مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: برج هنر ایلام نماد فرهنگ و هنر استان خواهد شد.
کد خبر: ۵۹۳۲۸۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰ 20 April 2018

 به گزارش تابناک ایلام، سید کمال‌الدین میرجعفریان اظهار داشت: برج هنر اسلامی شهر ایلام که با مساعدت وزارت راه و شهرسازی (شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران ) و سایر اعتبارات استانی با معماری منحصر به فرد بر گرفته از طبیعت و پیشینه تاریخی استان در حال احداث است که نماد فرهنگ و هنر استان ایلام خواهد شد.

وی ادامه داد: فاز اول احداث برج هنر اسلامی شهر ایلام با اعتبار نزدیک به 5 میلیارد تومان حدود 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری این فاز یعنی مرحله اسکلت و سقف به پایان برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: برج هنر ایلام در زمینی به مساحت یکهزار و 550 متر مربع در 8 طبقه ساخته خواهد شد.

میر جعفریان تصریح کرد: برج هنر اسلامی  استان که از نیازهای ضروری نسل جوان می باشد با پی گیری این اداره کل و مسئولین استان و همکاری و همراهی وزارت راه وشهرسازی (شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران)به مرحله اجرا درآمده است، در معماری این پروژه هنری از معماری سنتی و طرح لاله واژگون که نمادی از منطقه زاگرس نشین ایلام است و نیز زیگورات که پیشینه تاریخی چند هزار ساله تمدن ایلامی است و همچنین در جزئیات و تزئینات از صنایع دستی ایلام الگو گرفته خواهد شد.

وی افزود: مساحت برج هنر اسلامی شهر ایلام  هشت هزار متر مربع در 8 طبقه است که شامل نگارخانه، کارگاه تجسمی، سالن خلق آثار، بازار قرفه تولیدات فرهنگی هنری، استدیو ضبط، سالن نمایش و تمرینات، سالن کنفرانس، سالن نمایش، سالن تئاتر، سالن سینما، سالن اجتماعات، نمازخانه و ... بوده و چهار ورودی خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار