استاندار ايلام در جمع مردم مهران گفت:
استاندار ایلام گفت : با توجه به قابلیت های بالای مرزی و بازارچه فعال مرزی و صادرات غیر نفتی بسیار خوب، با افزایش تولیدات صادرات محور ،استان می تواند در کمترین زمان ممکن به رشد و توسعه اقتصادی ایده آل مورد نظر برسد .
کد خبر: ۵۹۱۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶ 17 April 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی که به اتفاق معاونین ، نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مدیران کل دستگاههای اجرایی استان ،شهرستان مهران را چهارمین مقصد سفرهای شهرستانی خود انتخاب کرد ،در دیدار با مردم و نشست برنامه ریزی شهرستان مهران گفت: مردم مبارز ،رشادتها و جانبازی هایی را در دوران انقلاب ، پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس به یادگار گذاشته اند که ثمره ی آن اقتدار امروز نظام اسلامی است.

وی ادامه داد : روحیه ایثار و وحدت در مردمان این استان بخصوص مردم مهران در دوره دیگر از زمان یعنی سنگر اربعین در جریان است .

وی یادآور شد :مردم ایران در برابر تمام موانع، فشارها و تحریم های مختلف ایستادگی کردند و با وحدت و همدلی از تمامی موانع و مشکلات عبور کردند .

سلیمانی افزود :همه ی دولت ها منشا خدمات مختلف در نظام بودند که نقاط ضعف و قوتی نیز داشته اند. دولت تدبیر و امید نیز  در دوره ی یازدهم و هم در این دوره منشاء خدمات بسیار ارزنده ای برای مردم و کشور بوده است .

وی ادامه داد: وحدت و همدلی حداکثری در بین مسئولان برای کسب امکانات از مرکز و تخصیص بودجه سبب شده است برای توسعه استان از تمامی ظرفیت استفاده شود که ماحصل آن در سطح استان به خوبی نمایان است.

سلیمانی دشتکی افزود : مهران به واسطه تردد بیش از 4 میلیون و 100 هزار نفر از مرزاین شهرستان در سال، که بیش از 2 میلیون نفر از آنان در زمان کنگره ی عظیم اربعین تردد می کنند، به میعادگاه عاشقان تبدیل شده است .

وی ادامه داد :این حجم از تردد ها نشان از وجود ظرفیت های مهم در این شهرستان مرزی است.که بایدبرنامه ریزی برای استفاده از این ظرفیت اندیشده شود .

وی گفت: تصویب منطقه آزاد مهران که احتمالا ادیبهشت ماه در صحن مجلس به رای گزارده شود و البته رایزنی ها و دفاع های در حمایت این طرح مهم با مسئولین مربوطه از طرف بنده انجام شده است و تصویب این طرح زمینه توسعه استان را چند برابر می کند. از این رو نمایندگان مردم در مجلس تلاش نمایند زمینه تحقق این مهم را فراهم سازند.

 وی با اشاره به اینکه امنیت مرز مهران سبب شده مهمترین گمرک استان در مهران مستقر باشد افزود: بیشترین ظرفیت های استان ایلام در شهرستان مهران است از این رو باید تلاش شود در کنار ابعاد سیاسی و معنوی ،بعداقتصادی اربعین نیز مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه مهران:مهران نماد استان ایلام درکشوراست

امام جمعه مهران نیزبه عنوان سخنران در این مراسم گفت: مهران به واسطه تردد زائرین ابا عبدالله الحسین در ایام اربعین به خوبی در کشور و جهان شناخته شده است لذا توجه به این شهرستان مرزی خصوصا در بحث زیرساخت های فرهنگی مهم و ضروری است.

حجت الاسلام زمانی موسوی ادامه داد: به جرات باید گفت مهران از ایلام مهم تر و حتی نماد استان ایلام در کشور است واگر امروز کسی استان ایلام را می شناسد به واسطه مهران است.

وی افزود : با توجه به وجود ظرفیت های مهم در مهران وظایف مسئولان را در راستای رفع مشکلات چند برابر می کند از این رو مسئولان ارشد استان باید تلاش نمایند زمینه پیشرفت استان را فراهم سازند.

زمانی موسوی یادآور شد : بیکاری در قشر جوانان جامعه امروزی تبدیل به یکی از معضلات و مشکلات اساسی استان شده است و باید در صدد باشیم با زمینه ایجاد اشتغال برای این قشر اسیب پذیر،شادی ،نشاط و رفاه را به آنان هدیه دهیم .

امام جمعه مهران در ادامه گفت: عدم پرداخت حقوق کارکنان شرکت نفت, مشکلات جامعه فرهنگی, وجود بافت های فرسوده مدارس، فرار نخبگان، مشکل بازارچه مرزی و... توجه ویژه به این شهرستان مرزی را می طلبد.

سلام امینی:در مناطق نفتی مهران استخدام افراد غیر بومی را شاهدیم

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: به برکت وجود عتبات عالیات شهرستان مهران به شهرت مضاعف تری در دنیا رسیده است و این امر مهم با مدیریت بهتر تر زمینه توسعه و پیشرفت را فراهم می سازد.

سلام امینی افزود :متاسفانه در مناطق نفتی مهران شاهد استخدام افراد غیر بومی هستیم و این امر سبب می شود جوانان استان فاقد شغل باشند که امیدواریم با چاره اندیشی این مشکل مرتفع گردد.

وی ادامه داد: موضوع بیکاری در کل کشور وجود دارد اما با توجه به وجود ظرفیت مهم در سطح استان انتظار می رود با اصلاح مدیریت در بخش های مختلف از جمله نفت، گاز ، راه و ...مشکلات بیکاری استان رفع شود.

وی تاکید کرد : جوانان سرمایه نظام هستند و شاد نمودن دل آنان باید در راس برنامه های مسئولان قرار گیرد .

فرماندار مهران:سرمایه گذاری 140میلیارد تومانی  دولت در شهرستان مهران

فرماندار مهران در ادامه این مراسم گفت: در سال گذشته تعداد ١٣۵ پروژه عمرانی به بهره برداری رسیده است که سبب متحول شدن توسعه این شهرستان شده است.

نظام ملکشاهی ادامه داد: در طول خدمت دولت تدبیر و امید در شهرستان مهران حدود ١۴۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است که از جمله آنان می توان به سامانه گرمسیری، توسعه میدان نفتی اذر و چنگچله اشاره کرد.

وی همچنین به تهدیدهای شهرستان مهران از جمله :عدم وجود راه آهن,، عدم وجود آزاد راه، ضعف در جذب سرمایه گذاری، محدود بودن منابع اب شرب مطمئن و پایدار، فرار سرمایه مالی و انسانی به خارج از استان و ...اشاره کرد.

مصوبات سفراستاندار به مهران

به گزارش تابناک ایلام؛ از جمله پروژه های دارای اولویت سال جاری در شهرستان مهران می توان به احداث پل زیر گذر کمربند شرقی به سمت دهلران، ایجاد زیر ساخت برای راه اندازی بازارچه مرزی چنگوله، احداث کمربندی غربی زیر ساخت اربعین،اصلاح شبکه اب شرب و توسعه شبکه فاضلاب شهری مهران، احیای نهر سنتی جو چفت و احداث طرح تغذیه مصنوعی شماره ٣ دشت مهران، تعویض شبکه اب شرب شهرک اسلامیه و ساخت منبع تغذیه ۵۰۰۰ متر مکعبی، طرح ابیاری و زهکشی صالح اباد در سطح ٢٨۰۰ هکتار و طرح ابیاری و تسطیح اراضی رضا اباد در سطح ٢۴۰۰ هکتار اشاره کرد.

مصوبات شواری برنامه ریزی استان و شهرستان به شرح ذیل است : تکمیل پل بانرحمان از محل اعتبارات ملی، ایمن سازی تقاطع شهید بسطامی _تقاطع بانرحمان و شهرک اسلامیه، تکمیل پروژه واریانت مسیر مهران _ ملکشاهی (ترشابه) به طول ۴/۵ کیلومتر تا ٢ ماه اینده, اصلاح و بازسازی شبکه ابرسانی، ساخت مخزن مناسب با ظرفیت ۵۰۰ مکعب و نیز اصلاح شبکه، در جهت پیشگیری از بیماری های واگیردار در راستای سلامت مردم و زائرین، تکمیل زمین چمن شهر مهران و احداث پیست دو میدانی اطراف آن، همچنین مقرر گردید دو قطعه زمین به ابعاد بیش از 30=60 متر به تربیت بدنی جهت احداث زمین چمن مصنوعی در شهر مهران توسط شهرداری و یک قطعه زمین با ابعاد مذکور در شهرک اسلامیه به تربت بدنی واگذار شود.

تکمیل و بهره برداری از سد و شبکه کنجانچم در قالب سامانه گرمسیری تا دهه فجر ۹۷، طراحی و اجرای گلزار شهدا شهرستان مهران در سال ۹۷ توسط اداره کل راه و شهرسازی استان، جاده کنار گذر غربی مهران به منظور اهداف مختلف بخصوص در شرایط اضطراری در سال جاری توسط دفتر فنی استانداری از محل رضا اباد تا تقاطع امامزاده ابراهیم بطول ۶ کیلومتر، ارتقاء شاخص به منظور ایجاد راه دسترسی به بازارچه مرزی چنگوله بطول ٢۶ کیلومتر تا پایان سال جاری، افزایش ظرفیت خط انتقال از ابزیادی تا محل بازارچه چنگوله، بهسازی و عمران شهر مهران ،شامل: روشنایی و معابر پل زائر تا پایانه مسافربری و ساخت مرکز درمانی از محل اعتبارات اربعین به دانشگاه علوم پزشکی واگذار شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار