مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام با اشاره به آغاز عملیات برداشت گندم از مزارع استان گفت: 43 سیلو و انبار مسقف با ظرفیت 330 هزار تن آماده خرید و ذخیره سازی این محصول از کشاورزان است.
کد خبر: ۵۹۴۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶ 22 April 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ کامران سلیمان اظهار کرد: 10 سیلوی سرپوشیده استاندارد با ظرفیت 270 هزار تن و 33 مرکز خرید در قالب انباری های مسقف متعلق به تعاون روستایی با ظرفیت 60 هزار تن فرآیند خرید و ذخیره سازی گندم از کشاورزان را آغاز کرده اند.

وی افزود: تاکنون سه هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان دهلران با آغاز برداشت این محصول در مناطق گرمسیری استان ایلام طی سال زراعی 96 - 97 خریداری شده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام یادآور شد: بر اساس برآوردهای انجام گرفته پیش بینی می شود امسال 200 هزار تن گندم معمولی و دروم از کشاورزان استان ایلام خریداری شود.

به گفته سلیمان پور نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی 13 هزار و گندم دورم 13 هزار و 300 ریال مصوب شده است.
به گزارش ایرنا، سال زراعی 95 - 96 در مجموع 280 هزار تن گندم از سوی کشاورزان استان ایلام برداشت شد که مقدار 247 هزار تن این گندم به نرخ تضمینی از گندمکاران خریداری شد.

44 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان ایلام به کشت گندم آبی و بخش قابل ملاحظه ای از این اراضی به گستره 80 هزار هکتار به کشت گندم دیم اختصاص دارد./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار