معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: توده گرد و غبار که از صبح امروز وارد ایلام شده بخش هایی از استان را در وضعیت هشدار قرار داده است.
کد خبر: ۵۹۳۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲ 21 April 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ علی طاهر سارایی اظهار کرد: این توده موجب بالا رفتن غلظت غبار در شهرهای ایلام، سرابله و ایوان شده است.

وی افزود: میزان غلظت ریزگردها در شهرستان ایلام 2، ایوان سه و سرابله یک و نیم برابر حد مجاز گزارش و ثبت شده است.


سارایی یادآور شد: این توده ریزگرد از سمت بیابان های عراق و سوریه وارد استان شده و بیشتر مناطق شمالی را تحت تاثیر خود قرار داده است.

وی در خصوص روند فعالیت این توده نیز گفت: غلظت توده در این مناطق پایدار است و در صورت افزایش آن با صلاحدید کمیته بحران استان تعجیل در پایان ساعت کار برای ادارات مطرح و درخواست می شود.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی استان ایلام هم اظهار کرد: با توجه به شدت وزش باد در کشور عراق یک توده جدید گرد و غبار نیز در حال شکل گیری است.

مجتبی میهن پرست توضیح داد: این ریزگردها کماکان تا روز دوشنبه هوای استان را تحت نفوذ و تاثیر خود قرار می دهند.

وی گفت: اما با توجه به اینکه از امروز یک سامانه بارشی در استان ایلام شروع به فعالیت می کند به تدریج از غلظت ریزگردها در استان کاسته می شود.

وی یادآور شد: سامانه بارشی که از عصر امروز ریزش های خود را آغاز می کند تا اواخر وقت روز دوشنبه فعالیت های خود را در آسمان استان ادامه می دهد.

از ابتدای سال جاری تاکنون 11 روز آلوده ناشی از فعالیت ریزگردها و سال گذشته در مجموع 68 روز ( با پایداری 24 ساعته تداوم ریزگردها در آسمان استان) در استان ثبت شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار