محله های شهری و روستایی استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته بیش از 137 هزار نفر از مردم استان زیر پوشش آموزش های این طرح قرار گرفته اند.

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار