بی شک هدف این جریان مشکوک ودر پس ِپرده قرار گرفته ،چیزی جز حاشیه سازی وخارج نمودن استان از ریل توسعه نخواهد بود . جریانی که زیرکانه به بدنه تصمیم گیری استانداری نفوذ ورسوخ نموده و عزم خود را جزم نموده اند تا با حاشیه سازی وناتوان جلوه نمودن دولت منتسب به اصلاح طلبان ، تا انتخابات 1400بر اسب مراد خود چهار نعل بتازند.مخلص کلام اینکه اقدامات مشکوک این جریان بی شباهت به داستان اسب تراوای " جنگ تراوا" یونان باستان نیست ،حیله ای که معلوم نیست در پس آن چه کسی خوابیده است؟!
کد خبر: ۵۹۰۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳ 15 April 2018

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::در پیچ وخم حوادث مختلف  روزگار ،پاره ای اتفاقات ،اظهار نظرها و موضع گیری هایی را شاهدیم که واقعا آدمی با مشاهده یا شنیدن آنها متحیر می شود . شنیده ایم که نباید در بازیهای سیاسی دنبال راستی وصداقت بود ویا به قول عامه "سیاست یعنی دروغ وحقه بازی"!ممکن است برخی سیاسیون  برای برتری جویی ،قدرت طلبی یا گاها مقهور نمودن رقیب ویااحیانا  فرار از یک مخمصه، چاره ای جزچنگ زدن به این ریسمان غیرمطمئن وپوسیده نداشته باشند ،اما اینکه شالوده  سیاست کاری یک فرد ،مجموعه یا گروهی از دروغ ،فریب و بر مدار گمراه نمودن مردم شکل گیرد، در هیچ نظام سیاسی واخلاقی مورد پذیرش نیست.

با این مقدمه می خواهم بگویم این روزها بروز برخی اتفاقات سیاسی و موضع گیری ها در  برخی کانالها ی مجازی ورسانه ای استان ،پرده از سیاه کاری هایی می افکند که در پسِ آن جریانی خوابیده است که با سیاست حاشیه سازی و دروغ سازی ،خارج نمودن دستگاههای اجرایی استان، خصوصا مدیریت ارشد استان  از متن و هل دادن آن به سمت حاشیه های دلخواه وهدفمند خویش را در دستور کار قرار داده وبا پذیرش نقش اسب تراوا در استانداری، اهداف سیاسی و مغرضانه ای را در سر می پرورانند.

جالبتر اینکه این جریان با حرکتی روبه جلو وبا مدد از کانالهای حامی خود ،با انتشار اخبار سراسر کینه توزانه ،مغرضانه و سرشار از دروغ با انتساب اعمال خود به رقبای خویش ساخته اما اصیل اصلاح طلب ،خالق عجائبی شده اند که ناخواسته ذهن مخاطب را به سمت جمله ای معروف و تکیه کلام یکی از همکاران رسانه ای عرب زبانمان سوق می دهد به این مضمون"العجب کل العجب بین الجمادی والرجب"!

روزهای گذشته خبری با این مضمون در فضای رسانه ای و مجازی استان منتشر شد که استاندار ایلام در رفتاری خارج از عرف اداری،بصورت تحکمی وبا فشار بر مدیر کل جدید آموزش وپرورش استان، به دنبال تحمیل گزینه های مورد نظر خویش برای تصدی مدیریت آموزش وپرورش شهرستان ایلام ویا معاونتهای این اداره کل است .

در نگاه اول به این موضوع شاید این گمانه در ذهن مخاطب شکل گیرد که استاندار بعنوان نماینده عالی دولت ودر قاموس یک رییس جمهور با مختصات کوچکتر از چنین اختیاراتی برخوردار است ،اما با مطالعه متن قوانین ،عرف ودستور کارهایی که از قبل وجود داشته ودر حال حاضر نیز بر اساس آنها تصمیماتی در حوزه مدیریتی کشور اتخاذ می شود ،بروز چنین رفتاری جز پا در کفش مدیران نمودن وسلب استقلال از آنها تعبیر دیگری نمی تواند داشته باشد.

همانطور که یک رییس جمهو حق دارد ،در راستای پیشبرد اهداف وبرنامه های خود ،در چینش کابینه اش از نیروهای همفکر ،توانمند وکارآمد بهره گیری نموده ومطالعه برنامه های وزیر پیشنهادی ،و کسب رای اعتماد از مجلس ،دست وی رابرای انتخاب وانتصاب معاونین ومدیران باز گذاشته و از ورود به جزییات خودداری می کند ،چنین موضوعی نیز در راستای  حفظ استقلال مدیران کل در استانها برای استاندار صدق می کند.

به هرحال این حق برای یک استاندار وجود دارد که وزرا با هماهنگی ایشان ،مدیران کل را معرفی نمایند ،در راستای شناخته شدن این حق است که نماینده عالی دولت در استان با اخذ و  مطالعه نقشه راه واستماع برنامه مدیران کل پیشنهادی ومعرفی آنها ،براساس فرآیندی خاص مدیرکل دستگاههای اجرایی استان منصوب می شوند ،اما اینکه استاندار با دخالت در ریز کارهای یک مدیرکل ،جابجایی مدیران دوایر،ادارات تابعه را مطالبه نماید ،در هیچ منشور،قانون وعرفی در ساختار مدیریتی نظام جمهوری اسلامی ایران گنجانیده نشده است.

علیرغم انتقاداتی که بر برخی رویه های کاری استاندار ایلام وجود دارد ،انصاف ووجدان حکم می کند که براین حقیقت نیز  اعتراف نماییم که سلیمانی دشتکی با وجود کاستی هایی که در شیوه عمل وی مشهود است ،در متن کارهای استان قرار دارد وبه طور جد برنامه های توسعه ای استان را دنبال می کنند،اما درکنار این فاکتور بزرگ ،ظهور وبرروز این حاشیه های دون شان  ،نشان از قرار گرفتن خواسته ویا ناخواسته در دام جریانیست که دنبال سوق دادن ایشان به سمت حاشیه اند  ،حاشیه ای که قطعا نان این جریان در آن نهفته است.

همانطور که در سطور بالا به آن اشاره کوتاهی شد ؛نکته جالب این ماجرا مواضع پیاپی تعدادی از کانالهای منتسب به جریان پشت پرده وبه زعم خویش هوادار استاندار ایلام است که با تاکتیک فرار به جلو ،در اقدامی عجیب توپ را به زمین بخشی از اصلاح طلبان استان انداخته وفشار بر مدیر کل اموزش وپرورش استان برای تغییر مدیر شهرستان ایلام را به این جریان منتسب نموده اند.

به هرحال شواهد مبین است است که برآیند این اقدامات مغرضانه چیزی جز خارج نمودن استاندار ایلام از متن وقرار دادن وی در حاشیه های بی حاصل ،ایجاد انشقاق ودودستگی در بین جریان اصلاحات استان نخواهد  بود . استاندار ایلام نیک می دانند که حرکت درمسیر توسعه استان که آن را کلید زده اند، جز در سایه همدلی و همراهی سیاسیون همفکر،همراهی نمایندگان مجلس ،نخبگان ورسانه ها وپرهیز از قرار گرفتن در حاشیه ها میسر نخواهد شد .

بی شک هدف این جریان مشکوک ودر پس ِپرده قرار گرفته  ،چیزی جز حاشیه سازی وخارج نمودن استان از ریل توسعه نیست . جریانی که زیرکانه به بدنه تصمیم گیری استانداری نفوذ ورسوخ نموده و عزم خود را جزم نموده تا با حاشیه سازی وناتوان جلوه نمودن دولت منتسب به اصلاح طلبان ، تا انتخابات 1400بر اسب مراد خود چهار نعل بتازد.مخلص کلام اینکه اقدامات مشکوک این جریان بی شباهت به داستان اسب تراوای " جنگ تراوا" یونان باستان نیست ،حیله ای که  البته برای عیان شدن چهره های پس پرده آن باید اندکی صبر کرد!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
استاندار چرا بررفتار فرمانداران خودخرده نمی‌گیرند
واقعا کدوم فرمانداری پا روی پرچم آمریکا نمیزاره و همچنان برمسند خویش باقی میمونه واقعا انتظار مردم روبرآورده نکردین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
کدوم توسعه ؟ خودتون این حرفها را باور کردید؟ همش جنگ منافع است . آقای دشتکی هم صرفا میخواست گربه را دم حجله بکشه ، الانم که سوار بر امور شده و داره حلقه و دسته ی خودش را تجهیز میکنه . اصلاح و اصول و ... فقط اسم است .
ایثارگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
اگر جلوی استاندار گرفته نشود فردا پس فردا در کار نیروهای خدماتی هم دخالت می کند ودستور جابجایی انها را هم می دهد
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
اگر اقای استاندار واقعا این کار را انجام داده دارند خودشان را سبک و بی ارزش می کنند بهتر است جناب استاندار به فکر محرومیت استان باشند نه جا بجایی افراد رده پایین ادارات
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
من تصمیم گرفتم کمد اتاقم رو عوض کنم،اگه زحمتی نیست مجوزش رو برام بگیرین بعدا توی جلسه گلایه نکنن که هماهنگ نشده....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
به نظر می رسد استاندار و نمایندگان دینی بر گردن دارند نسبت به یک شخص که باید ادا شود.
مدیرکل آموزش و پرورش با خط کشیدن روی اسامی باتجربه و جوتن و قوی و جابجا کردن مهره های شطرنج در اداره کل معلمان را ناامید کرده است
همواره در پس پرده مدیر کل گروهی تصمیم گیر هستند
در بیرانوند انجمن معلمان بود
در رستمزاد ، شیروانی ها
اینکه رستمزاد قوی و سخنور نیست شکی نیست
اما در انتصاب ها هم بد عمل کرده تا حالا
ضمن اینکه چرا یک ایوانی باید رییس ایلام باشه
همون معاونت اداره کل برای شریفی خوب بود
ایوان میتونه سهمی از اداره کل بخواد
اما نمی تونه ایلام را بخواهد
چون نه تجربه دارد نه شناخت و نه توان
امیر
|
-
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
استاندار ایلام جناب آقای سلیمانی دشتکی متاسفانه به خدی غرور دارند که هم خود ایشان و هم مردم گمان میکنند که بالاتر از رئیس جمهور هستند. میتوان صحت این موضوع را در سفر به شهرستان های استان به وضوح مشاهده کرد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
آفرین بر غیرت رستم زاد مدیر کل محترم آموزش و پرورش استان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار