این آزمون در روزهای پنجشنبه ۶ و جمعه ۷ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۹۴۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰ 23 April 2018

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز زمان توزیع کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۷ از فردا سوم اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: این آزمون در روزهای پنجشنبه ۶ و جمعه ۷ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اعلام این مطلب افزود: برای شرکت در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۷ در ۶ گروه آموزشی و ۱۳۲ کدرشته امتحانی به منظور پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و همچنین دانشگاه آزاد تعداد ۷۳۵ هزار و ۷۴۳ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد، ۳۶۴ هزار و ۴۷۸ نفر زن و ۳۷۱ هزار و ۲۶۵ نفر مرد هستند. به عبارت دیگر ۴۹.۵۴ درصد داوطلبان زن و ۵۰.۴۶ درصد داوطلبان مرد هستند.

وی درادامه تصریح کرد: علاوه بر ثبت نام از داوطلبان ۱۳۲ کدرشته امتحانی توسط سازمان سنجش، ثبت نام داوطلبان در کدرشته‌های ۱۱۴۷، ۱۱۴۹، ۱۱۵۰، ۱۱۵۳، ۱۱۵۴، ۱۱۵۶، ۱۱۵۷، ۱۱۵۸، ۱۱۵۹ توسط دستگاه‌های ذیربط پذیرنده دانشجو با هماهنگی سازمان سنجش و مطابق برنامه زمانی مشخص انجام خواهد شد.

دکتر توکلی یادآور شد: از تعداد ۷۳۵ هزار و ۷۴۳ داوطلب ثبت نام کننده در ۱۳۲ کدرشته امتحانی، تعداد ۴۵۵ هزار و ۱۳۴ نفر در گروه علوم انسانی، ۳۷ هزار و ۸۴۳ نفر در گروه علوم پایه، ۱۶۰ هزار و ۹۷۹ نفر در گروه فنی و مهندسی، ۲۱ هزار و ۵۵۷ نفر در گروه کشاورزی، ۵۸ هزار و ۴۸۴ نفر در گروه هنر و هزار و ۷۴۶ نفر در گروه دامپزشکی شرکت کرده‌اند.

به گفته وی، بر اساس آمار، شرکت‌کننده در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ تعداد ۱۴۲ هزار و ۱۰۷ نفر کمتر است.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: بر اساس آمار گزارش شده تعداد ۵۵ هزار و ۸۹۱ داوطلب از ۷۳۵ هزار و ۷۴۳ نفر ثبت نام کننده، نسبت به اعلام علاقه‌مندی در کدرشته امتحانی دوم (یکی از کدرشته‌های امتحانی شناور) نیز اقدام کرده‌اند.

توکلی گفت: تعداد داوطلبانی که علاوه بر کدرشته‌های امتحانی اصلی، علاقه‌مندی خود را در رشته‌های دوم نیز اعلام کرده‌اند شامل ۱۸ هزار و ۶۴۱ نفر در گروه علوم انسانی، ۴ هزار و ۲۳۶ نفر در گروه علوم پایه، ۱۷ هزار و ۴۲۱ نفر در گروه فنی و مهندسی، ۱ هزار و ۳۳۹ نفر در گروه کشاورزی، ۱۲ هزار و ۵۳۰ نفر در گروه هنر و ۱ هزار و ۷۲۴ نفر در گروه دامپزشکی است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به آمار داوطلبان واقعی ۷۳۵ هزار و ۷۴۳ نفر و تعداد علاقه‌مندان به کدرشته امتحانی دوم ۵۵ هزار و ۸۹۱ داوطلب، برای برگزاری آزمون ورودی کارشناسی ارشد سال ۹۷ تعداد ۷۹۱ هزار و ۶۳۴ کارت آزمون صادر و آزمون برای این تعداد برگزار می‌شود.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: کارت شرکت در آزمون ورودی کارشناسی ارشد ۱۳۲ کدرشته امتحانی گروه‌های آموزشی شش‌گانه از فردا دوشنبه، سوم اردیبهشت ۹۷ بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت. داوطلبان می‌توانند از سوم تا پنجم اردیبهشت ۹۷ با مراجعه به سایت سازمان سنجش از کارت خود پرینت تهیه کنند. همچنین داوطلبانی که در دو کدشته متقاضی شده‌اند، باید علاوه بر کدرشته امتحانی اول، پرینت کدرشته امتحانی دوم را هم دریافت کنند.

به گفته توکلی، آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد سال ۹۷ در ۱۳۲ کدرشته و اولین مرحله بیست و سومین المپیاد علمی دانشجویی کشور در روزهای پنجشنبه ۶ و جمعه ۷ اردیبهشت ۹۷ در ۷۴ شهر و ۱۷۷ حوزه امتحانی برگزار می‌شود.

وی گفت: نتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه تنظیم می‌شود و کارنامه تمام داوطلبان شرکت کننده در دهه دوم خردادماه ۹۷ منتشر می‌شود و مجازین به انتخاب رشته در دهه دوم خرداد می‌توانند نسبت به کدرشته‌های امتحانی مجاز اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: پس از صدور کارنامه برای تمامی داوطلبان شرکت‌کننده، بر اساس شرایط اعلام شده از سوی دانشگاه آزاد که از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به اطلاع داوطلبان می‌رسد، داوطلبان علاقه‌مند به انتخاب کدرشته‌های دانشگاه آزاد نیز می‌توانند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

به گفته وی، اطلاعیه سازمان سنجش درباره معرفی چند برابر ظرفیت کدرشته‌های بورسیه و دارای شرایط خاص این آزمون به منظور گذراندن سایر مراحل پذیرش، در دهه اول تیرماه از سوی سازمان سنجش منتشر می‌شود.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در پایان خاطرنشان کرد: نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۷ در دهه اول شهریورماه ۹۷ اعلام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار