مسئول دفتر قرآن و عترت و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام از اعزام ۱۰ قاری نوجوان استان ایلام به کشور عراق به‌ منظور برگزاری محافل انس با قرآن کریم و شرکت در مسابقات سراسری این کشور خبر داد.
کد خبر: ۵۹۴۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵ 22 April 2018

  به گزارش تابناک ایلام؛عظیم ایدی اظهار کرد: این تعداد نوجوان ایلامی برای شرکت در اولین مسابقات سراسری حفظ و تلاوت قرآن کریم به کشور عراق اعزام ‌شده‌اند .

وی با بیان اینکه این مسابقات در شهر کوت مرکز استان واسط کشور عراق برگزار می‌شود، افزود: اعزام قاریان نوجوان ایلامی بر اساس دعوت‌نامه کتبی از کشور عراق بوده و مهمان دارالقرآن استان واسط عراق هستند که در مدت حضورشان در کشور عراق در بیش از ١٠ محفل انس با قرآن حضور خواهند یافت .

مسئول دفتر قرآن و عترت و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، اضافه کرد: اختتامیه این مسابقات به میزبانی حرمین شریفین کاظمین برگزار می‌شود و هیئت اعزامی از استان ایلام پس از حضور در حرمین شریفین، در کربلای معلی و نجف اشرف حضور خواهند داشت و سپس به استان ایلام باز خواهند گشت .

ایدی تصریح کرد: همچنین پیام رحمانی قاری ممتاز و نونهال استان ایلام در مراسم نماز جمعه شهر کوت حضور یافت و قرائت این نوجوان ایلامی با استقبال شکوهمند مردم این شهر همراه بود که این برنامه با هماهنگی واحد قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و رابطه القرآنیه استان واسط کشور انجام‌گرفته است .

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر خوشبختانه تعاملات فرهنگی و قرآنی با استان‌های هم‌مرز با استان در کشور عراق صورت گرفته است، ابراز کرد: به ‌طور قطع این تعاملات موجب تقویت برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی در استان‌های مرزی دو کشور ایران و عراق خواهد شد .

مسئول دفتر قرآن و عترت و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در پایان عنوان کرد: ١٠ نفر قاری نوجوان ایلامی از طریق مرز مهران به کشور عراق اعزام ‌شده‌اند و مورد استقبال مسئولان فرهنگی و اجرایی استان واسط عراق گرفتند.

 

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار