مدیر پایگاه شهر تاریخی سیمره گفت: این اثر مهم تاریخی واقع در شهرستان دره شهر ثبت جهانی می شود.
کد خبر: ۵۹۴۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶ 22 April 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ علی سنایی نژاد اظهار کرد: شهر تاریخی سیمره به عنوان یکی از بزرگترین محوطه های تاریخی غرب کشور به شمار می رود که مربوط به قرون اولیه اسلامی بوده و به شماره 6 در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

سنایی نژاد با اشاره به اینکه شهر تاریخی سیمره با 200 هکتار به سمت جهانی شدن پیش می رود، یادآور شد: قرار است با همکاری مسئولان استان، مشکلات شهر تاریخی همچون قرار گرفتن اراضی کشاورزی در محدوده این شهر و تعیین ردیف اعتباری تملک برای اولین بار به شهر تاریخی سیمره داده شود.

مدیر پایگاه شهر تاریخی سیمره تاکید کرد: یک میلیارد و 550 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی سازمان میراث فرهنگی کشور به شهر تاریخی سیمره تخصیص داده شده است که این اعتبار صرف امور حفاظتی و مرمتی شهر تاریخی سیمره می شود.

شهر تاریخی سیمره بر اثر وقوع زلزله در سال 334 هجری قمری تخریب و خالی از سکنه شده است و تاکنون 9 فصل کاوش باستان شناسی در این محوطه تاریخی صورت گرفته است.

شهر باستانی سیمره جزو اولین آثار ثبت شده در فهرست آثار ملی ایران است، دره شهر به دلیل فراوانی و تنوع قلعه‌های تاریخی در محدوده شهرستان، به شهر قلعه‌ های ایران شهرت دارد و به لحاظ زمین‌ شناسی بزرگترین ژئوپارک دنیا محسوب می‌شود.

دره شهر واقع در 135 کیلومتری جنوب غربی ایلام در این روزهای بهاری با طبیعت بکر و بی نظیر دامنه کبیر کوه، تاریخ افسانه ای و بناهای فرهنگی و غنای اجتماعی به عنوان مقصدی برای گردشگران به شمار می رود./l
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار