مدیرعامل شرکت آب منطقه ‌ای قم مطرح کرد
مدیرعامل شرکت آب منطقه ‌ای قم گفت: سد کوچری منبع اصلی تامین آب شهر قم است که 90 درصد آب شرب این شهر را تامین می‌کند.
کد خبر: ۵۹۳۰۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹ 19 April 2018

به گزارش تابناک قم،احمد حاج حسینی مسگر با اشاره به منبع تامین آب شهر قم اظهار کرد: سد کوچری منبع اصلی تامین آب این شهر است که 90 درصد آب شرب شهر قم را تامین می‌کند، البته اکنون نیازی به استفاده از منابع دیگر برای تامین آب شهر قم نداریم.

وی ادامه داد: در نیمه دوم سال 96 به دلیل کاهش نزولات جوی، میزان آب ورودی به سد کوچری از سرشاخه‌های دز یک پنجم شد، به همین دلیل در صورت عدم صرفه جویی ظرف هفته‌های آینده مجبور از استفاده از ذخایر سدهای 15 خرداد و کوچری برای تامین آب شرب شهر قم خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ‌ای قم افزود: به احتمال زیاد طی ماه‌های آینده کیفیت آب شهر قم به دلیل استفاده از منابع سد 15 خرداد کاهش پیدا می‌کند، مردم این باید در حد توان در مصرف آب صرفه جویی کنند.

حاج حسینی مسگر با اشاره به میزان مصرف آب بخش کشاورزی در استان قم اظهار کرد: از مجموع منابع آبی سطحی و زیرزمینی استان، حدود 83 درصد آن در بخش کشاورزی استفاده می‌شود. اکنون 90 درصد منابع آب زیرزمینی قم به بخش کشاورزی اختصاص پیدا کرده است، این در حالی است که برداشت بی رویه از چاه‌های استان قم نگران کننده است و حدود 530 میلیون متر مکعب از این چاه‌ها در سال برداشت می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برنامه ریزی کردیم تا افزایش برداشت از چاه‌های آب استان قم را کاهش بدهیم تا شاهد پیشروی آب شور و فرونشست زمین در استان نباشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار