رئیس شبکه دامپزشکی دهلران گفت: کار مایه کوبی یک میلیون و 55هزار سردام این شهرستان گرمسیری سال گذشته برضد بیماری های دامی انجام شد.
کد خبر: ۵۹۳۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱ 21 April 2018

به گرارش تابناک ایلام ؛ ایوب دارابی  اظهار کرد: این تعداد دام بر علیه بیماری های آبله،تب برفکی ،تب مالت،طاعون نشخوارکنندگان کوچک، هاری،لمپی اسکین،اکتیمای واگیر و آنترتوکسمی ،قانقاریآ گالاکسی مایه کوبی شدند.

وی گفت: در این مدت همچنین تعداد 393 هزار و 224 راس دام سبک(گوسفند و بز)دام سنگین (گاو و گوساله ،گاومیش ،تک سمی)و سایر دام ها (پرندگان و ...) در درمانگاه های بخش خصوصی و دولتی معالجه شده اند.

رئیس شبکه دامپزشکی دهلران با اشاره به بیش از 8 هزار و 500 مورد بازدید از اماکن عرضه فراورده های دامی در شهرستان افزود: در این راستا 18کیلو مواد لبنی ،17کیلو تخم مرغ،325کیلو مرغ،31 کیلو ماهی غیر بهداشتی، 149کیلو گوشت قرمز ضبط و معدوم شد.

دارابی درحوزه کشتارگاه از کشتار یک هزار و 769 راس دام سبک و سنگین خبرداد و گفت:در سال گذشته همچنین بیش از یک میلیون و 724 هزار قطعه مرغ زنده به کشتارگاه های ایلام و خوزستان تحویل شد و از طرفی بیش از 570 تن شیر در این شهرستان تولید شد.

جمعیت دامی شهرستان دهلران بیش از 350هزار راس دام سبک و 12هزار راس دام سنگین بوده و تعداد درمانگاه های فعال بخش خصوصی در سطح شهرستان شامل 2 درمانگاه و مرکز واکسیناسیون وابسته و نیز 2 درمانگاه دولتی است./م
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار