کد خبر: ۵۹۳۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴ 21 April 2018

زن جوان که برای درمان دیسک کمر در یکی از بیمارستان‌های شهرساری تحت عمل جراحی قرار گرفته بود، به‌خاطر تزریق اشتباه خون جان باخت.

به گزارش روزنامه ایران، این حادثه روز 19 فروردین در حالی رخ داد که این زن 44 ساله با پای خود به بیمارستان رفت و غیر از درد کمر هیچ مشکل دیگری نداشت، اما اشتباه کادر پزشکی هنگام عمل جراحی مرگ وی را رقم زد.

بر اساس اطلاعات و محتویات پرونده پزشکی این بیمار، وی هنگام عمل جراحی به تزریق خون نیاز پیدا کرد اما به اشتباه خون غیر هم گروه به وی تزریق شد و بر اثر این اتفاق ناگهان حال زن میانسال دگرگون شد. همین موضوع باعث شد بیمار دچار خونریزی شدید شده و ساعتی بعد دچار ایست قلبی شود و تلاش پزشکان برای نجات وی بی‌نتیجه ماند.

با اعلام موضوع به خانواده این زن، همسرش با انتخاب وکیل و مراجعه به دادسرای شهرستان ساری از کادر پزشکی بیمارستان به اتهام قصور پزشکی منجر به فوت شکایت کرد و با دستور مقام قضایی ،جسد برای تعیین علت اصلی مرگ و تحقیقات بیشتر در اختیار پزشکی قانونی قرار گرفت.

در حال حاضر تحقیقات از سوی کلانتری آغاز شده و نامه‌ای نیز به نظام پزشکی ارسال شده تا میزان درصد قصور کادر بیمارستان در این حادثه تلخ مشخص شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار