صحبتهای مهم جلال میرزایی در نشست با اصحاب رسانه استان؛
نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی، پنجشنبه شب در نشستی با جمعی از اصحاب رسانه استان به سوالات ودغدغه های آنان در حوزه های مختلف پاسخ داد.
کد خبر: ۵۹۳۲۶۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲ 20 April 2018

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی، پنجشنبه شب در نشستی با جمعی از اصحاب رسانه استان به سوالات ودغدغه های آنان در حوزه های مختلف پاسخ داد.نکته مشترک بین دغدغه این جمع و نماینده مردم ،" توسعه استان" وراه برون رفت از مشکلات استان بود،نکته ای که با تمرکز صحیح واصولی برآن و دوری از قرار گرفتن در حاشیه ها ،می توان با تعامل وهمراهی وبهره گیری از ظرفیت نیروهای دلسوز استان بران فایق آمد.

به گزارش تابناک ایلام ،جلال میرزایی در نشست صمیمی با جمعی از اصحاب رسانه استان ،روند حرکت استان به سمت توسعه را نامطلوب ارزیابی کرد وگفت :️روند حرکت استان به سمت توسعه مطلوب نیست،سرعت حرکت استان به سمت توسعه بسیار کند شده و این روند آمار بیکاری استان را افزایش خواهد داد .برای عبور از این وضعیت به روش وفکر وایده های جدید نیاز داریم.

نماینده اصلاح طلب ایلام با انتقاد از شیوه های جاری در برنامه های توسعه استان خاطرنشان کرد: برنامه جاری ما در مسیر توسعه استان برنامه ای نظری است ،لذا برای تسریع در روند توسعه استان به یک برنامه عملی نیاز داریم .

عضوفراکسیون امید مجلس شورای اسلامی افزود: عملکرد کلی مدیریت استان راضی کننده نبوده و ضعیف است. البته همه ما مقصریم اگر درست رفتار کنیم مشکلات حل خواهد شد.


وی با اشاره به روند اجرای برنامه های حوزه اربعین در استان گفت: طرح های حوزه اربعین در استان نیز به صورت مطلوب اجرا نشده اند ،راه ارتباطی ایلام مهران باید بزرگراه ساخته می شد ولی فقط  جاده پیشین عریض شده است.انتظار داشتیم با وجود تزریق اعتبار چند ده میلیارد تومانی به قرارگاه خاتم ،این کار به درستی انجام می گرفت.


میرزایی به اشاره به حاشیه های مطرح شده در پیرامون استانداری ایلام بیان داشت :برآیند برخی رفتار ها در اطرافیان آقای استاندارTبیانگر حرکت آنان به سمت یارگیری وتشکیل تیم است . تیم تشکیل دادن اصلا به صلاح استان نبوده واستاندار را به سمت حاشیه سوق خواهد داد .بنابراین عدم آشنایی استاندار با مهره های دلسوز استان، باعث عدم ارایه مشاوره صحیح از سوی همین تیم خواهد شد .

وی افزود: حلقه تشکیل شده در پیرامون استاندار ایلام تکرار روشهای مدیریتی پیشین در استان است .به شدت از این وضعیت در راستای نادیده گرفتن منافع مردم نگرانم .بنابراین برای حفظ منافع استان همه تلاش خود را برای کم اثر کردن این وضعیت بکار خواهم بست .

دکتر میرزایی ادامه داد: در حال حاضر مدیران دستگاههای اجرایی استان به جای حرکت عملی و علمی به سمت  توسعه استان به حرکت های نمایشی وتبلیغاتی روی آورده اند که این وضعیت کمترین کمکی به توسعه استان نخواهد کرد .لذا از همه دوستان می خواهیم با برنامه ریزی درست ومنطقی بصورت عملی در مسیر رفع مشکلات مردم روی آورند.


نماینده مردم استان بدر پاسخ به سوالی در خصوص سفرهای شهرستانی آقای استاندار بیان داشت : سفر به شهرستانها عملی مثبت و پسندیده است ،چرا که در این سفر استاندار ومدیران دستگاههای اجرایی از نزدیک د جریان مشکلات ونارساییها قرار خواهند گرفت وباید این عمل را در راه برون رفت از مشکلات استان به فال نیک گرفت اما به شکل اجرای این سفرها انتقاداتی وارد است .

وی ادامه داد:به نظرم اجرای برنامه های تشریفاتی هزینه بر از سوی فرمانداران در استقبال از استاندار به شکل جاری اصلا رویه ای درست ومنطقی نیست  .آقای استاندار نباید طوری رفتار کنند که استقبال از ایشان در شهرستانها شکلی رقابتی به خود بگیرد. اگر هدف رفع مشکلات مردم است ،تحمیل هزینه های حاشیه ای به شهرستانها در شرایط امروز استان اشتباه بوده وحتی ممکن است با  تبعات اجتماعی وسیاسی نیز همراه شود  .

میرزایی یاد آور شد :️ممکن است عده ای عامدانه بخواهند استاندار را از متن به حاشیه سوق بدهند ،ایشان باید مراقب باشند درگیر حاشیه ها نشده و به متن بپردازد.در حسن نیت سلیمانی شکی نیست، ولی حلقه ی اطراف ایشان با مشاوره های اشتباه، استان را به مسیر بدی سوق داده که من از این بابت بسیار نگرانم.

وی به در پاسخ به سوالی در خصوص جذب اعتبارات از سوی مدیران استان گفت :مجلس بودجه را قبل از سال مصوب کرده است.این بودجه نیز  در اردیبهشت  به استانها داده می شود.بودجه هایی که استاندار عنوان می کند برای حفظ وضع موجود است نه تغییر و توسعه,اگر ارتباطی هست و نفوذی وجود دارد باید در راستای جذب بودجه های جدید باشد.


میرزایی در پاسخ به سوالی در خصوص فیلترینگ تلگرام بیان داشت :ما درکشور تجربه خوبی از فیلترینگ نداریم. تجربه ثابت کرده است هرگاه مسئولین کشور چیزی را ممنوع کرده اند مردم بیشتر به سراغ آن رفته اند همین دی ماه سال گذشته تلگرام برای مدت کوتاهی فیلتر شد ،مردم به سرعت به سمت استفاده از فیلتر شکن ها روی آوردند .تاثیرات امنیتی تلگرام را قبول دارم اما  فیلترینگ راه چاره نیست.

دکتر میرزایی با اشاره به تعطیل شدن برخی از واحدهای تولیدی در استان خاطرنشان کرد :بسیاری از صنایع مهم استان در آستانه تعطیلی قرار دارند.شرکت بسیار معتبر هایسنس  به دلیل مشکلات مالی خط تولید خود را متوقف کرده ،کشتارگاه صنعتی ایوان تعطیل شده  اما هنوز کسی از استانداری ودیگر دستگاههای مرتبط پیگیر مشکلات این واحدها نشده است.این درحالیست که پتروشیمی ایلام با مشکل عدیده مواجه بوده و نیاز به حمایت دارد.استاندار و مجموعه تحت مدیریت ایشان باید  به مشکلات این صنایع ورود کرده وبا همراهی نمایندگان رفع این مشکلات را از وزارتخانه خواستار شوند.


نماینده مردم استان وظایف نظارتی نمایندگان را یاد آور شدو گفت :با توجه به حساسیت وضع موجود نظارت خود را در استان تشدید کرده ایم.جایگاه نظارتی نمایندگان مجلس و رسانه های معتبر می تواند ایلام را از وضع موجود خارج کند.به طور قطع از جایگاه نماینده مردم  با ظرافت ،دقت وشدت بر عملکرد مدیران نظارت می کنیم.


وی در پایان به رابطه خود با دیگر نمایندگان ونماینده عالی دولت اشاره کرد وتاکید کرد : ارتباط بین نمایندگان استان خیلی خوب است،با استاندار ایلام بعنوان عالی دولت رابطه بسیار نردیکی داریم و بطور قطع از بطن این همدلی ،همراهی وتعامل توسعه استان ورفع مشکلات مردم بیرون خواهد آمد.

وی به رسانه های استان توصیه کرد واز آنها خواست هر حرکتی بر علیه منافع استان است را نقد کنند.رسانه ها بر سر منافع استان نباید با کسی تعارف کنند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
استانداری یا بیمارستان حاشیه مهران مدیری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار