استاندار يزد امروز در گفتگو با خبرگزاري صدا و سيما از پيگيري موضوع مشکلات خط انتقال آب شرب به يزد در نشست با مسئولان کشوري خبر داد.
کد خبر: ۵۹۳۱۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱ 19 April 2018

به گزارش «تابناک یزد»، زمانی قمی گفت : از زمان تعرض به حوزه انتقال آب به یزد من درتهران حضوریافتم و پیگیر این مشکل شدم .

وی اضافه کرد :کار انتقال آب به استان یزد از ابتدا کاری قانونی بوده و هرگونه اقدامی علیه آن ، قانون شکنی است.

زماني قمي بر يک جا ديده شدن فلات مرکزي و مشکلات همه استان هاي اين منطقه در تامين آب به عنوان موضوع مشترک همه مسئولان کشوري تاکيد کردو گفت :درنشست مشترک با حضورنمایندگان سه استان این حوزه با نشان دادن شمایی از وضعیت خشکسالی وتنش آب مطرح شد که آب سد زاینده رود در70 سال اخیر کمترین ورودی وظرف 47 سال گذشته نیز کمترین حجم آب را داشته است که باید مدیریت مصرف بعنوان راهکاری در این زمینه راهگشا باشد.

استاندار همچنين موضوع کاهش ده تا پانزده درصدي آب انتقالي به استان يزد را تکذيب کرد.

وی اضافه کرد :موضوع تخصیص منابع آب به هر استانی به عهده وزارت نیرو وکارگروه تخصصی این امر به ریاست وزیر نیرو است وانشالله بزودی تصمیمات این کارگروه مبنی بر معرفی راهکارهای صرفه جویی مشخص می شود.

زماني قمي از مردم و بويژه نخبگان و بزرگان استان هاي يزد ، اصفهان و چهارمحال و بختياري دعوت کرد تا موضوع انتقال آب رابصورت ملي ببينند و زمينه را براي سوء استفاده دشمنان کشور فراهم نسازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار