علیرضا شیروی/مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلام
کد خبر: ۵۹۵۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶ 24 April 2018

تابناک ایلام :: از اختراعش بیش از یک قرن می گذرد؛ رادیو رسانه ای متفاوت که صاحبنظران علوم ارتباطات در فرهنگ ارتباطات آن را در زمره رسانه گرم (HOT media) آورده اند؛ رسانه ای با قدمت بیش از یک قرن که به اصطلاح هیچگاه از مد نمی افتد و کهنه نمی شود؛ رسانه ای همراه با همه ،که وجه تمایزش وضوح بالا در نحوه انتقال و عرضه پیام و معنی است.

چهارم اردیبهشت، برای اهالی رادیو روز متفاوتی است، 4 اریبهشت 1319، حدود 80 سال از آغاز طنین انداز شدن صدا در اولین رادیوی ایران می گذرد. متفکران علوم ارتباطات معتقدند که علت تمایز رسانه رادیو ، این است که مخاطبان انبوه بدون نیاز به تمرکز شدید حواس بار معنایی واژگان و پیام های ارسال شده را به روشنی دریافت می کنند.


درست است که سرعت تحولات غیر قابل تصور شده و امروز به واسطه تکنولوژی ، مرزها مفهوم کلاسیک خود را از دست داده اند اما یادمان نرود که روزگاری جهان در تسخیر رادیویی بود که معادلات دنیا از دل تحلیل ها و اخبارش بیرون می آمد.


درکوچه پس کوچه های شهر که قدم می زنید به مغازه های قدیمی پای می گذارید که فارغ از هیاهوی دنیای جدید و غرق شدن در فضای مجازی هنوز همدم شان رادیو است رادیوهایی که همه ما حس نوستالژی قویی نسبت به شکل و شمایل آشنا و گرمی صدای گویندگانش داریم . هنوز رادیو و صدای ماندگار این رسانه گرم همراه خیلی از مخاطبان است.آنهایی که با رادیو خاطره دارند و همراه همیشگی شان است خوب می دانند که رادیو یعنی صمیمیت و نزدیکی و امیدواری و دلگرمی شان به این است که تا زمانی که صدا باقی بماند رادیوها هم حیات خواهند داشت.


امروز روز رادیوست روز اهالی خونگرم و صمیمی رادیو رسانه ای که هیچگاه زنگار کهنه شدن برآن نمی نشیند . ایلامی ها با رادیو مأنوس شده اند با ایواره وه خیری که تبلور ادبیات و فرهنگ غنی است با شوکیانه که صدای بلند ایلام است با دنگ دلخواز با رسم ژیان که رنگ زیبای زندگی و صفاست با داستان ها، تمثیل ها، حکایت ها و خاطرات مردمان دیار زاگرس با دو زله دلنشین علی دوست فلاحتی با صدای گرم حمید یعقوبیان ، غلامعباس خسروی پور و ...


برای ایلامی رادیو هیچگاه کهنه نمی شود چون همراه و همدم مردمانش است و واسطه انتقال میراث کهن اینها ثمره سال ها تلاش بی ادعاست ،تلاش از عمق جان و دل اهالی خوب و صمیمی رادیو که مردمان قدرشناس زادگاه و دیارشان با نگاه مهربانانه شان قدرشناس زحمات و دغدغه هایشان هستند.


خدا قوت بچه های سختکوش رادیوی ایلام به پاس این خدمت صادقانه به پاس درخشش نام ایلام در جشنواره های ملی و بین المللی؛ سپاس به پاس همراهیتان خداقوت اهالی بی ادعای رادیو روزتان مبارک./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار