معاون سیاسی استاندار؛
معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام گفت:در بحث مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد هر چه به سمت مردمی شدن و استفاده از ظرفیت سمن ها و سازمان های مردم نهاد موفق تر خواهیم بود چرا که هر کاری را به مردم واگذار کردیم موفق بوده ایم.
کد خبر: ۵۹۲۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲ 18 April 2018

 به گزارش تابناک ایلام، محمد نوذری یکی از بزرگترین معضلات قرن ۲۱ را اعتیاد و مواد مخدر دانست و بیان داشت: با توجه به شرایط خاص کشور که در همسایگی کشورهایی که بالاترین تولید مواد مخدر را دارند قرار دارد و به طور مثال در کشور افغانستان بیش از ۷ هزار تن خشخاش در ۲۱۰ هزار هکتار زیر کشت است که این تهدید بسیار بزرگی برای گسترش اعتیاد در کشور است.

 وی با بیان این که نظام جمهوری اسلامی عزم جدی برای مبارزه با مواد مخدر دارد ادامه داد: در راه مبارزه با مواد مخدر شهیدان بسیاری تقدیم شده است و این عملکرد جدی نظام می طلبد که برای مبارزه با مواد مخدر و گسترش اعتیاد پیگیری ، تلاش و فعالبت بیشتری انجام دهیم و در این راه می توانیم از خود مردم و سمن ها و سازمان های مردم نهاد استفاده کنیم.

نوذری تصریح کرد: اکنون بیشترین مبارزه با کشور ما در بحث جنگ نرم است و یکی از ابزارهای آن مواد مخدر و اعتیاد است وقتی جوانی از یک خانواده دچار اعتیاد می شود کل خانواده را دچار مشکل خواهد کرد که برنامه ریزی مناسبی برای در این خصوص در سال ۹۷ انجام شود . ما در این خصوص تفاهم نامه های خوبی با نهادها و سازمان های مردم نهاد امضاء شده است.

 وی با ارائه آمارهای اعتیاد در استان بیان داشت: ما در کشور رتبه خوبی را داریم و در سال ۹۵ رتبه استان ایلام در کشور ۲۶ بوده و تعداد معتادین استان نیز حدود ۱۱ هزار نفر است که می توان با کمک همه ی مردم و دوستان نسبت به کاهش این آمار در سال ۹۷ اقدام کنیم.

 

 

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار