معاون عمرانی استانداری گفت: پدیده گردشگری در تمام نقاط جهان یکی از مولفه ها و فرصت های بزرگ اقتصادی ،اجتماعی و سیاسی است و از مهم ترین صنایع اقتصاد پایدار می باشد .
کد خبر: ۵۹۲۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵ 18 April 2018

 به گزارش تابناک ایلام ؛مهندس کرمی در نشست فعالان گردشگری، تورگردانان و انجمن راهنمایان کشوراظهار کرد: ایران اسلامی دارای بهترین آثار تاریخی و فرهنگی و گردشگری است که باید تدابیری اندیشیده شود تا این پتانسیل ها پیش از پیش در مسیر رونق قرار گیرند .

کرمی یکی از مهمترین دغدغه های عمومی امروز مسئولین در سطح استانی ، کشوری ،ایجاد اشتغال دانست و افزود: می توان با استفاده بهینه از ظرفیت صنعت گردشگری با کمترین هزینه ها موجب خلق ثروت و گردش منابع مالی نسبت به دیگر صنایع پرهزینه و کم بازده  در بحث اشتغال شد .

وی یادآور شد : صنعت گردشگری دارای ظرفیت های کلانی در حوزه اشتغال زایی است که می تواند نقش کلیدی خود را در رفع بیکاری جوانان کشور به خوبی ایفا کند .

معاون عمرانی استاندار ایلام مطرح کرد : سرمایه گذاری های کلانی در کشور در بخش های مختلف صنعت خدمات و کشاورزی هزینه شده است ولی چرا مشکل اشتغال کماکان پا برجا است؟!

وی به فرصت های گردشگری دراستان اشاره کرد و گفت :استان ایلام با ظرفیت های بی نظیر گردشگری خود از جمله: مرزمهران و اربعین ،رویداد های دفاع مقدس ،طبیعت بکر و آثار تاریخی متعدد و ..با برنامه ریزی دقیق، توجه مسئولین ملی و استانی را به سمت صنعت گردشگری سوق داد.

هدف از برگزاری تورگردشگری معرفی جاذبه های استان از طریق فعالان گردشگری کشور است

همچنین مدیرکل میراث فرهنگی استان اظهار کرد: از فعالان حوزه گردشگری برای بازدید از جاذبه های گردشگری و طبیعی و باستانی استان دعوت شده است تا زمینه برای برگزاری تورهای گردشگری در استان بیش از پیش فراهم شود.

عبدالمالک شنبه زاده با اشاره به هدف برگزاری از تور گردشگری در استان افزود : این تور با هدف توسعه گردشگری و با اولویت طبیعت گردی و با حضور مسئولان استانی، انجمن راهنمایان، تورگردانان، کارشناسان گردشگری و باستانی و فعالان گردشگری استانی و کشوری برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: حضور راهنمایان و تورگردانان کشور در استان و بازدید از مناطق دیدنی، آثار تاریخی، طبیعی و جاذبه های گردشگری می تواند نقش بسزایی در توسعه گردشگری و معرفی جاذبه های منحصر بفرد و کم نظیر استان داشته باشد./م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ایلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
برگزاری چنین جلساتی به نوبه خود جهت شناساندن ظرفیت گردشگری استان خوبه ولی آیا نباید نسبت به تکمیل زیرساختهای اساسی مورد استفاده گردشگران توجهی کرد .ایلام قابلیتهای سرشاری از نظر طبیعی و تاریخی دارد ولی متاسفانه زیرساخت گردشگری زیر ضفر . ...درد زیاد است از دست مدیران نالایق و کارشناسان بیسواد و بی کفایت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان که فقط برگزاری جلسات بی بهره و زیرآب زدن همکاران رو بلد هستن و لاغیر
درد کشیده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
یادم میاد در واپسین روزهای دولت دهم از طرف مدیران سازمان میراث فرهنگی کشور برنامه سه روزه ای جهت سرمایه گذاران گردشگری ، مدیران دفاتر گردگری و هتلها و فعالان صنایع دستی برگزار گردید و تعدادی از فعالان گردشگری استان هم شرکت نمودند بخاطر اهمیت موضوع و استفاده از سرمایه گذاری شرکنندگان در استان مربوطه خود اکثر استانداران کشور نیز شرکت نمودند . از استان ایلام هم جناب کرمی که در دولت دهم هم سمت معاونت عمرانی اگر اشتباه نکنم به نمایندگی از استاندار وقت حضور داشتند .قابل تامل اینکه در حالی که تمامی مدیران کل و استانداران و مدیران سازمانهای اقتصادی استانها در حال رایزنی با سرمایه داران و فعالین بزرگ گردشگری کشور جهت ترغیب و حضور آنها در استان خود بودند جناب کرمی عزیز با جیم زدن و ترک کردن سالن قید رایزنی با سرمایه گذاران را زدند و تا آخریت دقیقه جلسات سه روزه نشانی از ایشان نیافتیم . و این است حکایت مدیران استان ایلام ،از ماست که بر ماست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار