تاکنون شگفتی های فراوانی را در خصوص آموزش وپرورش استان آن هم بخاطر فاصله گرفتن از رسالت کاری ومحور توسعه قرار گرفتن به گوشتان خورده است و هر چقدر خبر جدید در این خصوص به گوشتان بخورد چندان جایی برای حیرت وتعجب باقی نخواهد ماند ،اما اینکه از مجموع 8دبیر ریاضی مدارس راهنمایی یک شهرستان ،5دبیر آن بصورت هماهنگ مریض شده و با مرخصی استعلاجی در س وکلاس را به حال خود رها کنند ،رکوردیست که جای آن در کتاب رکوردهای جهان است نه استان محروم ایلام!
کد خبر: ۵۸۹۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰ 10 April 2018

تابناک ایلام::در شعارها زیاد شنیده ایم که آموزش وپرورش محور توسعه کشور است ،یعنی اینکه اگر قرار است کشور در مسیر رشد وتعالی قرار گیرد باید آموزش وپرورش بصورت واقعی پارامترهای علمی و آموزشی را در برنامه های آموزش لحاظ کند. باید شیوه های نوین آموزشی را اجرایی وبروز ترین متد علمی وآموزشی را به کمک معلمین و دبیران متعهد ومتخصص در مدارس بعنوان پیشقراولان توسعه وپیشرفت عملیاتی نماید.

بدون شک اگر آموزش وپرورش به حال خود رها شود ،معلم ومدیر هر کدام راه خود را بروند ،مدیران اموزش وپرورش و دوایر آن سیاست زده شوند ،بجای قانون وضابطه ،رابطه بر امور سایه افکند و مدیران این دستگاه بر ضعف ها و کاستیها چشم ببندند ،بر سر اقتصاد وسیاست وفرهنگ واجتماع همان خواهد آمد که آمده است.

تاکنون شگفتی های فراوانی را در خصوص آموزش وپرورش استان آن هم بخاطر فاصله گرفتن از رسالت کاری ومحور توسعه قرار گرفتن به گوشتان خورده است ،منبعد هم  هر چقدر خبر جدید در این خصوص به گوشتان بخورد چندان جایی برای  حیرت وتعجب باقی نخواهد گذاشت .اما اینکه از مجموع 8دبیر ریاضی مدارس راهنمایی یک شهرستان ،5دبیر آن بصورت هماهنگ مریض شده و با مرخصی استعلاجی درس وکلاس را به حال خود رها کنند ،رکوردیست که جای آن درفقط  کتاب رکوردهای جهان است نه استان محروم ایلام!

امروز خبری در فضای مجازی استان ایلام منتشر شد به این مضمون که 5دبیر ریاضی دبیرستانهای دخترانه شهرستان مهران بدون سرایت هیچ بیماری مسری ،بصورت هماهنگ بیمار شده وبا اخذ مرخصی استعلاجی  ،آرام وبی دغدغه جگر گوشه های مردم را به حال خود رها کرده اند ،آنهم درست یک ماه مانده به امتحات پایان ترم که حضور معلم در کلاس برای رفع مشکلات درسی ومرور کتابها وکمک به رفع مشکلات آموزشی دانش آموزان بیش از پیش ضروری به نظر می رسد.

هرچند روابط عمومی اداره آموزش وپرورش مهران در جوابیه ای اینچنین اعلام کرده اند که بعلت بیماری یکی از دبیران  ریاضی ،دبیر جایگزین ایشان تعیین ومعرفی شده و به شیوه مرسوم روابط عمومی ها ،این موضوع را به زعم خود ماست مالی کرده اند .اما این موضوع را برای مخاطبین واولیاء دانش اموزان روشن نکرده اند که واقعا چرا باید 5دبیر ریاضی یک شهرستان بصورت هماهنگ وهمزمان در مرخصی استعلاجی به سر برده یا بین ریاضی و پرورشی چه سنخیتی وجود داشته که دبیر ریاضی یک شهرستان درمعاونت پرورشی اداره  به کار گرفته شود وموارد دیگری از این دست!

انتظار می رود رییس سازمان آموزش وپرورش استان ایلام بصورت جدی به این قضیه ورود نموده وبدون توجه به توجیهات اخیر روابط عمومی ومدیریت آموزش وپرورش شهرستان مهران ،بصورت ریشه ای چرایی کمبود دبیر ریاضی دبیرستان های دخترانه را بررسی نمایند ،قطعا با بررسی ریشه ای وبدون اغماض به نکته خوبی خواهند رسید که حلال این مشکلات خواهد بود.

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناصری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
مشکل اصلی ناتوانی مسولین آموزش وپرورش شهرستان آقایان سلیمانی وکردار می باشند که همسران خودکه فرهنگی می باشند از تدریس معاف کرده اند بدون دلییل وصد البته ناتوانی وضعف مدیریت که می بایست آقای مدیرکل جابجایی لازم را انجام دهند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار