معاون وزیر راه؛
معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: افزون بر کارکرد استانی، این پروژه به عنوان بخشی از کریدور ارتباطی شمال غرب به جنوب و بنادر آزاد کشور از اهمیت فرا استانی نیز برخوردار است.
کد خبر: ۵۹۴۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷ 22 April 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ خیرالله خادمی  در بازدید از پروژه تونل کبیرکوه در شهرستان دره شهر اظهار کرد: تونل کبیرکوه از مهمترین پروژه های راه سازی کشور به شمار می رود که بهره برداری از آن نقش مهمی در توسعه استان ایلام دارد.

وی پیشرفت فیزیکی هم اکنون این طرح را 50 درصد عنوان کرد و افزود: طبق برآوردهای انجام شده بیش از 210 میلیارد تومان برای اتمام پروژه نیاز است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: این پروژه در آینده می تواند به عنوان یک کریدور به مرزهای غربی و از مسیرهای مهم عتبات عالیات باشد.

تونل کبیرکوه در فاصله پنج کیلومتری جنوب آبدانان و در فاصله 170 کیلومتری مرکز استان ایلام بین دره شهر و آبدانان در حال احداث است.

عملیات اجرایی این تونل به عنوان یک پروژه مهم و راهبردی برای ناوگان حمل و نقل کشور سال 89 آغاز شد و تاکنون بیش از650 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای اجرای آن هزینه شده است.

افزون بر کارکرد استانی، این پروژه به عنوان بخشی از کریدور ارتباطی شمال غرب به جنوب و بنادر آزاد کشور از اهمیت فرا استانی نیز برخوردار است.

بهره برداری از تونل کبیرکوه به عنوان راه سوم یا میانه تردد استان های غرب و جنوب غربی و گذر از استان ایلام را بسوی کرمانشاه ، لرستان و خوزستان تسهیل می کند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار