معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد استان ایلام گفت: مردم کالای ایرانی را بر کالای خارجی بی‌کیفیت و ارزان را ترجیح دهند .
کد خبر: ۵۹۵۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵ 24 April 2018

 به گزارش تابناک ایلام، بهمن رحمتی با اشاره به نامگذاری سال 96 به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی اظهار داشت: برای حمایت از کالای ایرانی و تولید داخل عزم ملی نیاز است تا همه آحاد جامعه در یک حرکت و تکاپوی جدی، در راستای حمایت از کالای ایرانی و رونق اقتصادی کشور چه در بعد فردی و اجتماعی و در سطح مدیریت خانوار و مدیریت جامعه و دستگاه های دولتی، خرید کالای ایرانی را در سرلوحه کار قرار دهند.

وی ادامه داد: آنچه این روزها در بازار مشاهده می‌شود، کالاهای بی کیفیت خارجی است که با قیمت پایینی به مشتریان عرضه می‌شود. نکته قابل توجه این است که خرید کالای با کیفیت ایرانی از طرفی برای مشتریان مناسب و به صرفه است، از این نظر که دارای کیفیت خوبی است و بر اساس هنر، سبک دینی و اسلامی خودمان و مطابق با هنر و فرهنگ ایرانی ساخته می شود و از طرفی خرید کالاهای ایرانی موجب حمایت از تولید کننده داخلی و رونق اقتصادی در کشور می‌شود.

وی تاکید کرد: وظیفه ما والدین است که فرهنگ استفاده از کالاهای ایرانی را در بین فرزندان خود نهادینه کنیم و به آنها آموزش دهیم که حتی الامکان از تولیدات داخلی برای تامین مایحتاج خود استفاده کنند.

رحمتی خاطر نشان کرد: آنچه که جای تردید ندارد این است که با خرید کالای ایرانی، تولید داخلی حمایت می شود و رونق می گیرد. با رونق تولید داخلی، زمینه بیشتری برای تولید فراهم می‌شود. رونق صنایع و تولیدکنندگان منجر به جذب نیروی کار و زمینه اشتغال جوانان و افراد جویای کار فراهم می شود. کار و تلاش و اشتغال سلامتی فردی و اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد و در نتیجه جامعه ای پویا خواهیم داشت که این آرزوی هر فرد ایرانی است و باید همه بدانیم که تا زمانی که خود خواستار یک رویدادی در جامعه نباشیم، آن رویداد اتفاق نخواهد افتاد، همه باید بخواهیم که کشورمان آباد شود، همه باید بخواهیم که اگر می خواهیم دیگر تحریم و تهدید اقتصادی اثری بر اقتصاد کشور نداشته باشد، تنها راه آن حمایت از تولید داخلی با خرید و مصرف کالای ایرانی است.

وی افزود: البته که این مهم تنها بر عهده مردم نیست، مسئولان نیز باید همت به خرج داده و با مدیریتی جهادگونه شرایط تحقق حمایت از تولید داخلی را با نظارت صحیح، جلوگیری از ورود بی رویه کالای بی کیفیت خارجی و تنظیم بازار انجام دهند و مسلم است که نقش مسئولان در این عرصه بسیار سنگین تر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار