سردار عابدین خرم، فرمانده سپاه عاشورا در صحن علنی شورای شهر:
فرمانده سپاه عاشورای استان با تاکید بر اینکه دوره پوپولیسم دیگر به انتها رسیده است به موضوع قومیت ها اشاره کرد و اظهار داشت: جریانات قومی یک تهدید برای کشور به شمار نمی روند، همه اقوام متعلق به ایران واحد هستند و دارای فرهنگ و تاریخ مشترک هستند و کسی نمی تواند در این موضوع تعرض داشته باشد.
کد خبر: ۵۹۴۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴ 22 April 2018

سردار عابدین خرم، فرمانده سپاه عاشورا که به مناسبت روز پاسدار مهمان امروز جلسه شورای شهر تبریز بود با اشاره به قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی در سطح دنیا تاکید کرد که امروز این قدرت در حال تبدیل به یک مکتب است.

وی به جنبه فرهنگی انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: بدون آنکه قدرت فرهنگی مان بر سایر قدرت ها برتری داشته باشد، توفیق نخواهیم یافت.


او ادمه داد: قدرت نرم ما در انقلاب اسلامی نشات گرفته از تفوق مکتبی از نوع دین گرایی بود و همین عامل باعث پیروزی انقلاب شد.
فرماندار سپاه عاشورای استان صداقت، صراحت و صمیمت را سرلوحه همه همکاری ها خواند و افزود: دوره و فرصت شورای شهر ی فرصت زودگذر است، اعضای شورای شهر اهل ایده و تفکر و نوآوری هستند و از این فرصت باید استفاده کنند.
او توجه به هویت ایرانی، انقلابی و اسلامی در مدیریت شهرها را ضرورت دانست و تاکید کرد: تندیس مشاهیر بزرگ ما در سازمان های بین المللی نصب شده و این خلا توجه به مشاهیر را در داخل کشور نشان می دهد.
سردار خرم با بیان اینکه تبریز تاریخ سترگی دارد و همیشه به عنوان نگین در حوزه های محتلف تاریخی و تمدنی شناخته شده است گفت: شورای شهر برای جلا بخشیدن به این تاریخ باید پیشقدم باشد.


سردار عابدین خرم در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: شهدای خطه آذربایجان به عنوان چهره های ماندگار باید بیش از قبل در تبریز مورد توجه قرار گیرند و در المان سازی های هنری به آنان پرداخته شود.


او افزود: هنرمندان این شهر آمادگی دارند تا آثارشان را برای نمایش در اختیار مدیریت شهری قرار دهند. کار فرهنگی هزینه بر نیست، بلکه عقلانیت می طلبد.


خرم ادامه داد: می توانیم بدون هزینه های کمرشکن، با استفاده از خرد جمعی اقدامات ماندگار و اثرگذار داشته باشیم.


فرمانده سپاه عاشورای استان با تاکید بر اینکه دوره پوپولیسم دیگر به انتها رسیده است به موضوع قومیت ها اشاره کرد و اظهار داشت: جریانات قومی یک تهدید برای کشور به شمار نمی روند، همه اقوام متعلق به ایران واحد هستند و دارای فرهنگ و تاریخ مشترک هستند و کسی نمی تواند در این موضوع تعرض داشته باشد.
او افزود: قومیت ها نباید به قدری از تعادل خارج شوند که منافع ملی را تهدید کنند.
خرم افراطیگیری در همه ابعاد آن برای بشریت خطرناک و مضر دانست و تاکید کرد: باید اعتقاد به بسط فکری و بسط علمی داشته باشیم تا در مسییر انحراف نیفتیم.
فرمانده سپاه عاشورای استان در بخش پایانی سخنانش به موضوع حاشیه نشینی در تبریز اشاره کرد و با بیان اینکه این شهر قریب به 500 هزار نفر حاشیه نشن دارد گفت: در صورت عدم توجه به آن ها در آینده نزدیک شرایظی بوجود خواهد آمد که هیچ تدبیری جوابگو نخواهد بود. سپاه در این مسیر اقداماتی را آغاز کرده است اما باید همه برنامه ها را با هم افزایی به پیش ببریم.
خرم گفت: اگر با مردم شفاف نباشیم، یک روز دچار مشکل خواهیم شد بر این اساس پیشنهاد می کنم جلسات شورای شهر از رادیو به صورت مستقیم پخش شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :