مدیر کل راه و شهرسازی استان یزد یکی از مهمترین طرح ‎‎ های جدید راه ‎‎ سازی استان در سال جاری را آزادراه نظنز - انار اعلام کرد و گفت: هم ‎‎ اکنون دو قطعه از فاز نایین - اردکان در این طرح بزرگ راه‌سازي آماده عملیاتی شدن است.
کد خبر: ۶۰۱۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲ 06 May 2018

«محمدرضا نقصان محمدی» با اشاره به گستردگی حوزه فعالیت ‎‎ های راه و شهرسازی، از هدف گذاری برای انجام فعالیت ‎‎های جدید در کنار فعالیت ‎‎ های جاری هر یک از این حوزه‎‎ ها خبر داد.

وی در ادامه با اشاره به در حال انجام بودن قریب 10 طرح بزرگ در حوزه راه استان، تصریح کرد: از جمله این طرح‏‏ها می ‎‎توان به راه  یزد - بافق، راه یزد - طبس، راه ندوشن - ورزنه، کنارگذر زارچ - اشکذر، وردیی شهر مهریز، راه روستایی منشاد - زردین، کمربندی چاهک و روکش آسفالت راه بافق - زرند، اشاره کرد.

نقصان محمدی با بیان این که هر کدام از این طرح‏‏ها بین 30 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، گفت: هر کدام از این طرح‏‏ها در طول‏‏های مختلف در حال اجراست که تلاش داریم در سال جاری آنها را پی بگیریم.

وی به طرح‏‏های جدید استان در سال جاری نیز اشاره و تصریح کرد: از مهمترین این طرح ‎‎ ها آزادراه نطنز - انار در محدوده استان ‎‎ های اصفهان، یزد و کرمان است که در حال حاضر انتخاب مشاور و رایزنی‏‏های آن انجام شده و در حال انجام پیش‏‏پرداخت ‎‎ های مالی و هماهنگی ‎‎ های محلی آن هستیم.

این مسئول برآورد اولیه اجرای این طرح را 900 میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: این طرح که در واقع ارتقاء راه از بزرگراه به آزادراه است، گفت: این آزادراه علاوه بر توسعه راه کنونی، شامل ایجاد 130 کیلومتر راه پشتیبان نیز است.

وی با بیان این که از مجموع چهار قطعه این طرح در محور اردکان - نایین، سه قطعه در داخل استان یزد واقع شده است، گفت: در این بخش از طرح، دو قطعه آماده عملیاتی شدن است.

نقصان محمدی علاوه بر اهتمام به این کریدور شمال به جنوب، اداره کل راه و شهرسازی استان توجه خاصی به توسعه راه ‎‎ های واقع در کریدور شرق به غرب استان دارد، اظهار کرد: در همین راستا نیز تکمیل محور ندوشن - ورزنه را که بخش‎‎ هایی از ابنیه فنی آن تا سال 1396 با پیشرفت 95 درصد و با اعتبار یک میلیارد تومان مبلغ اولیه دنبال کرده  ایم و 19 کیلومتر آن در حال آماده ‎‎ سازی اسناد مناقصه با پیمانکار است.

وی همچنین به محور بهاباد - دربند - نای‏‏بند که استان یزد را به استان ‎‎ های شرقی متصل می ‎‎ کند اشاره و عنوان کرد: در این مسیر 47 کیلومتری که برآورد اولیه آن هفت میلیارد تومان است در حال انتخاب پیمانکار است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان از ادامه عملیات دو بانده کردن محور یزد - بافق در سال جاری خبر داد و گفت: خوشحالیم که اعلام کنیم این طرح دیگر مسئله‏‏دار نیست و تنها 10 کیلومتر از آن باقیمانده است.

به گفته وی، قسمت عمده قطعه آخر این طرح که حدود 10 کیلومتر و دارای بیشترین ابنیه فنی بوده است، تکمیل هم اکنون زیر بار ترافیک قرار دارد و باقیمانده طرح عملاً مشکلات خاصی را نخواهد داشت و قطعاً به زودی مورد بهره ‎‎ برداری قرار خواهد گرفت.

نقصان محمدی از اجرای طرح‏‏های دیگری مانند ادامه ارتقاء راه ابرکوه - مروست تا منطقه هارمونی چاه ‎‎ گیر به طول 19 کیلومتر و انجام فراخوان برای اجرای ارتباط داخلی بین اسفندآباد ابرکوه به صفاشهر استان فارس در سال جاری نیز یاد کرد.

وی گفت: علاوه بر طرح‏‏های مذکور، شرکت ساخت و توسعه راه ‎‎ های کشور نیز ارتباط هرات - شهربابک، باند دوم اردکان - چوپانان و باند دوم محور یزد - طبس و نیز کمربند ابرکوه و تقاطع کناگذر ورودی نیز با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان در دستور کار قرار دارد.

به گفته نقصان محمدی، در سال 96 بالغ بر 135 کیلومتر راه ‎‎ های روستایی و مشارکتی با کمک فرمانداری ‎‎ ها و دهیاری ‎‎ها در استان ایجاد شده و 130 کیلومتر دیگر نیز در سال جاری دنبال خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان در پایان نیز خاطرنشان کرد: به دنبال انتزاع قیر یارانه ‎‎ ای استان به اداره کل راه و شهرسازی برای اولین بار به جز بخش راهداری، بالغ بر 20 هزار تن قیر به ارزش 20 میلیارد تومان شامل 15.5 تن قیر مشارکتی راه‏‏های روستایی، بافت ‎‎ های هدف و فرسوده، راه ‎‎ های مسکن  مهر و غیره و 4.5 تن به طور پیمان برای طرح‏‏های مشارکتی در استان طی سال گذشته توزیع شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار