رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ؛
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بنده فردی سیاسی شناسنامه دار هستم وخواهم بود ،برای همیشه هم در کار سیاسی دست خواهم داشت ،اما مخالف ورود سياست به کار درمانی هستم .
کد خبر: ۵۹۵۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۸ 24 April 2018

 

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر همتی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد : در حوزه آموزشی دانشگاه حدودا  30 رشته دانشگاهی با 2400 دانشجو در رشته های مختلف مشغول به تحصیل هستند.

 

وی افزود : حل مشکل احتمالی ویزیت گروهی پزشکان نیازمند ورود سازمان نظام پزشکی به این مورد است .


همتی ادامه داد: ویزیت گروهی توسط پزشکان مورد تایید نیست اما این حق باید توسط خود مردم مطالبه شود و آنها به پزشکان این اجازه را ندهند که ویزیت گروهی انجام شود.

وی بیان کرد: بخشی از مشکلات از اختیار ما خارج است و اگر مطالبه گری مردم و رسانه ها به نتیجه نهایی نمی رسد به این دلیل است که وسع و امکانات فعلی کشور جوابگو نیست.

وی افزود: در حوزه بهداشتی، غذا ،دارو ،پژوهش و بخش اورژانس این دانشگاه ،در ایام نوروز خدمات ارزنده ای ارائه شده است .

رییس دانشگاه علوم پزشکی به انجام 1000عمل جراحی در تعطیلات نورزی اشاره کرد و گفت : 47 هزار نفر درتعطیلات ایام نوروز به مراکز درمانی استان مراجعه کردند که از این تعداد 42 هزارنفرسرپایی درمان و 5هزار نفر نیز بستری شدند .


رئیس دانشگاه علوم پزشکی افزود :مشکلات در بدنه دانشگاه و زیر مجموعه وجود دارد که قابل انکار نیست ولی سعی و تلاش برای رفع این مشکلات در حال انجام است.

وی به وضعیت مدیریتی بیمارستان زاگرس اشاره کرد و افزود : این دانشگاه تعهدی در خصوص تامین نیرو برای بیمارستان شهدای زاگرس ندارد و این بیمارستان کاملا مستقل است و زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی نیز نمی باشد و این بیمارستان خصوصی مربوط به تامین اجتماعی استان است و البته تامین اجتماعی کنترل مدیریتی واستخدامی در آن ندارد.


همتی افزود : این بیمارستان و دیگر بیمارستان های مشابه با وجود اینکه رابطه اداری با دانشگاه علوم پزشکی ندارند اما چون بخشی از بار بهداشت و درمان دانشگاه و استان را بر عهده دارند تمام تلاش خود را بکار خواهیم گرفت تا فعال و پویا باشند و خدمات بهینه به مردم استان ارائه دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیان داشت : خرید دانشکده دندانپزشکی ایلام در زمان مدیریت پیشین یک اشتباه بود و اگر در حال حاضر این  پیشنهاد ارائه می شد با آن مخالف می کردم.


وی عنوان کرد: خرید این دانشکده با قیمت ۱۸ میلیارد که با تسهیلات بانکی و سود ۱۰ درصد تامین اعتبار شده و در حال حاضر اقساط ماهانه باز پرداختی آن ۶۰۰ میلیون است یک اشتباه بود .


همتی با اشاره به افزوده شدن 3دستگاه سی تی اسکن و یک دستگاه ام ار ای به بیمارستان امام خمینی شهر ایلام گفت: امروز تا به حدودی در شهرستان های استان نیاز به پزشک متخصص مرتفع شده است .

وی هزینه سالانه خوابگاه های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی را ٨۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: در راستای کاهش این هزینه ها به زودی خوابگاه ۴۰۰ نفره دانشجویی در سطح استان ایلام راه اندازی خواهد شد.


وی با اشاره به توزیع نیروهای جدید در دانشگاه از مهرماه امسال یادآور شد :این امر باعث ارتقاء سطح خدمات دهی به مردم و افزایش شیفت های ارائه خدمت و کاهش بخش عظیمی از مشکلات و نارسایی‌ها به واسطه همین توزیع امیداریم مرتفع شود ./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار