فرماندار بندر ماهشهر:
فرماندار بندر ماهشهر گفت: تمام استخدام‌ها در صنایع ماهشهر باید از نیروهای بومی باشد و روند جذب نیرو با دقت رصد خواهد شد.
کد خبر: ۵۹۰۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ 13 April 2018

محسن بیرانوند پنج‌شنبه شب در جلسه کمیسیون کارگری این شهرستان، اظهار کرد: تمامی استخدامی‌ها در طرح‌ها و پروژه‌های منطقه ویژه اقتصادی باید قانونمند و از طریق جذب نیروهای بیکار بومی باشد.

وی افزود: اگر استخدام‌ها از طریق آزمون صورت می‌گیرد باید نیروهای بومی شهرستان در اولویت باشند و بنده تمام این مسیر جذب نیرو را رصد خواهم کرد و با متخلفان برخورد خواهد شد.

فرماندار بندر ماهشهر در ارتباط با طرح طبقه‌بندی مشاغل نیز گفت: مطابق قانون این طرح باید هرچه سریع‌تر اجرایی شود به نحوی که رضایت‌مندی کارگران را در پی داشته باشد.

بیرانوند یکی از وظایف اصلی شرکت‌ها را حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال بیشتر دانست و عنوان کرد: همه مسؤولان و مدیران باید تلاش کنند تا با ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان جویای کار اشتغال پایدار ایجاد کرده و دغدغه افراد بیکار بومی منطقه را برطرف کنند.

فرماندار بندر ماهشهر همچنین به اتفاقات کارگری اخیر اشاره کرد و افزود: مدیران عامل صنعت پتروشیمی باید با روی باز و گشاده پاسخگوی کارگران خود باشند. چرا کارگر باید برای دیدن مدیرعامل شرکت خود روزها و بلکه ماه‌ها انتظار بکشد و در نهایت موفق به انجام این کار نیز نشود.

بیرانوند بیان کرد: همانطوری که درب فرمانداری به روی همه مردم باز است و کارگران برای احقاق حق خود به فرمانداری شهرستان مراجعه می‌کنند، مدیران پتروشیمی و صنعت نیز باید اینگونه باشند نه آنکه فقط در زمان اعتصا‌بات و تحصن‌ها دست به دامان فرمانداری شوند.

وی در پایان با تذکر جدی به مدیران عامل غایب در جلسه، گفت: مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی باید در جلسات این چنینی و به ویژه جلساتی که درباره مسائل کارگری و اشتغال است، حتما شخصاً حضور داشته باشند و هیچگونه اغماضی در این ارتباط نخواهد شد.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار