فرمانده سپاه امیرالمومنین استان ایلام ؛
فرمانده سپاه امیرالمومنین استان ایلام در آیین رونمایی از یادمان میدان خلبان شهید امیر غلامرضا چاغروند گفت : یک میلیارد و 500میلیون ریال برای احداث میدان شهید چاغروند هزینه شده که پیگیری برای تخصیص اعتبار بیشتر برای تکمیل یادمان این خلبان شهید و دفن پیکر شهدای گمنام در محل یادمان در دستور کار است.
کد خبر: ۶۰۱۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۶ 05 May 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ شهید چاغروند از شهدای هوانیروز جمهوری اسلامی در تاریخ ۱۲ مهر سال ۵۹ پس از اصابت گلوله به بالگردش در منطقه جلیزی شهرستان دهلران به اسارت دشمن بعثی درآمد و در همان نقطه به شهادت رسید.


فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام در این آیین گفت: بسیاری از شهدای والامقام همچنان گمنام و ناشناخته باقی مانده اند و یکی از این شخصیت های ممتاز شهید چاغروند است.


سردار سید صادق حسینی افزود : این شهید گرانقدر در ابتدای جنگ تحمیلی حاضر نشد به آرمان های انقلاب و امام شهیدان پشت کند و مظلومانه توسط عمال رژیم بعث عراق به شهادت رسید.


وی اظهار کرد: خلبان شهید چاغروند در مقابل دشمن مبنی بر توهین به امام امت ایستادگی کرد و در تاریخ کشور جاودانه و بخشی از تاریخ ماست و هرگز فراموش نمی شود.


سردار حسینی اضافه کرد: نمونه واقعی اتحاد نیروهای مسلح و بویژه ارتش همیشه قهرمان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم که برادرانه و در کنار یکگدیگر در برابر دشمن متجاوز ایستادند.


تاکید کرد: شهیدانی همچون کشوری، شیرودی و شهید چاغروند مایه افتخار نیروهای مسلح هستند.


فرمانده سپاه امیرالمومنین ایلام (ع) با اشاره به هجوم دشمن و عبور از مرزهای فیزیکی کشور وساختار سیاسی گفت: ارتش در زمین، هوا و دریا پرچم مقاومت را برافراشت و در حمله به صفوف تانک های دشمن بعثی نقش آفرینی کرد.


وی بر ضرورت بیان دستاوردهای دفاع مقدس و تبیین بیش از پیش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و افزود:همه باید پاسدار خون شهدا و ارزشهای والای الهی و اسلامی باشند که شهدا جان خود را برای حفظ آنها تقدیم کردند.


فرماندار دهلران نیز گفت: مردم و رزمندگان دهلرانی درهشت سال دفاع مقدس در کنار سایر رزمندگان از استان های مختلف حماسه های ماندگاری خلق کردند که نمونه آن شهید خلبان چاغروند است.


سید حسینعلی موسوی فرهنگ ایثار و شهادت را چراغ هدایت نسل کنونی و آینده دانست و افزود: شهدا با تاسی از فرهنگ عاشورایی جان خود را تقدیم انقلاب،اسلام و ارزشها ی والای انسانی و اسلامی کردند.


وی با اشاره به اعتبار سه میلیارد ریالی یادمان شهید چاغروند در روستای جلیزی در سال گذشته افزود:750 میلیون ریال از این اعتبار تخصیص یافته و با توجه به مراحل مناقصه به زودی عملیات اجرایی تکمیل این یادمان انجام می شود.


موسوی همچنین از هزینه یک میلیارد و 500میلیون ریال برای احداث میدان شهید چاغروند خبر داد و گفت: پیگیری برای تخصیص اعتبار بیشتر برای تکمیل یادمان این خلبان شهید و دفن پیکر شهدای گمنام در محل یادمان در دستور کار است.


وی از حضور و مشارکت مردم و مسئولان در این مراسم تقدیر کرد و افزود: همه مدیون و مرهون خون شهدا هستیم و پاسداشت خون شهدا وظیفه ای همگانی است.


فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 84 پیاده لرستان نیز به سوابق هوانیروز در دفاع مقدس اشاره و گفت: تربیت شدگان این نیرو شهیدان شیرودی،کشوری و چاغروند هستند که در خط انقلاب و امام بودند و حماسه آفریدند.
امیر سرتیپ دوم ستاد تقی دریکوند افزود: هوانیروز در اوایل جنگ چهار پایگاه در مناطق جنگی تشکیل داد و ماموریت های مختلفی را به انجام رساند.


وی گفت: در کرمانشاه شهید شیرودی و در شمال غرب شهید سهیلیان و در ایلام شهید کشوری در دفاع از انقلاب و ارزش ها وارد عمل شدند.


امیر دریکوند گفت: حماسه های هوانیروز در 400 کیلومتر مرز استان ایلام با عراق و مناطق میمک،مهران و دهلران برای همیشه جاودانه است.


سرهنگ ستاد خلبان علی شاه محمدی جانشین فرمانده پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه و محمود زرین جو سرپرست اداره کل بنیاد شهید استان لرستان از دیگر سخنرانان این مراسم بودند.


در ادامه با حضور مسئولان و مردم شهرستان دهلران از میدان خلبان شهید چاغروند در شهر دهلران رونمایی شد./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار