مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم:
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: بیش از 280 مجموعه غیرقانونی جمع‌آوری پسماند خشک در شهر وجود دارد که عمدتاً در محدوده مناطق دو و 6 شهر بوده و برای شهر حادثه‌ساز هستند.
کد خبر: ۵۹۳۰۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸ 19 April 2018

به گزارش تابناک قم، سیدعبدالله میرابراهیمی با اشاره به برخی انتقادات در خصوص جلوگیری از فعالیت خریداران دوره‌گرد پسماند خشک در شهر گفت: برخی می‌گویند که ما اجازه فعالیت بخش خصوصی و به عبارت دیگر گاری‌ها و خودروهای خودگردان برای جمع‌آوری پسماند خشک را نمی‌دهیم، اما باید در نظر داشت که این افراد این مواد را کجا می‌برند؛ بررسی که ما انجام داده‌ایم این افراد پسماند خشک را در کارگاه‌های زیرزمینی با هزینه‌ای نازل تحویل داده و این کارگاه‌ها برای شهر مشکلات متعددی به همراه دارد.

وی اضافه کرد: مسیر این کار از ابتدا تا انتها که تولید محصول است غیررسمی و غیرقانونی است و باید از آن جلوگیری شود.

میرابراهیمی گفت: در این زمینه شهرداری با استفاده از توان بخش خصوصی ظرفیتی را ایجاد کرده تا چرخه مدیریت پسماند را انجام دهند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با تاکید بر اینکه خرید و فروش پسماند در شهرها جرم است اما تلاش ما بر این بوده که از این ظرفیت قانونی استفاده نکنیم اظهار کرد: تلاش کردیم افراد فعال در این بخش آموزش داده شوند و در مجموعه شرکت‌های مدیریت پسماند شروع به کار کنند.

وی افزود: تاکنون بیش از 270 نفر افرادی که جمع‌آوری پسماند غیرقانونی می‌کردند را جمع‌آوری و بیش از 70 نفر را در این زمینه ،مجدداً در سیستم مدیریت پسماند به کار گرفته‌ایم.

میرابراهیمی با تاکید بر اینکه بیش از 280 مجموعه غیرقانونی جمع‌آوری پسماند خشک در شهر وجود دارد که عمدتاً در محدوده مناطق دو و 6 شهر بوده و برای شهر حادثه‌ساز هستند گفت: بعضاً این واحدها در مجاورت واحدهای مسکونی هستند که سعی داریم آن‌ها را ساماندهی و بعضاً حذف کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار