مدیرعامل بانک قوامین گفت: کشورها برای حمایت از کالا و تولیدات داخلی خود برنامه‌هایی دارند و بسیاری از جنگ‌هایی که اتفاق می‌افتد، در راستای تولید ملی کشورها است.
کد خبر: ۵۹۲۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱ 18 April 2018

غلامحسن تقی نتاج مدیرعامل بانک قوامین در افتتاحیه بیست و ششمین همایش سراسری معاونین، روسای ادارات و مدیران کل شعب استان‌های بانک قوامین که با هدف بررسی نقش بانک در تحقق شعار سال "حمایت از کالای ایرانی" برگزار شد، گفت: بانک قوامین با 170 هزار سهامدار و 6 میلیون سپرده‌گذار، سهم قابل توجهی از بازار پولی کشور را به خود اختصاص داده است.

او با بیان اینکه رسانه‌ها چشم بیدار و گوش شنوای آحاد جامعه هستند، افزود: هر بنگاهی که در این صحنه در حال فعالیت است باید از طریق رسانه‌ها به ذی‌نفعان و مردم پاسخگو باشد که ادامه‌‌ی مسیر فعالیت سازمان‌ها به خودباوری و اتکای به خود وابسته است که هر وقت خودمان را باور کردیم، توفیق حاصل شد و جایی که به کمک کشورهای دیگر چشم داشتیم توفیقی حاصل نشد و حتی گاهی ضرر هم نصیب کشور شده است، مخصوصا در برابر کشورهایی که تحت عنوان دشمن آشکار و پنهان فعالیت می‌کنند، پس اگر خود باوری را مدنظر قرار دهیم، بصیرتی ایجاد می‌شود که حتی دشمنی‌ها را به رشد تبدیل می‌کند.

نتاج با بیان اینکه خودباوری یک رویکرد اساسی برای حمایت از تولید داخلی است، تأکید کرد: باید مشکلات را به عنوان واقعیت بپذیریم و وجود خود را با مدیریت مشکلات معنا بخشیم البته هیچ‌وقت مشکلات تمام شدنی نیستند و ما باید آن ها را مدیریت کنیم چرا که داشته‌های ما به قدری زیاد است که اگر مدیریت کنیم بر مشکلات فائق می‌آییم.

مدیرعامل بانک قوامین تصریح کرد: بحث بعدی، مدیریت هزینه‌ها است که آموزه‌های دینی و جدیدترین دستاوردهای بشر نیز این موضوع را تأیید می‌کنند. زمانی بنگاه‌ها هزینه و این هزینه را با احتساب سود، عرضه می‌کردند اما سیستم هزینه به علاوه‌ی سود یک سیستم منسوخ و از تاریخ گذشته است که همه‌ی بنگاه‌های اقتصادی خصوصی و دولتی باید به این نکته توجه کنند.

او ادامه داد: امروز برای مردم هم مهم است که برای هر بخش دولتی چقدر هزینه می‌شود و هر سازمان چقدر بودجه مصرف می‌کند و در گذشته نگاه هزینه به علاوه سود بود اما امروز رویکرد قیمتِ فروش منهای سود، بر بنگاه ها حاکم است که در این راه سهامداران همواره توقع سود دارند و بنگاه باید خود را با هزینه‌های موجود وفق دهد و اگر بنگاه‌ها به این واقعیت توجه نکنند، دریای طوفانی اقتصادی هر کشوری، آن‌ها را کنار می‌گذارد.

نتاج با بیان اینکه افرادی که در رده‌های بالایی سازمان قرار دارند اشراف بیشتری بر عملکرد سازمان داشته و باید سازمان تحت امر را مدیریت کنند؛ خاطر نشان کرد: سختی معیشت را همه‌ی مردم حتی مقام معظم رهبری درک می کنند و در چنین شرایطی هزینه‌ی بیهوده، خیانت به همه‌ی ذی نفعان سازمان مدنظر است.

او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نام‌گذاری سال‌های مختلف توسط رهبری در سه سطح مورد توجه قرار می‌گیرد که سطح اول لایه‌ی فردی است که همه مردم شامل آن می‌شوند و ضرورت دارد ملت ایران با چشم اندازِ نام گذاری‌ها تطابق داشته باشند و همچنین مقام معظم رهبری حرکت کلان اقتصادی را مدیریت و راهبری می‌کنند و باید همگی تحت امر ایشان باشیم و نگاه کلان را عملیاتی کنیم.

مدیرعامل بانک قوامین افزود: سطح بعدی و مخاطبان بعدی شعار سال، سازمان‌ها هستند و بانک قوامین نیز با 8 هزار کارمند یک سطح سازمانی است و باید دید چگونه می توان برای تحقق شعار سال در این سازمان اقدام کرد، باید گفت همه‌ی سازمان‌ها و بنگاه‌های تولیدی مکلف هستند که در یک نگاه جمعی تلاش کنند، همچنین نام‌گذاری سال‌ها جهت دهنده است و این شعارها مختص یک سال نیست و شعار سال از روز نام‌گذاری باید بیشتر مدنظر قرار گیرد و به متغیرهای مورد توجهِ جامعه افزوده شود.

نتاج ادامه داد: سطح بعدی لایه حاکمیتی به ویژه در سطح قانون‌گذاری است و باید در این سه سطح، راهبردهایی عملیاتی شود همچنین کشورها برای حمایت از کالا و تولیدات داخلی خود برنامه‌هایی دارند که بسیاری از جنگ‌هایی که اتفاق می‌افتد، در راستای تولید ملی کشورها است.

او اظهار کرد: یکی از ریشه‌های اصلی شیطنت‌هایی که با محوریت آمریکا اتفاق می‌افتد به دلیل ثروت‌های خدادادی است که در کشورهای خاورمیانه وجود دارد، که کشورهای زورگو این سرمایه‌ها را به تاراج می برند و برای خروج این سرمایه‌ها به کشور خود استمرار دارند، در صورتی که هر کشوری به این توجه دارد که از افزایش رفاه و ثروت جامعه غافل نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار