مدیرکل کمیته امداد ایلام ؛
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) ایلام گفت: رتبه کمیته امداد ایلام سال 93 در حوزه اشتغال آخرین استان کشور بود که از سال 94 با اجرای طرح های اشتغالزایی ارتقا و اکنون در ردیف 10 استان برتر کشور قرار دارد.
کد خبر: ۵۹۱۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸ 16 April 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ ضیاء رضایی  میانگین تسهیلات پرداختی مددجویان را 150 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: بیشتر این تسهیلات در حوزه های مشاغل خانگی، صنعت، کسب و کار، کشاورزی، دامداری و غیره بوده است.


مدیرکل کمیته امداد ایلام سیاست و راهبرد اصلی این نهاد را خودکفایی مددجویان دانست و افزود: با اجرای طرح های اشتغالزایی شمار مددجویان زیر پوشش این نهاد در سال های اخیر روند نزولی داشته است و هم اکنون به به زیر 22 هزار خانوار کاهش یافته است.

روند اشتغالزایی مددجویان زیر پوشش این نهاد در سالهای اخیر و بویژه سال گذشته بهبود یافته و میزان اعتبار هزینه شده در حوزه اشتغال مددجویان استان سال گذشته 407 میلیارد ریال بود که نسبت به سال ماقبل آن 48 درصد افزایش یافته است.


وی افزود: این اعتبار بصورت تسهیلات به 2 هزار و 123 نفر از مددجویان زیر پوشش پرداخت و زمینه اشتغالزایی و قرار گرفتن در مسیر خودکفایی آنها فراهم شد.


مدیرکل کمیته امداد ایلام با اشاره به ارتقا جایگاه این نهاد در استان در شاخص ایجاد اشتغال یادآور شد: با اجرای طرح های اشتغالزایی در سال های اخیر جایگاه این نهاد در بین ادارات استانی کمیته امداد کشور ارتقا یافته است.

خروج 11 هزار خانوار مددجوی ایلام از چرخه حمایتی
رضایی مجموع خانوارهای زیر پوشش این نهاد در سال 87 را 33 هزار خانوار اعلام کرد که در این هفت سال، 11 هزار خانوار به جز فوت شدگان با اجرای طرح های اشتغالزایی از زیر چتر حمایتی کمیته امداد خارج شده اند.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) ایلام یادآور شد: آمار مددجویان زیر پوشش این نهاد تا اواخر دهه 80 معادل 20 درصد جمعیت استان بود که این رقم اکنون به زیر 10 درصد کاهش یافته است.


رضایی به اجرای طرح های خودکفایی این نهاد در استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای تاسیس این نهاد در استان تاکنون حدود 20 هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی در حوزه های مختلف کشاورزی، دامداری، صنعت، کسب و کار، قالی بافی و صنایع دستی پرداخت شده که سهم هر مددجو 75 میلیون ریال بوده است./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار