عضو اتاق بازرگانی ایلام مطرح کرد
خزانه دار و عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام گفت: بانک ها در مقابل بخش خصوصی قرار گرفته اند و هیچ گونه انعطافی برای همراهی با فعالان عرصه اقتصادی از خود نشان نمی دهند.
کد خبر: ۵۹۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۱ 08 July 2015
به گزارش تابناک ایلام،نقش پررنگ نهادهای مالی درتوسعه اقتصادی کشور بر کسی پوشیده نیست وبانکها با اعطای تسهیلات به بنگاههای اقتصادی می توانند نقش بی بدیلی را در طرحهای توسعه ای کشور ایفا نمایند.وجود قوانین دست وپاگیر وتغییر نقش بانکها به بنگاههای صرفا درآمد زا باعث شده است که بانکها از نقش اصلی خود یعنی همراهی ومساعدت درشکوفایی اقتصادی کشورونقش پذیری در توسعه همه جانبه منحرف شوند.
بانک ها همواره شعار می دهند که شریک فعالان عرصه اقتصادی هستند اما نه تنها شریک نیستند بلکه در تقابل با بخش خصوصی قرار دارند.

جلال الدین محمدی عضواتاق بازرگانی ایلام  درخصوص عملکرد بانکهای استان گفت: بانک ها فقط به دنبال کسب سود هستند و نه تنها هیچ گونه همکاری مثبت که منجر به همراهی با فعالان اقتصادی شود از آنها دیده نمی شود بلکه در مواردی سنگ اندازی نیز می کنند.

خزانه دار اتاق بازرگانی ایلام یادآور شد: بیشتر فعالان اقتصادی به سبب سختگیری های بانک های عامل و بالا بودن ریسک ناشی از کار کمتر حاضر به فعالیت در عرصه تولید یا سایر بخش ها می شوند چرا که بانک ها هیچگونه همراهی با آنها ندارند.

محمدی بر ضرورت بازنگری در قوانین بانک های عامل به منظور تعامل با بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: کدام بخش خصوصی با پرداخت سود 30 درصد و حتی بالاتر توانسته است روی پای خود بایستد هم تولید داشته باشد و هم بتواند با تولیدگران سایر کشورها نیز رقابت کند.

وی اضافه کرد: متاسفانه بانک ها فشار مضاعفی را نیز بر ضامنین تولیدگران وارد کرده اند که این موضوع باعث شده کمتر کسی رغبت به ضمانت اخذ وام دیگران داشته باشد.

وی با بیان اینکه بانک ها باید در عمل نشان دهند که شریک واقعی فعالان عرصه اقتصادی هستند و در مقابل بروز مشکلات احتمالی در کنار تولیدگران خواهند بود افزود: تولیدگران بیش از پیش به حمایت نیاز دارند و همه باید به ویژه بانک ها در این زمینه همراهی بیشتری داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار