معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای ایلام؛
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای ایلام گفت: امسال 60 کنتور هوشمند در چاه های کشاورزی دشت های ممنوعه مهران و موسیان نصب می شود.
کد خبر: ۵۹۴۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲ 23 April 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ احسان یارمحمدی  اظهار کرد: تاکنون 370 دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه های کشاورزی استان نصب شده است.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده 191 کنتور هوشمند دیگر نیز بر روی چاه های کشاورزی استان بویژه در مناطق و دشت های بحرانی نصب شود.

معاون آب منطقه ای ایلام از توقف افت سطح آب های زیرزمینی در دشت های ممنوعه ایلام خبر داد و یادآور شد: با تلاش و برنامه ریزی های صورت گرفته در دولت تدبیر و امید و اجرای طرح های احیا و تعادل بخشی به منابع آبی از سرعت افت آب های زیر زمینی در دشت های ممنوعه این استان کاسته شده است.

یارمحمدی تاکید کرد: نصب کنتور آب بر چاه های کشاورزی، پرکردن چاه های غیر مجاز، جلوگیری از اضافه برداشت، فرهنگ سازی، به روز نمودن سند ملی آب برای محدوده های مطالعاتی استان و به کارگیری تشکل های غیردولتی از مهمترین راهکارهای ارائه شده برای حفاظت از دشت های ممنوعه و کم آب بوده است.

وی تغذیه مصنوعی در پهنه دشت‌ ها را راهکاری مناسب برای افزایش حجم سفره های آب زیرزمینی دانست و گفت: با اجرای طرح تغذیه مصنوعی، 6 میلیون متر مکعب آب به سفره های زیر زمینی دشت ممنوعه مهران تزریق شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای ایلام با اشاره به شناسایی و پلمپ چاه های غیر مجاز آب در استان اضافه کرد: سال گذشته با انسداد 63 حلقه چاه غیر مجاز در ایلام بیش از 6 میلیون مترمکعب در مصرف آب های زیرزمینی این استان صرفه جویی شد.

یارمحمدی با اشاره به وضعیت مطلوب آب ذخیره شده در پشت سدهای سه گانه استان افزود: با توجه به ورودی آب ناشی از بارش های مطلوب بهاری و تخلیه نکردن آب این سدها برای استفاده اراضی کشاورزی پایین دست، حجم آب سدهای کنگیر ایوان و چم گردلان ایلام تکمیل و سرریز شدند.

یک هزار و 780 حلقه چاه در ایلام وجود دارد که یک هزار و 380 حلقه متعلق به بخش کشاورزی، 282 حلقه به بخش صنعت و 117 حلقه نیز برای مصارف آب آشامیدنی است./م

ایرنا

برچسب ها: نصب ، کنتور ، چاه ، آب ، تابناک ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار