حاشیه نگاری تابناک از ششمین سفر شهرستانی آقای استاندار
مابرآنیم تا با ارج نهادن به خواست وذائقه مخاطبین خود همراه با انتشار خبرها واتفاقات ریز ودرشت آن ،حاشیه ها را هم از قلم نندازیم .آنچه که در ذیل می آید حاشیه نگاری خبرنگار تابناک از ششمین سفر شهرستانی استاندار ایلام است .
کد خبر: ۵۹۷۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۱ 28 April 2018

مثل همیشه برآن شدیم تا در کنار نگارش خبر سفر استاندار ایلام به شهرستان آبدانان ،نیم نگاهی هم به حاشیه های تلخ وشیرین این سفر داشته باشیم .حاشیه هایی که به جذابیت خبرهای ما افزوده و یه یک پای ثابت خواست مخاطبین وهمراهان این رسانه مبدل شده است .

مابرآنیم تا با ارج نهادن به خواست وذائقه مخاطبین خود همراه با انتشار خبرها واتفاقات ریز ودرشت آن ،حاشیه ها را هم از قلم نندازیم .آنچه که در ذیل می آید حاشیه نگاری خبرنگار تابناک از ششمین سفر شهرستانی استاندار ایلام است .

*سفر ششم استاندار ایلام به آبدانان در حالی انجام گرفت که یک سفر قبل تر ،استاندار ایلام در جمع مردم شهرستان ملکشاهی مسئولین رو به حضرت ابوالفضل قسم داد که از حضور مردم در مراسم استقبال جلوگیری نموده و از استقبال های پر سر وصدا پر هیز کنند.


*اماباوجود قسمی که البته بهتر بود با یک نامه تحکمی همراه می شد ! آش همان آش بود وکاسه همان کاسه !اما این سوالها  پیش آمد که چرا در شهرستان آبدانان حرف و قسم آقای استاندار روی زمین ماند ؟؟ چرا استاندار جدی ایلام این بار که حرفش بر زمین افتاد به این اقدام  مدیران ارشد شهرستان  واکنش نشان نداد؟ وچراهای بی پاسخ دیگر !


*برعکس تصورات و انتظارات شاهد تشریفات و همراه با الحاقات جدیدی به استقبال در آبدانان بودیم ،نه تنها مراسم استقبال حذف نشد، بلکه گوی سبقت را از دیگر شهرستان ربود .چرا که اینجا نظامی ها سان دیدند تا به دیگر شهرستانها نشان دهند که آنها سروگردنی بالاترند!


*چند کیلومتر نرسیده به مرکز شهرستان، سیاهی جمعیت استقبال قابل توجه بود و چابک سوارانی که برای اسکورت نمودن آقای استاندار به شهرستان جنوبی استان ایلام چشم انتظار ایستاده بودند .و جالب تر حضور نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران برای انجام سان نظامی درجایگاه ورود استاندار به شهر آبدانان !


* از همه جالب تر جارو به دستانی بود که با تمام وجود در تلاش بودند تا شن و ماسه های روی آسفالت را جمع آوری نموده وجاده ها را برای حضور میهمان خود رفت روب نمایند .البته در این بین جای خالی آهنگ "آب زنید راه را هین که نگار می رسد "بسیار خودنمایی می کرد!


*ساز و دهل که که ااین روزها پای ثابت استقبال ها و معیار ارزیابی عملکرد فرمانداران قرار گرفته است جای خود دارد ،اما تلاش های رییس شورای شهر آبدانان که سعی داشت به هر شکل ممکن ثابت کند که این استقبال مردمی است و دولتی ها در آن نقشی ندارند قدری جالتر بود! رییس شورای شهری  که فرمانده میدان شده بود وبا تشرهای مکرر:"" از صف خارج نشوید "تو صف بمانید " خاطره میدان رژه دوران سربازی را در اذهان تداعی می کرد!


*بالاخره استاندار رسید و سان نظامی و مردمی اجرا شد. نوبت به خیر مقدم گویی رسید. تکمیل کننده این استقبال هم بکار بردن لفظ " والی با کفایت ایلام خوش آمدید " بود که شاید بدلایلی البته به زعم ما برجسته ترین حاشیه این سفر محسوب می  شد ...البته شاید مسئولین آبدانان به اشتباه استاندار را والی پشت کوه فرض کرده باشند !چون پیشتر از این بکاربردن واژه " والی " توسط رسانه ها از جانب  سخنگوی محترم استاندار به کلی مذموم اعلام شده بود!

*استاندار ایلام بعد از  ادای احترام به مقام شهدای گمنام و زیارت امامزاده و عبور از میان تونل استقبالی دیگر در ورودی مسجدی درشهر آبدانان در جمع مردم آبدانان حاضر شد.

*شکوه استقبال کافی بود تا استاندار را یاد خاطره ای از دوران جوانیش بیدازند . خاطره ای که با چند تذکر به جمع نظیر " آقا بفرما بنشین " دوست عزیز بفرما بنشین " اینگونه بیان شد :روزگاری در جمعی از بزرگان ایل خود نشسته بودم و تا اینکه خواستم حرف زدن را شروع کنم یکی از میان جمع با تشر خطاب به بنده که تو چگونه به خود اجازه ی حرف زدن دادی و شما نباید صحبت کنی این رسم بختیاری نیست طبق این رسم باید بزرگ تر ها صحبت کنند و کوچک تر ها گوش کنند نه شما ...در این میان یک بزرگ تر ،و خان کلانترشون گفت: بگذارید این جوان حرفش رو بزند یقینا این پسر در آینده کاره ای می شود.

*سلیمانی دشتکی یادی هم از رسانه ها وشبکه های اجتماعی استان نمود وگفت : چطوراست  فعالین شبکه های اجتماعی ورسانه ای از منصوبین ایلامی در دیگر استانهای کشور بعنوان " فرزند ایلام به فرماندار نهاوند ومعاون استاندار و استاندار فلان جا منصوب شد" یاد می کنند، اما خبر نادرست انتصاب فردی رابعنوان فرماندار یکی از شهرستانهای ایلام اینگونه مخابره می کنند " که قرار است فرماندار فلان جا با کابین مشاور جوان استاندار ایلام از جای دیگر بیاید" .بنده اصلا چنین قصدی نداشته ام اما همه زاگرس نشینان با توانایی بالا یک افتخار اند و ما افتخار می کینم از فرزندان دلاور ایلام جای دیگه ای هستند این افتخار همه ای ایران است ولی دید ما باید وسعت یابد اولا چیزی که وجود ندارد نباید گفته شود دوما بالفرض که باشد یک فرزند دلاور از ایلام رفت جای دیگر ویا این قضیه برعکس شود، باید پذیرفت .


*سلیمانی دشتکی از شانس آبدانانی ها هم گفت :آبدانان چه شانسی دارد ،بخاطر داشتن یک فرزند زاگرس نشین که شده استاندارشان و یک نماینده مجلس دامادشان ویکی از از فرزندان دلاورشان ، معاون استاندار ودلاور دیگر شده است مدیر کل، مدیر کل ، مدیر کل ... البته نگفت که چرا شانس استاندار شدن یک زاگرس نشین چرا فقط نصیب آبدانان شده است ؟!وبالاخره چند مدیرکل از یک شهر ؟!

واینگونه شد تا پرونده ششمین سفر استاندار ایلام با بازدید از تونل کبیرکوه والبته جلسه شورای اداری فاقد جا برای خبرنگاران بسته شود! وختم حاشیه نگاری خبرنگار تابناک از این سفر!وآخر اینکه این سفر همانند دیگر سفرهای آقای استاندار با مصوبات ارزشمندی همراه بود که در خبر جداگانه ای دراین رسانه  منتشر شده است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار