رئیس کمیته امداد:
رئیس کمیته امداد گفت: قم با توجه به جمعیتی که دارد در زمینه کمک‌ به محرومین در رتبه نخست قرار دارد و پیشتازی مردم قم در کمک به محرومان باید الگویی برای دیگر استان‌ها باشد.
کد خبر: ۵۹۳۰۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱ 19 April 2018

 

به گزارش تابناک قم، پرویز فتاح چهارشنبه شب در دیدار با مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به جایگاه و ظرفیت شهر قم اظهار داشت: قم مرکز حوزه‌های علمیه در کشور و جهان تشیع است و به همین دلیل مرکز فرهنگی حضرت معصومه(س) را در این شهر ایجاد کردیم تا در این مرکز به مددجویان کمیته امداد آموزهش‌های لازم ارائه می‌شود.

وی افزود:‌ توسعه برنامه‌های فرهنگی در مرکز حضرت معصومه(س) از برنامه‌های سال جاری کمیته امداد است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به تبعات افزایش قیمت ارز در کشور گفت: افزایش قیمت ارز در روزهای اخیر موجب نگرانی‌های زیادی شده است و امیدواریم که این افزایش قیمت فقر را در کشور بیشتر نکند.

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم که سرعت فقر در کشور افزایش پیدا نکند و در همین راستا نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران، مسئولان و مردم باید کمک بیشتری به نیازمندان و فقرا کنند.

کاهش تعداد مددجویان کمیته امداد در قم

فتاح با بیان اینکه تعداد مددجویان کمیته امداد در سه سال اخیر در قم کاهش داشته است، گفت: رسیدگی به وضعیت مددجویان از سیاست‌های کمیته امداد است و ما تلاش می‌کنیم که فقر در جامعه اسلامی وجود نداشته باشد.

وی عنوان کرد: بدون تردید اگر میزان مهاجرت‌ها به شهر قم کنترل و مدیریت شود، فقیری در این شهر وجود نخواهد داشت.

رئیس کمیته امداد به بیان برخی از اقدامات کمیته امداد در راستای اشتغال مددجویان پرداخت و تصریح کرد: ارتباط و تعامل کمیته امداد با حوزه‌های علمیه تأثیرات زیادی دارد و هرچه این ارتباط بیشتر باشد و کمیته امداد بتواند از ظرفیت علما استفاده کنید، مشکلات کمتر می‌شود.

سرانه کمک‌ به ایتام در قم دو برابر متوسط کشوری است

وی ضمن تقدیر و تشکر از مردم قم به دلیل کمک به محرومان بیان کرد: سرانه کمک‌های مردم قم به ایتام دو برابر متوسط کشوری است، همچنین میزان کمک‌های مردم قم در سال ۹۶ بیشتر از سال ۹۵ بود.

فتاح گفت: استان قم با توجه به جمعیتی که دارد در زمینه کمک‌ به محرومین در رتبه نخست قرار دارد و این پیشتازی مردم قم در کمک به محرومان باید الگویی برای دیگر استان‌های کشور باشد.

وی در ادامه به بیان نتایج و آثار طرح مددکاری اسلامی در استان قم پرداخت و اظهار کرد: برخی از زوجین که به دلیل فقر و اعتیاد از یکدیگر جدا شده‌بودند با همت کمیته امداد و دوره‌هایی که برگزار شد، این خانواده‌ها با برگزاری یک جشن دوباره به زندگی خود بازمی‌گردند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار