کد خبر: ۵۹۰۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴ 15 April 2018

تابناک / نماینده مردم آستانه اشرفیه گفت: بارها اعلام کردیم که سونامی دلار در پیش است اما مدیران بانک مرکزی گوش شنوایی نداشتند، نابسامانی بازار ارز آفت بزرگی برای تولید بود.

محمدحسین قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در صحن علنی امروز مجلس(یکشنبه 26 فروردین ) و در نطق میان دستور خود، اظهار کرد: امروز منطقه خاورمیانه آبستن حوادث کم سابقه و کم نظیری است، لذا باید کشورهای منطقه هوشیاری بیشتری نسبت به این مسئله داشته باشند.

وی افزود: هفت سال پیش جنگ تمام عیار با دخالت مستقیم آمریکا در خاورمیانه آغاز شد و متأسفانه حماقت دیگری را در منطقه شاهد بودیم و مدعیان حقوق بشر از جمله آمریکا، فرانسه و انگلیس به کشوری که حکومت قانونی دارد حمله کردند.

قربانی تصریح کرد:‌ جامعه جهانی و نهادهای بین المللی باید مقدمات محاکمه این جنایتکاران را در دستور کار قرار دهد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه بیان کرد: مجلس، دولت و رهنودهای مقام معظم رهبری در عرصه بین المللی فضای خوبی را پدید آوردند و با بالا رفتن ضریب نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه، گفتمان در دنیا برخی کشورها در تلاش هستند تا ایران هراسی به وجود بیاورند و متأسفانه می‌بینیم که آمریکا هیاهوی خروج از برجام را در سر دارد.

وی ادامه داد: برجام یک توافق نامه بین المللی است و در صورت خروج آمریکا از این معاهده ما ارتباط و گفتگوی خود را با دنیا ادامه خواهیم داد.

قربانی تأکید کرد: ما شعار کنترل تورم را سر می‌دهیم، اما باور داریم که تحقق نیافته، متأسفانه امروز شاهد افزایش قیمت‌ها در بازار هستیم و بارها از همین تریبون اعلام کردیم که شاخص تورم را جیب مردم مشخص می‌کند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه اذعان کرد:‌ شعار سال از سوی مقام معظم رهبری حمایت از تولید داخلی نام گرفته است، لذا حمایت از تولید کنندگان داخلی با سودهای 20 درصد و نظام بانکی ربوی امکان پذیر نیست اما تولیدکنندگان ما قدرت رقابت با کالاهای خارجی را ندارند.

وی گفت: سیستم بانکی کشورمان هنوز نتوانسته است خود را در خدمت تولید قرار دهد، عدم شفافیت و نداشتن استراتژی مناسب در سیستم بانکی باعث بروز فساد روز افزون در گوشه و کنار این سیستم شده است که نتیجه این مسائل 25 میلیارد قاچاق کالا و تعطیلی 30 درصد بنگاه‌های تولیدی، بیکاری، بالا رفتن سن ازدواج و عصبانیت و افسردگی جوانان است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه بیان کرد:‌ نظام مالیاتی کشور باید اصلاح شود، چرا که نمی‌شود کارمند مالیات خود را به موقع بپردازد اما فرار مالیاتی هنوز معضل بزرگ کشور باشد.

وی گفت: اگر با شفافیت محل دریافت مالیات را جهت رفاه مردم باعث می شود تا آنها با رغبت بیشتری به پرداخت مالیات بپردازند.

قربانی ادامه داد: ما بارها اعلام کردیم که سونامی دلار در پیش است، اما متأسفانه مدیران بانک مرکزی گوش شنوایی نداشتند، نابسامانی بازار ارز آفت بزرگی برای تولید بود.

نماینده مردم آستانه اشرفیه افزود: اعلام تک نرخی شدن ارز به قیمت 4 هزار و 200تومان اقدام بسیار خوبی بود اما نکند که مصداق خرید گوجه فرنگی از سر خیابان فلان شخصیت شویم.

وی تأکید کرد: چگونه نتوانسته‌ایم پول‌های مجرمانه را مدیریت کنیم؟ چرا از ظرفیت سازمان‌های دیگر استفاده نکردیم؟ راه نجات کشور شفافیت اطلاعات اقتصادی هست و جهت جلوگیری از رانت‌های اقتصادی باید کوچک شدن دولت و شفافیت هرچه بیشتر در دستور کار قرار بگیرد.

قربانی بیان کرد:‌ امسال زیادی در جاده‌های کشور کشته شده‌اند آیا زمان آن نرسیده است که وزارت صنعت با رانت خودروسازی مقابله کند؟

نماینده مردم آستانه اشرفیه گفت:‌ در طی 25 سال گذشته متأسفانه با تولید پراید غیراستاندارد 230 هزار نفر کشته‌ شده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار