مدیرکل استاندارد ایلام؛
مدیرکل استاندارد ایلام از تشدید نظارت اداره کل استاندارد ایلام بر کالا‌های عرضه شده در بازار استان بویژه ایام نوروز در راستای حمایت از کالای با کیفیت ایرانی خبر داد.
کد خبر: ۵۹۰۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳ 15 April 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ مهناز همتی اظهار کرد : این اداره کل در راستای وظایف نظارتی خود همچون سال‌های گذشته در ایام نوروز، نظارت بر مراکز عرضه کننده اقلام مشمول استاندارد اجباری را به طور همزمان در تمام شهرستان‌های استان اجرا شد.

وی ادامه داد: به موجب این طرح، کارشناسان و بازرسان استاندارد، با مراجعه به مراکز عرضه، تمامی اقلام مشمول استاندارد اجباری را از نظر درج نشان استاندارد و مشخصات ظاهری، مورد بررسی قرار دادند.

وی افزود: در ادامه این نظارت‌ها چنانچه کالا‌های فاقد نشان استاندارد در هر یک از مراکز عرضه مشاهده شده باشد، ضمن توقیف محموله، نسبت به ارجاع پرونده به مراجع قضایی اقدام می‌شود.

به گفته همتی این بازرسی‌ها از اسفند ماه سال ۹۶ آغاز و تا نیمه اول فروردین ۹۷ ادامه داشت که شامل بازرسی از مراکز عرضه مواد غذایی و کشاورزی، نساجی و چرم، بسته بندی و سلولزی، شیمیایی، خودرو و نیرو محرکه، مکانیک فلز شناسی، اوزان ومقیاس‌ها (نازل‌های سوخت و ترازو)، برق والکترونیک و انگ فلزات گرانبها بود.

مهناز همتی افزود: در این مدت تعداد ۸۱۲ فقره بازرسی از مراکز عرضه به عمل آمده است که در این بازرسی‌ها تعداد ۱۶ مورد کالا به دلایلی از جمله نداشتن کد ده رقمی، نداشتن علامت استاندارد و تاریخ انقضاء گذشته در محل معدوم گردید.

همتی تصریح کرد: چنانچه نتایج آزمون هر یک از نمونه‌های خریداری شده از بازار که شامل صنایع مختلف است، با استاندارد ذیربط مغایرت داشته باشد، پس از اعلام نتایج به استان ذیربط، با تولید کننده مطابق طبق قوانین و مقررات مربوطه برخورد می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان ایلام عنوان کرد: در این مدت تعداد ۲۰ فقره بازرسی از نمایشگاه‌های بهاره استان به عمل آمده است و تعداد بالغ بر ۵۰ فقره بازرسی گروهی نیز با حضور نمایندگانی از سازمان‌ها و ادارات کل تعزیرات، صنعت، معدن و تجارت و استاندارد ایلام نیز انجام شده است.

وی در پایان به شهروندان توصیه کرد با توجه به شعار سال ۱۳۹۷ فرموده مقام معظم رهبری" حمایت از کالای ایرانی" ضمن خرید کالا‌های ایرانی با نشان استاندارد، در هنگام خرید تولیدات کارخانه‌ای به تاریخ تولید، تاریخ انقضا، نشان استاندارد و سالم بودن محصول توجه داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه کالای فاقد نشان استاندارد مراتب را از طریق سامانه رسیدگی به شکایات مردمی به شماره ۱۵۱۷، به اطلاع اداره کل استاندارد استان برسانند. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار