اکبری در ادامه بر ضرورت برخورد یکنواخت با موضوع فساد در کشور تاکید کرد و گفت: وقتی حقوق های نجومی مطرح شد با حقوق های نجومی برخورد کردند اما نمی دانیم چه بر سر املاک نجومی آمد قوه قضاییه باید در این زمینه پاسخگو باشد.
کد خبر: ۵۹۴۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ 22 April 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا:در این نشست که عصر شنبه در تالار حکمت دانشگاه شیراز برگزار شد مسعود رضایی،فرج الله رجبی و علی اکبری نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در جمع دانشجویان دانشگاه شیراز حضور یافتند و به سوالات آنان در زمینه های مختلف پاسخ دادند.

** بیکاری
علی اکبری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در این نشست به جهت گیری های برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: آب و محیط زیست دو موضوع مهم مورد تاکید برنامه ششم است استان فارس نیز با آسیب جدی در این زمینه مواجه است.
وی افزود: ما باید تغییر در رفتار عمومی جامعه داشته باشیم تا اعتماد مردم به حاکمیت افزایش یابد.
وی ادامه داد: بیکاری یکی از مشکلات پیش روی کشور است که باید در این زمینه برنامه ریزی های لازم صورت بگیرد.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: چالش های ما در بعد سیاسی در حوزه بین الملل رفتار تند و ماجراجویانه ترامپ است و در منطقه نیز شاهد رفتارهای عربستان و متحدانش هستیم.
اکبری افزود: در حوزه داخلی نیز چالش‌های فراوانی پیش روی کشور است که اگر به آن توجه نشود با مشکل مواجه می شویم.
وی ادامه داد: بیکاری یکی از مشکلات مهم کشور است که اکثریت نمایندگان مجلس بر حل این مشکل تاکید دارند.
وی اضافه کرد: حل مشکل بیکاری بدون تولید امکان امکان پذیر نیست و تولید نیز بدون سرمایه گذاری امکان ندارد و سرمایه گذاری نیز امنیت می خواهد.
اکبری افزود: در بودجه سال 1397 به دولت اجازه دادیم برای کارهای عمرانی اوراق بفروشد که این موضوع دولت را هر روز بدهکار می‌کند.
وی ادامه داد: دولت با توجه به شرایط فعلی اگر بتواند حقوق و یارانه و بیمه دام و هزینه‌های جاری آموزش و پرورش را پرداخت کند شاهکار کرده است.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی به وضعیت صندوق های بازنشستگی در کشور اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات جدی ما صندوق های بازنشستگی هستند به طوری که برخی از این صندوق ها ورشکسته هستند.

** نجومی و نجومی و فرار سرمایه
اکبری در ادامه بر ضرورت برخورد یکنواخت با موضوع فساد در کشور تاکید کرد و گفت: وقتی حقوق های نجومی مطرح شد با حقوق های نجومی برخورد کردند اما نمی دانیم چه بر سر املاک نجومی آمد قوه قضاییه باید در این زمینه پاسخگو باشد.
وی در ادامه و در پاسخ به سوال دانشجویان گفت: بر سر موضوع هولوکاست هزینه‌های زیادی از سوی کشور پرداخت شد باید شعارهایی مطرح کنیم که منافع ملی را هدف قرار ندهد.
نماینده مردم شیراز در مجلس اظهار کرد: برخی حرف ها به ورود سرمایه به کشور ضربه می‌زند و فرار سرمایه را به دنبال دارد این حرف ها در تضاد با فرمایش رهبر معظم انقلاب است.
اکبری در واکنش به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه نمایندگان را در جریان استیضاح برخی وزیران خریدند گفت: این اتهام به نمایندگان است. در جریان استیضاح ممکن است برخی نمایندگان از پاسخ‌های وزیر قانع شوند و یا وزیران برخی از مسائل را حل کنند.

** مجلس خوب غیر یکدست، لزوم رقابت حزبی
فرج الله رجبی دیگر نماینده مردم شیراز در مجلس نیز در این نشست گفت: خوشبختانه پس از 4 مجلس مجلسی در کشور شکل گرفته که یکدست نیست و از جناح ها و سلیقه های مختلف سیاسی در آن حضور دارند این یک اتفاق مثبت است.
در پاسخ به این سوال که چرا پس از گذشت ده دوره از مجلس شورای اسلامی هنوز برخی نمایندگان بین کار سیاسی و سیاسی کاری تمایز قائل نمی‌شوند افزود: تا احزاب در کشور تشکیل نشوند این بخش ها ادامه دارد که باید فکری در این زمینه کرد حتی اگر در قانون اساسی مشکل وجود دارد باید حل کنیم.
وی ادامه داد: نمی‌شود در دوران دولت های نهم و دهم از مدیر ارشد تا آبدارچی تغییر کند و بگوییم این انقلابیگری است اما در یک دولت دیگر با یک جابه جایی واکنش نشان دهیم.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: ما نماینده ملت هستیم و در برخی حوزه ها عملکرد را تایید و از آن دفاع می کنیم و در عین حال انتقادهای خود را نیز می گوییم.
وی افزود: معتقدیم مدیری که در دولت کار می کند باید در کنار صلاحیت‌های فردی و پاکدستی با دولت همسو باشد.
رجبی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره علت مخالفت نمایندگان با طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان گفت: یکی از وظایف ما در مجلس این است که با مردم صادق باشیم لذا اگر قرار بر مبارزه با فساد باشد در این زمینه نیازمند شفافیت هستیم وبرای شفافیت گردش آزاد اطلاعات لازم است. بسیاری از فسادها از گردش آزاد اطلاعات در شبکه‌های اجتماعی بیرون آمد.
وی اضافه کرد: تا شفافیت و گردش آزاد اطلاعات نباشد فسادستیزی اتفاق نمی افتد. البته به طور نسبی آزادی در گردش اطلاعات وجود دارد اما این آزادی کافی نیست.
نماینده مردم شیراز در ادامه در پاسخ به سوال دانشجویان گفت: در مبارزه با اسرائیل و آمریکا کنار شما هستیم چرا که جوانی خود را در این کار گذاشتیم.حرف ما این است که چرا در مورد با اسرائیل از تمام ظرفیت‌های کشور استفاده نمی‌شود ؛ چرا دایره انقلابی گری را تنگ می کنیم.
رجبی ادامه داد : مذاکره یک ابزار برای کشور است اما متاسفانه در کشور ما مذاکره را به یک ابزار بد تبدیل کردیم و برجام را نفی می کنیم، ما حتما باید توان دفاعی کشور را افزایش دهیم در عین حال باید از ابزار مذاکره نیز استفاده کنیم و نباید از ابزار های بین المللی فرار کنیم.
رجبی در پاسخ به سوالات دانشجویان درباره اینکه چرا رئیس دولت های نهم و دهم آزادانه هر حرفی می زند و کسی با او کاری ندارد گفت: ما نگران این نیستیم که چرا این فرد حرف می زند حرف ما این است که باید این فضا برای همه فراهم شود تا حرف بزنند.

** قانون و مقبولیت
مسعود رضایی دیگر نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست در پاسخ به سوال دانشجویان گفت : ما نمایندگان شیراز نگاه قبیله ای و قومی نداشته و نداریم و در عین حال که به همه قوم ها احترام می گذاریم تقوای مدیریتی برای ما مهم است.
رضایی افزود: به لحاظ حقوقی اگر مجلس قانونی تصویب کند اما مقبولیت عمومی نداشته باشد قابلیت اجرایی ندارد.
وی ادامه داد: در تغییر مدیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعتراض بسیاری از دانشجویان و پزشکان را شاهد بودیم لذا وقتی یک فرد بین مردم مقبولیت ندارد باید کنار برود.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دانشجویان درباره دلیل مخالفت مجلس با طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان گفت: در حوزه مبارزه با فساد قوانین لازم در کشور وجود دارد، اوایل انقلاب اسلامی بحث از کجا آورده ای در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد که آرزو داریم حاکمیت قانون و شفافیت سرلوحه کار همه قرار گیرد.
وی ادامه داد: قوه قضاییه در جایگاه رسیدگی به فساد قرار دارد و باید با صداقت و شفاف به مردم پاسخ دهد.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: انقلابی در این کشور صورت گرفت و حکومت جمهوری اسلامی ایجاد شد که ترکیبی از جمهوریت و اسلامیت است که در برخی از دوره‌ها به جمهوریت و در برخی دوره‌ها به اسلامیت بیشتر توجه شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار