استاندار ایلام گفت: اراضی آبی استان ایلام در گذشته 70 هزار هکتار بود که در دولت تدبیر و امید این میزان به 108 هزار هکتار ارتقاء و در آینده نزدیک به 200 هزار هکتار افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۵۹۶۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸ 25 April 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ قاسم سلیمانی دشتکی در دیدار با معاون آموزش و تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی اظهارکرد: اکنون که کشور با یک بحران بسیار جدی به نام "کم آبی" مواجه است باید در بخش کشاورزی به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم.

وی افزود: اراضی آبی استان ایلام در گذشته 70 هزار هکتار بود که در دولت تدبیر و امید این میزان به 108 هزار هکتار ارتقاء و در آینده نزدیک به 200 هزار هکتار افزایش خواهد یافت.

وی اجرای طرح های آبخیزداری، آبخوانداری، بیابان زدایی و مهار آب های مرزی را از برنامه های در دست اجرای دولت در استان عنوان کرد و ادامه داد: با بهره برداری از طرح های در دست اجرای کنونی، سطح اراضی زیر کشت آبی و باغات استان افزایش خواهد یافت و این مهم وضعیت استان را از نظر رونق اقتصادی و اشتغال زایی بهبود خواهد بخشید.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بحران کم آبی در کشور خاطرنشان کرد: آموزش کشاورزان با تغییر الگوی کشت، واردات آب های مجازی، ممنوع کردن کشت های غرق آبی، استفاده از داده های مرکز تحقیقات و بالابردن سطح تکنولوژی کشاورزی می تواند در مصرف بهینه آب و بهره گیری لازم از آن موثر باشد.

معاون آموزش و تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی نیز در این دیدار گفت: دولت تدبیر و امید توجه بسیار خوبی به بخش کشاورزی استان ایلام داشته است.

زندی خاطرنشان کرد: با توجه به تغییراتی که در آب و هوا اتفاق افتاده، برای مقابله با بحران کم آبی باید به سمت تغییر الگوی کشت حرکت کنیم.

‍‍ استاندار ایلام در دومین همایش بین المللی گرد و غبار:

روزهای آلوده از گرد و غبار به ۸۰ روز در سال رسیده که بسیار خطرناک است.

گرد و غبار در ابعاد مختلف به استان ایلام آسیب وارد کرده است.
۲۱ درصد استان بیابان و منشا گرد و غبار است.

بشر به مراتع تعرض کرده است.

انجام پروژه های عمرانی بدون در نظر گرفتن ملاحظات زیست محیطی منجر به توسعه بیابان ها می گردد.

در ۵ سال دولت تدبیر و امید ۳۰ هزار هکتار فعالیت اجرایی از جمله جنگل کاری در استان ایلام در راستای بیابان زدایی انجام گرفته است.

سالانه حدود ۵۰۰ هزار نفر در سطح دنیا در اثر این پدیده دچار مرگ زودرس شده اند.

فعال سازی دیپلماسی زیست محیطی در راستای مبارزه با این پدیده لازم است.

امیدوارم این همایش بتواند در راستای مبارزه با پدیده گرد و غبار موثر باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار