فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: سه هزار و 500 کیلوگرم انواع بوته های خوراکی و گیاهان دارویی از متخلفان کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۵۹۵۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲ 24 April 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ سرهنگ غلامرضا فتحی اظهار کرد: این میزان گیاه خوراکی بهاره به صورت غیرمجاز از عرصه های طبیعی ایلام با هدف سودجویی برداشت شده است.

وی افزود: در این راستا 70 نفر متخلف و متجاوز طبیعت که بیشتر آنها را افراد غیر بومی استان های همجوار هستند، شناسایی و تحویل مراجع قضایی شدند.

وی افزود: عمده این گیاهان شامل رستنی هایی چون تره، پیچک و دیگر گیاهانی بود که در فصل بهار در رویشگاه های طبیعی استان ایلام می رویند.

فتحی یادآور شد: از این متخلفان تعداد 35 دستگاه خودرو نیز شناسایی و با دستور مراجع قضایی توقیف شده است.
وی گفت: هرچند حساسیت مردم و سطح فرهنگ و آگاهی آنها درخصوص حراست از عرصه های ملی و رویشگاه ها افزایش یافته اما این رویشگاه ها همواره از دستبرد عده ای سودجو آسیب می بینند.

وی با بیان اینکه این گیاهان در مزارع و گلخانه ها رشد نمی کنند، تاکید کرد: چیدن گیاهان وحشی خوراکی و دارویی از ریشه و پیاز موجب از بین رفتن تدریجی این گیاهان می شود.

فتحی از مردم و بهره برداران خواست جهت حراست از گیاهان خودرو از برداشت بی رویه و غیراصولی این رستنی های طبیعی خودداری و اجتناب ورزند./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار