امامی تاکید کرد: نمایندگان مجلس مسائل و مطالبات مردمی را به مسؤولان بالادستی برسانند و با شجاعت و شهامت هزینه نقد را کاهش دهند تا مردم بتوانند حرف‌هایشان را بازگو کنند.
کد خبر: ۵۹۶۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳ 26 April 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: اولین نشست هم‌اندیشی اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اعضای شورای شهر شیراز ظهر امروز با تاخیر بیش از یک ساعت، در سالن جلسات شورای شهر شیراز برگزار شد.

لیلا دودمان با اشاره به مشکلات فرهنگی و اقتصادی در شیراز که موجب بروز معضلات اجتماعی می‌شود، گفت: با وجود آسیب‌هایی چون زنانه شدن فقر، اعتیاد، خشونت خانگی و... سؤال من این است که اعضای شورای شهر شیراز و کمیسیون اجتماعی مجلس به چه نحوی باید سیاست‌گذاری کنند که در جهت برون‌رفت از معضلات اجتماعی باشد.

عضو شورای شهر شیراز خاطر نشان کرد: دسترسی آسان به تمامی امکانات شهری در جهت اعتمادسازی به شهرداری شیراز است که این روند باعث مشارکت شهروندان در توسعه شهری خواهد شد.

وی بر شناسایی و توانمندسازی گروه‌های پرخطر و اصلاح سبک زندگی تاکید کرد.

فرج الله رجبی با تاکید بر اینکه ساماندهی بافت تاریخی و فرسوده در شیراز از جمله اولویت‌های مهم است، گفت: بخشی از شهر شیراز جنت‌ طراز است اما در نقاط دیگر این شهر کمبودها و معضلاتی وجود دارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مناطق حاشیه‌شهر و کم‌برخوردار شیراز را باید ببینیم تا تصویر درستی از شهر منعکس شود.

نوذر امامی با اشاره به ضرورت تقویت جایگاه شوراها به عنوان پارلمان محلی، خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز بیان کرد: حمایت از طرح جامع مدیریت شهری موجب تقویت شورای شهر و خدمت بزرگی برای مردم و شهر است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر شیراز ادامه داد: بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی مردم نتیجه ضعف و عدم نظارت مجلس است.

وی با اشاره به اینکه ضعف مجلس به علت عدم انتخاب اصلح نمایندگان توسط مردم است، افزود: اگر مجلس فکر و راه‌حلی برای حل مشکلات نداشته باشد، ناراحتی و اعتراض مردم به تنفر و خشم تبدیل می‌شود.

امامی تاکید کرد: نمایندگان مجلس مسائل و مطالبات مردمی را به مسؤولان بالادستی برسانند و با شجاعت و شهامت هزینه نقد را کاهش دهند تا مردم بتوانند حرف‌هایشان را بازگو کنند.

دیگر اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر شیراز نیز به مشکلات بهداشت و سلامت مردم، خشکسالی، مهاجرت از روستا به حاشیه شهر شیراز، قانون‌گریزی و تفسیر به مطلوب قانون در بین برخی مسؤولان شهری، آمارهای غیرواقعی در بیان مشکلات، مسائل خانواده و مشکلات گریبانگیر زنان، کودکان کار، محدودیت و محرمانه بودن مطالعات اجتماعی و... اشاره کردند و از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خواستار برنامه‌ریزی و تصمیم‌سازی صحیح برای کاهش و حل مشکلات شدند.

روح الله بابایی در این جلسه بیان کرد: ما اول کار را انجام می‌دهیم، بعد فکر می‌کنیم که این رویه غلط است، تصمیم‌سازان باید درست فکر کنند و درست عمل کنند.

وی ادامه داد: 80 درصد آمارهای ارائه شده از مشکلات کشور غیرواقعی است، تا زمانی که آمارها به درستی اعلام نشود تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها غلط و نادرست خواهد بود.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: طرح جامع شهری و طرح خروج زنان از کشور مربوط به کمیسیون قضایی است، کمیسیون اجتماعی بر روی مباحث کودکان کار و زنان سرپرست خانواده کارهایی انجام داده و در حال بررسی هستیم.

وی تصریح کرد: یکی از آسیب‌های اجتماعی در کشور ما موازی‌کاری است، چند دستگاه بر روی یک مسئله‌ای به صورت همزمان بودجه دریافت می‌کنند که تاکنون نتیجه‌ای هم نداشته است.

حمزه امینی با بیان اینکه هر جا می‌رویم ، همه آیه یأس می‌خوانند و امروز ویروس ناامیدی بر پیکره اداره‌ها افتاده است، اظهار داشت: قانون کشور ما کامل‌ترین قانون است اما در مرحله اجرای قوانین دچار مشکلاتی هستیم.

عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه فرهنگی ایجاد شده که همه مسؤولان به فکر سمت و مقام بالاتر و براندازی مسؤول بالادستی هستند، روحیه مدیران اول انقلاب باید در بین مسؤولان زنده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار