استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام گفت: یکی از مشکلات و موانع اصلی سرمایه گذاری همین باورهای بومی و سنتی است و این ضد سرمایه گذاری و توسعه در استان است، به عنوان مثال در سفر به شهرستان ها دهها کار مثبت در حال انجام است و برخی رسانه های به دنبال حاشیه سازی و دلسرد کردن هستند.
کد خبر: ۶۰۱۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۷ 05 May 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛  قاسم سلیمانی دشتکی در نشست شورای سرمایه گذاری استان اظهار کرد: استان ایلام دارای امکانات بسیار مناسب و ظرفیت های قابل قبولی برای جذب سرمایه گذار است اما همچنان از عدم توسعه یافتگی رنج می برد.


وی ادامه داد: فشارهای مختلف اجتماعی، سیاسی و منطقه ای بر حضور سرمایه گذاران اثر می گذارد که باید درصدد کاهش این فشارها و اصلاح بعضی فرهنگ های بومی که تاکید بر حضور و اشتغال افراد همان منطقه دارد بود زیرا در بخشی از امور نیاز به تخصص و مهارت ویژه است.


وی افزود: ما تاکید داریم که نیروها از استان باشد مگر این که نیروی متخصص در استان حضور نداشته باشد.


دشتکی گفت: در برخی جاها زمین هایی بلا استفاده است و سرمایه گذاران برای فعالیت در این زمین ها اعلام آمادگی می کند معارضین بسیاری ایجاد خواهد شد که البته این نیز مساله نیست بلکه اگر از راه قانونی مسائل خود را پیگیری کند و به دنبال ایجاد خسارت و عدم حضور سرمایه گذار نباشیم.


وی ادامه داد: یکی از مشکلات و موانع اصلی سرمایه گذاری همین باورهای بومی و سنتی است و این ضد سرمایه گذاری و توسعه در استان است، به عنوان مثال در سفر به شهرستان ها دهها کار مثبت در حال انجام است و برخی رسانه های به دنبال حاشیه سازی و دلسرد کردن هستند.


استاندار ایلام گفت: ستاد سرمایه گذاری رسالت اول پیدا کردن سرمایه گذار را بر عهده دارد و باید نشست های متعدد و مکرر با سرمایه گذار برگزار شود زیرا اگر سه یا چهار سرمایه گذار عمده برای استان پیدا کنیم مشکل کارخانجات بزرگ در استان را حل کنیم توانسته ایمم اشتغال را تثبیت کنیم.


وی به تسهیل شدن امکانات و زیرساخت ها برای حضور سرمایه گذاران تاکید کرد و افزود: در بحث نفت و گاز و پتروشیمی ظرفیت های بسیار قوی دارد و ما از لحاظ بازارهای فروش هم با توجه به مرز باید به دینال بازار باشیم.


وی افزود: مهمترین وظایف شورای سرمایه گذاری استان رفع بروکراسی اداری مانع بر سر راه سرمایه گذاری است و همه مدیران باید جذب کننده سرمایه گدار باشند.


وی ادامه داد: باید ساز و کار مناسب برای رفع بروکراسی اداری و اعطا مجوزها به سرمایه گذاران ایجاد شود و مدیران محترم وارد بحث اجرا شوند و از حاشیه ها عبور کنند.


سلیمانی دشتکی گفت: در بحث مسائل فرهنگی، در جلسات شورای فرهنگ عمومی و دیگر جلسات راه حل های فرهنگی پیدا کنیم و اگر نشد، برخورد شود و اگر کسی خلاف قانون عمل می کند باید برخورد کرد.


وی ادامه داد: هماهنگ شدن سیستم بانکی، نظارتی و اداری برای جذب سرمایه گذاران ضروری است.


وی همچنین به برگزاری همایش بزرگ سرمایه گذاران استان تاکید کرد و گفت: سرمایه گذاران فعلی که علاقه مند به سرمایه گذاری مجدد هستند، سرمایه گذاران هر شهرستان در سراسر ایران و سرمایه گذاران و متخصصین استان در خارج از کشور باید در استان جذب شوند تا در کشت و صنعت، پتروشیمی ، نفت و گاز، معادن و ... در استان سرمایه گذار جذب کنیم./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار