خطیب جمعه اردبیل؛
آیت الله سیدحسن عاملی با تشریح تحولات منطقه، به حمله موشکی آمریکا به سوریه اشاره کرد و این حمله را یک افتضاح کامل برای حمله کنندگان و تاییدکنندگان برشمرد.
کد خبر: ۵۹۳۴۳۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰ 20 April 2018
به گزارش تابناک اردبیل، آیت الله سیدحسن عاملی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود: حمله آمریکا و دو کشور اروپایی به سوریه هیچ خروجی برای آنها نداشت.

وی بیان داشت: در این حمله نه هواپیمایی از بین رفت، نه مرکز شیمیایی توهمی منهدم شد، نه تلفات جانی به نفع آنها داشت، نه مسیر جنگ را عوض کرد، نه نفوذ ایران را ضعیف کرد، نه روحیه تروریست ها تقویت و نه روحیه ارتش سوریه تضعیف شد و نه اهل دنیا برای آنها کف زدند. بلکه برعکس محکومیت گسترده جهانی برای سه کشور حمله کننده درست شد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: این حمله نه ارزش نظامی داشت و نه پیروزی سیاسی محسوب شد، نه اسرائیل را راضی کرد و نه عربستان را، نه حمله کننده ها را قوی و پر زور نشان داد، نه درگیری ها در سوریه را به پایان آن نزدیک کرد، نه ضربه ای به کانون های قدرت در منطقه زد و نه برای متحدان آمریکا اعتباری، امیدی و روحیه ای از آن درست شد. یعنی این حمله یک افتضاح کامل برای حمله کنندگان و تاییدکنندگان بود.

وی علت این ناکامی و افتضاح بزرگ را ترس این سه کشور از عکس العمل روسیه و ایران عنوان کرد و ادامه داد: براین اساس قبلا به روسیه اطلاع دادند که یک حمله محدود خواهیم داشت.

عاملی با تاکید بر اینکه این سه کشور معامله تسلیحاتی با عربستان دارند و این حمله برای ارضای عربستان و دوشیدن بیشتر این کشور عقب مانده و مرتجع بود، تصریح کرد: بزرگترین فایده این حمله، رو شدن و آشکار گشتن ترس باطنی آنهاست و این در عملیات های نظامی بسیار سرنوشت ساز است.

وی متذکر شد: عجیب است که یک کشور اسلامی مورد حمله مسیحی های افراطی و جنایتکار قرار می گیرد در عین حال مسلمان ها نه تنها تماشا می کنند بلکه کشورهایی از منطقه که کشور اسلامی هستند، این حمله را تایید و آمریکا را به حمله بیشتر تشویق می کنند.

صدای وجدان بیدار بشریت در یمن و بحرین شنیده شود

خطیب جمعه اردبیل اضافه کرد: جای تاسف است که یک کشور همسایه طی اعلامیه رسمی، این حمله را صدای وجدان بیدار بشریت خوانده است. معلوم نیست که این صدای وجدان بیدار بشریت چرا در یمن و بحرین شنیده نمی شود.

وی با بیان اینکه حمله عربستان به یمن منجر به بیش از ده هزار شهید و نزدیک به ۲۶۰ طفل شهید و ۱۶ هزار طفل مجروح و ناقص العضو شده است، عنوان کرد: مصادره صدای وجدان بشریت و استفاده ابزاری از آن شایسته یک کشور اسلامی نیست.

عاملی با اشاره به حلول ماه شعبان  یادآور شد: رجب و شعبان مثل دوران سم زدایی و سپس حضور با استعداد در ضیافت بزرگ ماه رمضان است. رجب و شعبان به منزله تصفیه خانه است و در شعبان با روزه، استغفار، صدقه و دعا سم زدایی می شود. به همین جهت این چهار عمل در ماه شعبان ثواب مضاعف دارد. هفتاد استغفار در ماه شعبان، معادل هفتاد هزار استغفار در ماه های دیگر است.

وی با اشاره به موالید مبارک شعبان بیان داشت: بهترین عمل در این روزها برقراری ارتباط با آنها از طریق سنخیت و تبعیت است به همین جهت آنها فرموده اند «انما شیعتنا من شایعنا» و «من احبنا فلیعمل بعملنا».

نماینده ولی فقیه در استان همچنین به مناسبت روز پاسدار تاکید کرد: روز ولادت امام حسین (ع) را روز پاسدار نام گذاشته اند تا نشان داده شود که یک پاسدار از همان حقیقتی پاسداری می کند که امام حسین (ع) از آن پاسداری کرد.

سپاه یک مجموعه نظامی صرف نیست

وی در تبیین نقش حیاتی سپاه در حفظ و صیانت کشور و انقلاب تصریح کرد: سپاه در حساس ترین برهه ها به کشور و انقلاب خدمت کرده و امام فقید به حق فرموده اند که «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود».

عاملی ادامه داد: سپاه یک مجموعه نظامی صرف نیست بلکه یک مجموعه مکتبی است که طبق قانون اساسی، وظیفه اصلی آن حفظ ارزشهای انقلاب اسلامی است. مجموعه سپاه پاسداران در سه عرصه نظامی، علمی و اقتصادی غرور مقدس ملت را احیاء کرده است.

وی به مناسبت روز جانباز یادآور شد: جانبازان شهیدان زنده انقلاب هستند و به تعبیر امام «جانباز همان شهیدی است که بقایای پیکرش در عالم خاک به جا مانده است».

خطیب جمعه اردبیل در عین حال با تجلیل از همسران جانبازان، آنها را قهرمانان اصلی در عرصه ایثار دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار