به هر حال صرف نظر از اختیاری که قانون به شخص اول اجرایی استان اعطا نموده است ،بهتر است جناب آقای سلیمانی دشتکی در خصوص اجرایی شدن این طرح، عدالت لازم را لحاظ نموده وملاک ومعیارهای قوی تری را برای تعیین تکلیف نیروهای مامور به وزارت کشور لحاظ نمایند.
کد خبر: ۵۹۵۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷ 25 April 2018

تابناک ایلام::یکی ازموضوعات مهمی که سالهاست وزارت کشور با آن مواجه بوده ،تزریق نیروهای ماموراز سایر دستگاهها  به بدنه این وزارتخانه  در سطوح مختلف می باشد.موضوعی که درراستای  اجرای آن وهمزمان با تغییر قدرت در دولتها ،استفاده از ظرفیت نیروهای همفکر با دولتها در راس مصادر مدیریت سیاسی واجرایی بخشها ،شهرستانها واستان در دستور کار قرار گرفته است.

مقوله ای که این سالها به یک رویه وعرف سیاسی اداری در وزارت کشور  مبدل شده ودر کنار رضایت مقطعی که نصیب مدیران مامور نموده است ،صرفنظر ازایجاد  نارضایتی وترویج احساس سرخوردگی ،بی انگیزگی وبی اعتمادی در بین نیروهای وزارت کشور،بنوعی به مانعی برای جلوگیری از کادر سازی دراین دستگاه مهم اجرایی وسیاسی تبدیل شده است.

هرچند این اقدام عرفی می رود تا رفته رفته به یک قانون نانوشته در کشور تبدیل شود ،اما بهتراست به منظور ایجاد امید وانگیزه در بین کارکنان وکارشناسان وزارت کشور و مهمتر از همه اهتمام مدیران ارشد این وزارت خانه به کادرسازی از هر گرایش سیاسی ،از هم اکنون با قرار دادن ضربدر بزرگی در مقابل این طرح ،راه را بر پیشی گرفتن سنتهای ناصحیح از قانون سد نمایند.

راه درستی که آقای قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در بدو رورد به استان ایلام ،به عنوان یک برنامه جدی از آن یاد نمود، اما هر اندازه که زمان گذشت و پیش تر رفت  ، اجرایی شدن آن به دلیل پاره ای موانع احتمالی ،نظیر ورود به رودربایستی ،اغماض و یا گرفتار شدن در بند سفارشات و رابطه ها به تاخیر افتاده ویا لااقل در اجرای ناقص آن عدالت نادیده گرفته شده است.

آقای سلیمانی دشتکی در سیزدهم آذر ماه سال گذشته  در جمع کارکنان استانداری ایلام  با ورود جدی به این موضوع گفت : پایان ماموریت تمام بخشداران، معاونان فرماندار و فرماندارانی که در وزارت کشور مامور هستند در استان ایلام ابلاغ شده است.

این در حالیست بدنبال گذشت  سه ماه از تصمیم استاندار ایلام وعدم اجرایی شدن ،خبرنگار تابناک در نشست خبری اواسط اسفند سال گذشته  با استاندار ایلام ،چرایی اجرایی نشدن این تصمیم را مطرح نمود وآقای استاندار در همان نشست وعده داد که این طرح حداکثر تا اوایل اردیبهشت سال 97به مرحله اجرا در خواهد آمد.

اینک که زمان اجرای این طرح فرا رسیده است خبرهایی می رسد که استاندارایلام در اقدامی گزینشی از تعداد قریب به 15 نیروی مامور به بدنه استانداری ایلام ،پایان ماموریت یکی دو نفر از بخشداران را اعلام نموده واز سویی با نامه نگاری به وزارت کشور ،ماموریت دائم دو نفر از این افراد را خواستار شده است.

به هر حال صرفنظر از اختیاری که قانون به شخص اول اجرایی استان اعطا نموده است ،بهتر است جناب آقای سلیمانی دشتکی در خصوص اجرایی شدن این طرح عدالت لازم را لحاظ نموده وملاک ومعیارهای قوی تری را برای تعیین تکلیف نیروهای ماموربه وزارت کشور لحاظ نمایند.

پر واضح است همه نیروهای کنونی  مامور به استانداری ایلام از وضعیت مشابه ای برخوردارند ،مگر افرادی که به دلیل بهره مندی از کانالهای ارتباطی  و یا مسایل سیاسی کمی برجسته تر از دیگران جلوه نمایند ،لذا پیشنهاد می گردد به منظور جلوگیری از شکل گیری هرگونه شائبه ای به همه نیروها به یک چشم نگریسته ،یا پایان ماموریت همگی اعلام یا اینکه برای همه آنها انتقال دائم در دستور کار قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
چرا دردولت های قبل این قانون نبود ...
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۳
مطمئن باش نور چشمی ها میمانند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار