گاهی عکس‌ها بیشتر از کلمات به کمک ما می‌آیند و تأثیرگذارترند. می‌توان با عکس‌ها مفاهیم غیرقابل درک را ملموس‌تر کرد و فضای حاکم بر یک برهه‌ی زمانی را با آن‌ها بهتر نشان داد.
کد خبر: ۵۹۳۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵ 21 April 2018

گاهی یک عکس بیش از هزاران واژه می تواند مفهوم و تاریخ را منتقل کند. عکس های تاریخی با نمایش شادی ها، غم ها، جنگ ها و اتفاقات کوچک و بزرگ می توانند درس های بزرگی برای جهان امروز داشته باشند. در این گزارش با منتخب عکس های تاریخی با ما همراه باشید.

مدارس بدون دیوار: بسیاری از مدارس کلاس های خود را از ترس شیوع بیماری سِل در هوای آزاد برگزار می کردند.

منتخب عکس های جالب تاریخی

طرفدار هیتلر: زنی با کلاه قرمز  ناگهان از میان جمعیت بلند می شود و دیوار امنیتی را می شکافد تا هیتلر را در آغوش بگیرد.

منتخب عکس های جالب تاریخی

قد کوتاه و قد بلند: زمانی که تپانچه اختراع شد مخترع گفت که با این اختراع ترسو و شجاع با هم فرقی نمی کنند و این عکس از سربازی گرفته شد که به خاطر تهدید شدن با تپانچه و با این که از سرباز دیگر قد بلند تر بود تسلیم شد.

منتخب عکس های جالب تاریخی

آخرین سال جنگ: وقتی فرانسه از سوی آلمان ها محاصره شد و هنگام رسیدن نیروهای آلمانی به قلب پایتخت پیمان نامه ی آتش بس بین دو طرف امضا شد. این عکس کودکی را پس از امضای این پیمان نامه نشان می دهد. مثل اینکه او هم از پایان جنگ خوشحال بوده است.

منتخب عکس های جالب تاریخی

خنده ی گرسنگان: زمانی که چین از فقر و قحطی شدید رنج می برد غیر ممکن بود کسی بتواند به غذای مجانی دست یابد. به غیر از این مرد چینی که هر روز برنج مجانی می گرفت و از شدت خوشحالی می خندید.

منتخب عکس های جالب تاریخی

دریانورد بریتانیایی در حال باز کردن زنجیر: در این عکس تاجر بریتانیایی پس از الغای بردگی در آغاز قرن نوزدهم در حال بازکردن زنجیر از پای یک سیاهپوست است.

منتخب عکس های جالب تاریخی

نامه ی گاندی به هیتلر: گاندی در ژوئیه 1939 به آدولف هیتلر نامه ای نوشت و از او خواست تا جلوی جنگ را بگیرد.

دوستانم مدام اصرار می کنند که محض رضای انسانیت برایت نامه‌ای بنویسم. اما تاکنون مقاومت کرده‌ام، زیرا احساس می کردم که ارسال هر نامه‌ای از سوی من به دور از نزاکت باشد. ولی حسی به من می‌گوید که باید دست از حساب و کتاب‌های این چنینی بردارم و به امید کوچکترین تاثیر، درخواستم را درمیان بگذارم. کاملا روشن است که در این برهه از تاریخ، شما تنها کسی هستید که قدرت پیشگیری از وقوع جنگی را دارد که می تواند بشر را به دوران بربریت بازگرداند. آیا حاضرید برای هدفی هرچند ارزشمند برای خودتان، چنین هزینه‌ای را پرداخت کنید؟ آیا به درخواست مردی که موقعیت و منزلتش را مدیون مخالفت با جنگ و خشونت است، توجه خواهید کرد؟ به هر حال انتظار دارم که مرا به خاطر جسارتم ببخشید؛ دوست همیشگی تو/ ماهاتما گاندی.

منتخب عکس های جالب تاریخی

حیوان درمانی: استفاده از حیوانات برای درمان کودکان و روحیه بخشی به آنها  در سال 1956میلادی.

منتخب عکس های جالب و معروف تاریخی

مارک توآین و نیکولا تسلا: این عکس در مجله ی Century در سال1894 میلادی منتشر شد و در آن نویسنده مارک توآین در آزمایشگاه نیکولا تسلا (مخترع بزرگ) رفته  و به یکی از اختراعات نورانی او خیره شده است.

منتخب عکس های جالب تاریخی

هام شامپانزه ی فضائی: یک شامپانزه به نام (هام) از مأموریت ارسال به فضا که در سال 1961 انجام شده به سلامت برگشته است. این عکس هام را پس از این سفر علمی پرخطر نشان می دهد.

منتخب عکس های جالب و معروف تاریخی

زیباترین خودکشی: (اولین مک هِیل) دفتردار اهل ایالات متحده ی آمریکا در سال 1947 با پریدن از طبقه ی 86 ساختمان Empire State خودکشی کرد. تصویر جنازه ی او دقایقی پس از خودکشی گرفته شد و از شمایل وارترین عکس های تاریخ به شمار می رود و به «زیباترین خودکشی» شهرت دارد. یک دانشجوی عکاسی به نام «رابرت وایلز» این عکس را دقایقی پس از خودکشی هِیل گرفته است. هیل روی سقف لیموزین ساختمان ملل افتاد و جان سپرد.

منتخب عکس های جالب تاریخی

اسیران جنگی آلمان: این عکس واکنش زندانیان آلمانی که فیلمی درباره ی اردوگاه کار اجباری نازی ها را تماشا می کنند نشان می دهد.

منتخب عکس های جالب تاریخی

دفاع از خانه: پیرزن ۱۰۶ ساله ی ارمنی با اسلحه در حال محافظت از خانه ی خود است. 1990 میلادی.‌

منتخب عکس های جالب و معروف تاریخی

مطالعه ی بی وزنی در ارتفاع 7500 متری: فضانوردان در سال 1958 میلادی برای مطالعه ی بی وزنی در فضا از یک گربه استفاده کردند. کاپیتانی به نام پارکس در حال مطالعه واکنش گربه در ارتفاع هفت هزار و پانصد متری است. او واکنش گربه را شگفت انگیز توصیف کرد.

منتخب عکس های جالب تاریخی

انسانیّت: این عکس به سال 1950 تعلق دارد و پلیس شوروی را نشان می دهد که یک بسته قوطی شیر به خرس قطبی می دهد, در حالیکه بچه خرس هم پاهای او را بغل کرده است.

منتخب عکس های جالب تاریخی

مسخره کردن هیتلر: شهروندانی که پایان جنگ جهانی دوم را جشن گرفته و دیگر در ترس رایش سوم به سر نمی برند. یکی از سربازان سلام نازی ها را از روی بالکن مسخره می کند.

منتخب عکس های جالب تاریخی

حمل یخ: دو زن که در سال 1918 در حال حمل یخ هستند.

منتخب عکس های جالب تاریخی

جشنواره ی کو کلاکس کلان ها: این عکس ( کو کلاکس کلان) ها را در یک شهربازی و سوار بر چرخ و فلک نشان می دهد.

منتخب عکس های جالب تاریخی

فروش کودک: این عکس در سال 1948 میلادی در شیکاگو گرفته شده و مادری را نشان می دهد که چهار فرزند خود را به فروش گذاشته و از شرم صورت خود را با دست پوشانده است.

منتخب عکس های جالب تاریخی

تبلیغ داروی ضد مالاریا: تبلیغ داروی ضد مالاریا (آتابرون) و هشدار درباره ی عدم مصرف آن. جنگ جهانی دوم, گینه ی نو

منتخب عکس های جالب تاریخی

دستگاه برنزه کردن پوست هفتاد سال پیش: این دستگاه برای برنزه کردن پوست در سال 1949 میلادی اختراع شده بود.

منتخب عکس های جالب تاریخی

ملاقات با دوست در شرایط غافلگیر کننده: دو دوست دوران کودکی در تظاهرات سال 1972 یکدیگر را رو در روی هم و در دو جریان متضاد پیدا می کنند.

منتخب عکس های جالب تاریخی

تماشای ابر قارچی شکل آزمایش اتمی: این عکس مادر و پسری را نشان می دهد که در حال تماشای ابرقارچی شکل ناشی از آزمایش اتمی در لاس وگاس و در سال 1953 میلادی هستند.

منتخب عکس های جالب تاریخی

این عکس را (جرج گاندلوگ) در سال 1941 میلادی گرفته؛ سرباز آلمانی که سهم غذای خود را به مادر روسی می دهد.

منتخب عکس‌های جالب و معروف تاریخی

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار