مدیرکل آموزش‌وپرورش استان با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش محور توسعه همه جانبه و پایدار است و معلم مرجع اخلاقی و علمی جامعه است که باید شغل او در صدر قرار گیرد، افزود: حساسیت جامعه به معلم کمرنگ شده که باید با تلاش مضاعف آموزش‌وپرورش را به گفتمان ملی تبدیل و معلم را به جایگاه اصلی خود برسانیم.
کد خبر: ۵۹۵۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲ 25 April 2018
 آموزش‌وپرورش به عنوان یکی از مهمترین نهاد‌های تربیتی هر کشوری از یکسو با دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان و از سویی با معلمان و پرسنل این مجموعه سروکار دارد که قطعاً برای راضی نگه داشتن این دو گروه، پذیرش مسئولیت مدیریتی این نهاد بزرگ کاری بس حساس است که می‌تواند در ایفای نقش مؤثر در تعلیم و تربیت اثرگذار باشد.

در استان همدان که سکان این نهاد بزرگ اخیراً به دست مدیری جوان سپرده شده است، جامعه بزرگ فرهنگیان منتظر آن هستند که نتایج حاصل از این انتخاب را به عینه ببینند.

محمد پورداود، مدیری که سابقه او در آموزش‌وپرورش به دهه هفتاد برمی‌گردد و در پرونده کاری‌اش سوابقی، چون تدریس در دبیرستان‌ها و مراکز پیش دانشگاهی همدان، نهاوند و اسدآباد، معاون دبیرستان ابن سینا نهاوند، کارشناس و کارشناس مسئول آموزش متوسطه نهاوند، کارشناس و کارشناس مسئول طرح وبرنامه اداره کل آموزش و پرورش استان، رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان، عضو شورای روابط عمومی‌های استان، رئیس آموزش و پرورش جوکار، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان و تدریس در دانشگاه‌های استان را دارا می‌باشد، در مصاحبه‌ای ایجاد تحول، اثربخشی، بالا بردن انگیزه کارکنان و تکریم معلمان و بازنشستگان را اولویت اصلی خود می‌داند و می‌گوید: تا وقتی مدیر هستم برای امور ماندگار کار خواهم کرد.

پورداود همچنین از به کار گیری نیرو‌های متعهد، لایق، صادق و علاقمند به خدمت در لایه‌های مختلف مدیریتی این مجموعه خبر می‌دهد و می‌گوید: تعامل من با رسانه‌ها حداکثری خواهد بود و هدفم این است که با تیم رسانه‌ای که در اختیار دارم تحول در حوزه آموزش‌وپرورش ایجاد کنم که برای همیشه ماندگار شود.
 
وی که به گفته خودش بیشترین بها را به حوزه روابط عمومی داده است، معتقد است: مدیری که با رسانه‌ها تعامل دوسویه همسنگ داشته باشد، مدیری موفق و اثرگذار خواهد بود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش که خودرا همچنان عضو خانواده روابط عمومی‌ها می‌داند از داشتن پیوست برنامه‌ای کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت در حوزه رسانه خبر می‌دهد و می‌گوید: من بارقه امید را در فعالیت‌های آموزش‌وپرورش براساس برنامه محوری و تعامل با رسانه‌ها می‌بینم.

وی ادامه می‌دهد: از نقد رسانه‌ها استقبال می‌کند؛ چراکه نقد سازنده شناخت سره از ناسره است و ضعف احتمالی را کاهش می‌دهد. اگر به نقد بها دهیم رشد می‌کنیم.

وی در ادامه ضمن تأکید بر شعار سال و فرهنگ سازی برای این برنامه اساسی توسط آموزش و پرورش، از فعالیت‌های خود در مدت تصدی مدیریت که مهمترین و بارزترین آن در نوروز ۹۷ نمایان شد، سخن گفت و افزود: شأن معلم و حفظ کرامت معلمان برایم بسیار مهم است به همین دلیل با بالا بردن سطح کیفی مدارس برای اسکان فرهنگیان سعی کردم آنان را با خاطره‌ای خوش از همدان همراهی کنم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش محور توسعه همه جانبه و پایدار است و معلم مرجع اخلاقی و علمی جامعه است که باید شغل او در صدر قرار گیرد، افزود: حساسیت جامعه به معلم کمرنگ شده که باید با تلاش مضاعف آموزش‌وپرورش را به گفتمان ملی تبدیل و معلم را به جایگاه اصلی خود برسانیم.

وی از وجود ظرفیت‌هایی، چون درمانگاه فرهنگیان، اردوگاه، خانه معلم و... برای خدمت به قشر فرهنگی سخن گفت و اظهار کرد: در همین ارتباط ممکن است کاستی‌هایی در عملکرد برخی از این مجموعه‌ها وجود داشته باشد که معتقدم با کم کردن فاصله بین صف و ستاد در آموزش و پرورش هر مشکلی قابل حل است.
 
پورداود افزایش کارایی کیفی آموزش و کسب رتبه در کنکور ۹۷ را نیز یکی از مهمترین رویکرد‌های مدیریتی خود اعلام کرد و افزود: باید ارزش‌ها را در بین دانش‌آموزان ترویج و به افزایش تاب‌آوری اجتماعی قشر نوجوان و جوان کمک نماییم.

وی با تأکید بر اینکه هرگز به سمت تقابل نخواهم رفت، بیان کرد: در بحث مسائل پژوهشی اعتقاد دارم که جای کار بسیاری وجود دارد که باید با استفاده از همه ظرفیت‌های داخل و خارج از استان و ایجاد تعامل دوسویه تعلیم و تربیت را تعالی بخشیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان با اشاره به اینکه مشکلات یک شبه حل نمی‌شود، افزود: در بحث مدیران از افراد شایسته و متعهد دارای سعه صدر، حافظ کرامت معلمان استفاده می‌کنم و در این ارتباط افراد صادق برایم بسیار مهم هستند.

وی با اشاره به اینکه وزیر دنبال تحول است، افزود: پرداخت حق‌التدریس معلمان، سرانه غذایی مدارس شبانه‌روزی، حق الزحمه امتحانات، اضافه کار کارکنان اداری، خرید خدمات آموزشی و... بسیار مهم است که وزیر محترم آن‌ها را به جد پیگیر بوده و اینطور نیست که آن‌ها را رها کرده باشد.

وی ادامه داد: نباید معلمان ما دغدغه معیشت داشته باشند که این خود مانع بزرگی برای تعلیم و تربیت است.
وی از کمبود نیروی انسانی در برخی مناطق خبر داد و خاطرنشان کرد: استخدام ۲۱۳ نیروی جدی توسط سازمان سنجش در دستور کار است که این کمبود را تا حدودی حل می‌کند.

وی احترام به پیشکسوتان فرهنگی، به کارگیری بازنشستگان در اتاق فکر، ارتقای خدمات رفاهی کارکنان و بازنشستگان، توجه ویژه به شاغلین، و استفاده از جوانان را از برنامه‌های کاری‌اش دانست و افزود: تنبیه بدنی دانش آموزان خط قرمز آموزش‌وپرورش است، اما نباید به‌گونه‌ای رفتار کنیم که شأن معلم زیر سؤال برود؛ چراکه شأن دو طرف تعلیم و تربیت برای ما مهم است.

پورداود اظهار کرد: امسال آموزش‌وپرورش به عنوان یک نهاد فرهنگی برای رخداد ۲۰۱۸ هم فرهنگ‌سازی داشته است، به گونه‌ای که جاذبه‌های سراسر استان را در خبر‌های خود از این مجموعه درج کرده است.

در این دیدار که آیت‌ا... نجفی، رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی و محمد سهرابی، مشاور رسانه‌ای مدیرکل نیز حضور داشتند، مدیرمسئول روزنامه همدان‌پیام گفت: انتصاب مدیری جوان و تحصیل کرده برای مجموعه آموزش‌وپرورش پس از سال‌ها تصدی پست مدیریت توسط افرادی باسابقه بالاتر که البته از اهداف دولت نیز هست، بارقه امید را در دل فرهنگیان ایجاد کرد.

نصرت‌ا... طاقتی‌احسن خواستار تعامل آموزش‌وپرورش با مجموعه رسانه‌ها شد و افزود: واقعیت این است که انتظار جامعه از آموزش‌وپرورش بالاست و خواسته آنان فقط باید از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی شود.

وی با اشاره به شعار سال در خصوص استفاده از کالای ایرانی گفت: آموزش‌وپرورش وظیفه نهادینه کردن این مهم را دارد و در این ارتباط رسانه‌ها هم کمک‌حال خواهند بود.

سردبیر روزنامه همدان‌پیام نیز با اشاره به اینکه معلمان در جامعه ما افرادی پرتلاش هستند، افزود: کم توجهی به ظرفیت‌هایی که در آموزش‌وپرورش وجود دارد از جمله فروشگاه و تعاونی فرهنگیان، درمانگاه، باشگاه معلمان و... از جمله انتقاد‌ها به آموزش‌وپررش است.

 یدا... طاقتی‌احسن گفت: در حالی که این بخش‌ها می‌تواند یک فرصت برای اشتغال و بهره‌مندی معلمان از امکانات باشند، اما عملاً ثمره چندانی از آن‌ها دیده نشده است.

وی با اشاره به مشکلات معلمان در برخی امور، چون ابلاغ‌ها، ساماندهی و..، گفت: وقتی سازمانی به این عریض و طویلی وجود دارد، حرف‌ها و حاشیه‌ها هم زیاد است لذا باید از فضای انفعالی بیرون آمد و نگاه عملگرا را بر این دستگاه حاکم کرد.
طاقتی افزود: معلمان قبل از پول به انگیزه نیاز دارند. معلمان باید محور گفتمان باشند و گردش آزاد اطلاعات در آموزش‌وپرورش تسری یابد.

وی یکی از ضعف‌های آموزش‌وپرورش را استفاده نکردن از ظرفیت افراد پیشکسوت و باتجربه دانست و افزود: ایجاد اتاق فکری برای بهره‌مندی از معلمان بازنشسته و پیشکسوت بهترین راه برای آن است که این افراد از چرخه آموزش‌وپرورش حذف نشوند.
در پایان این نشست مدیریت و مجموعه روابط عمومی از زحمات همدان‌پیام در راستای انعکاس اخبار آموزش و پرورش تقدیر کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار