این افراد که همواره ما را وادار به تسلیم می کنند، استثمارگران ماهری هستند که هر زمان به خواسته هایشان می رسند، خودشان را به ما کاملا نزدیک می کنند، و اگر به خواسته هایشان نرسند دست به تهدید می زنند و یا ما را زیر بار سنگینی از گناه، مدفون می کنند. به نظر میرسد چنین افرادی برای استثمار ما برنامه ریزی کرده اند، حال آن که در اغلب موارد از اعمال خود ناآگاهند
کد خبر: ۵۹۱۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷ 16 April 2018

تابناک ایلام*::آنچه واقعیت است ناگفتنی هایست که صفحات تاریخ کشورمان را می پوشاندومنجر به نفرت و بیزاری و انزجار ملت از متولیان اجرايي كشورشده است.

از فقر شروع می کنم چون امروز قلمم همچون ضامن چفت شده خمپاره ای خنثی می جهد گرچه سیاهی جلو چشمانم را گرفته اما ترکش های قلم که از درون زخمی ام بر خاسته اند مجال هر گونه محافظه کاری و لا پوشانی اعمال چهارصد نفر دولتی که تنها آقای مملکت شده و چهل سال است موروثی مناصب نظام را دست به دست وسروری می کنند و با چنگال های بیرحم خود مملکت را می بلعندآرامش ذهن و روانم را بهم ریخته وتنم را رنجورتر از جراحت زخم ترکش های جنگ با صدام علیل کرده .
تصمیم گرفته ام بنگارم نا برابری ها و مظلومیت ها و فقر جامعه ام را ...

رهبرمعظم انقلاب بارها در زمینه معشیت مردم لب به انتقاد گشوده و حتی بالاتر از آن به نمایندگی از همه مسئولان از وضعیت اقتصادی کشور و به خصوص معضل بیکاری جوانان ابراز شرمندگی کرده بودند: «همینطور مدام همه ما می گوییم؛ دولتی می گوید، مجلسی می گوید، اقتصاددانِ آزادِ روزنامه ای میگوید که فلان درصد از کارخانه ها تعطیلند یا مثلاً کمتر از نصف ظرفیت کار میکنند... وقتی انسان این را می بیند شرمنده می شود؛ یعنی شرمندگی بنده حقیر از ملاحظه این آمار و مطالعه این حقیقت، از شرمندگی آن جوانی که بیکار می رود خانه و دستش چیزی نیست، کمتر نیست، بلکه بیشتر است ۱۶/۳/۹۵»
▪️استان ایلام استان فلاکت نام دارد!
ایلام از جمله استان هایی است که در پدیده فقر، پروسه دور و درازی برای خود ساخته و مهیا دارد. باوجود بهره گیری از منابع فراوان طبیعی، جمعیت کم و البته پتانسیلی به نام نسل جوان و تحصیل کرده هنوز نتوانسته خود را از محور بلاتکلیفی برهاند. نیروهای صاحب نفوذ در حوزه کشوری نه خود توانسته اند کاری کنند و نه تصمیمی برای قدم گذاشتن دیگران در مدار رفع تدریجی مشکلات استان دارند!
خیل بیکاران و جوانانی که نسل به نسل سن ازدواجشان به سر آمده گویای دوام و ماندگاری رنج های کهنه و پیوندشان با آلام جدید است!
مردمانی که اقدام به خودکشی را راهکاری از هزاران راه حل برای رفع مشکلات در گوشه ذهن ذخیره دارند.
افسردگی و ناامیدی ووعده هایی که سیاستمداران تازه کار بومی به شکل سریالی در آستین به  آنها حواله می کنند!
هیچ مسئولی هنوز باور ندارد که یکی از مهمترین عوامل فقر و بیکاری هم استانی اش به او بر می گردد!
هیچ فرد دولتی قبول نمی کند از جمله علل افسردگی و خودسوزی مردمان این اقلیم ریشه در بی خیالی وی دارد!
درد و رنج طلاق و پاسکاری علل آن و دورنگه داشتن یکی از هزاران اسباب از خود، شگرد قدیمی و البته رایج مسئولان ماست
نگرانی از وحشت تبعیض و فاصله طبقاتی در ایلام بیشتر از گذشته خود را نشان می دهد.
دستانِ این معضل چونان هیولای آرمیده از شمال تا جنوب و غرب و شرق و مرکز استان کشیده شده است!
نمایندگان مردم استان و نخبگان سیاسی باوجود ادعا در پیگیری مشکلات استان خود گرفتار سیاست زدگی و مشغولیت های جناحی شده اند!
این افراد که همواره ما را وادار به تسلیم می کنند، استثمارگران ماهری هستند که هر زمان به خواسته هایشان می رسند، خودشان را به ما کاملا نزدیک می کنند، و اگر به خواسته هایشان نرسند دست به تهدید می زنند و یا ما را زیر بار سنگینی از گناه، مدفون می کنند. به نظر میرسد چنین افرادی برای استثمار ما برنامه ریزی کرده اند، حال آن که در اغلب موارد از اعمال خود ناآگاهند.
وفقط هم و غم خودراحریصانه درانباشت حساب بانکی و سند املاک لوكس و لفت و لیس تمرکزمی دهند به راستی چهار سال چه کولاکی صورت میگیردکه راه صدساله را چهارساله طی می کنند !!
قانون پس زده شد و مسئولیت گم شده مملکت را شقه کرده و شکافی ایجاد شد که هیچ سنگ وساروجی آن را پر نمی کند .سند واقعی و عینی آن استان ایلام است، هیچ برنامه ریزی برای حداقل کردن بیکاری صورت نمی گیرد.
شکل گیری بازارهای خیابانی و دست فروشی ها گویای این است که این مردمان غیر از خدا و اتکا به نفس خود از تمام وعده ها مایوسند.
حق و حقوق جوانان را از کجا جستجو کنیم؟ از لابلای اختلاس هایی که توسط صاحب منصبان صورت میگیرد و مصلحت در فاش نشدن اسم آنان است و همچنان زالو وار خون مردم را می مکند؟ !
یا هزینه های حاشیه ای بی ربط که جراحت مردم چرکین تر می کند ؟

عباس خزلی روزنامه نگار

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار